صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۳۸۵۹۹

وزیر بهداشت خبر داد آغاز طرح دارویار از بامداد ۲۳ تیر/ پرداختی مردم ثابت می‌ماند

وزیر بهداشت از آغاز طرح دارویار از بامداد ۲۳ تیر ماه خبر داد.

آغاز طرح دارویار از بامداد ۲۳ تیر/ پرداختی مردم ثابت می ماند

 بهرام عین اللهی، در گفتگویی تلویزیونی گفت: اعیاد قربان و غدیر را تبریک می گویم. بعد از موفقیتی که در اجرای طرح کنترل بیماری کرونا توسط دولت مردمی اتفاق افتاد یکی از طرح‌های در دست اجرای ما ارتقای سطح بیمه‌ها است.

وی افزود: این طرح ارتقای بیمه از بیمه همگانی شروع شد و در سال جاری شش هزار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافت و بیش از شش میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وزیر بهداشت گفت: از طرف دیگر پنج هزار میلیارد تومان برای تأمین بیماران خاص در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح پیش رو که از امشب یعنی بامداد ۲۳ تیرماه آغاز می‌شود طرحی جامع و ادامه دار است و با نام طرح دارویار نامگذاری شده است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: در این طرح در کنار بیمه همگانی تعداد داروهای تحت پوشش افزایش پیدا کرده و صد قلم داروی پر مصرف را جز بیمه قرار داده‌ایم نظیر داروهای سرماخوردگی و ایبوپروفن.

وزیر بهداشت گفت: همچنین داروهایی که قبلاً بیمه نبودند در این طرح زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند و بیش از ۳۵۰ قلم داروی ضروری در مصرف برای بیماران مزمن تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما این است که پوشش بیمه‌ای داروها بیشتر شود و بر اساس دستور رئیس جمهور مقرر شد طرح در کل کشور اجرا شده و هدف کاهش هزینه‌های بیماران است.

عین اللهی گفت: در ادامه این طرح تلاش می‌کنیم پوشش بیمه‌ای اکثر داروها را ایجاد کرده و مردم تغییری در پرداخت هزینه‌های دارویی نداشته باشند.

وی افزود: ثابت ماندن پرداختی از جیب بیماران هدف اصلی این طرح است و در حوزه دارو تلاش می‌کنیم مخارج مربوط به داروی بیماران توسط دولت تأمین شود.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات