تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۳۶۴
معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین:
معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال دستیابی به توافق نیست و باید از سوی جامعه بین المللی تحت فشار قرار گیرد.

به گزارش روز سه شنبه به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «محمد الهندی» تصریح کرد که نتانیاهو به دنبال دستیابی به توافق نیست و آمریکا هم در جریان مذاکرات فشاری بر این رژیم وارد نمی کند.

وی با اشاره به اینکه نتایج مذاکرات جاری در قاهره را با حماس بررسی کرده، تاکید کرد که موضع ملی در نهایت همان چیزی خواهد بود که حماس در قاهره اعلام خواهد کرد.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت طرف های میانجی باید رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند و اصرار نتانیاهو بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا مساله ای سیاسی است و امنیتی نیست.

این رهبر جهاد اسلامی خاطر نشان کرد که اداره گذرگاه رفح یک مساله داخلی فلسطینی است و کسی حق ندارد در مورد چگونگی اداره آن برای ملت فلسطین تصمیم گیری کند.

الهندی اظهار داشت که آمریکا خود بخشی از مشکل است و منافع انتخاباتی کاخ سفید در رسیدن به توافق است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به خاطر اهداف حزبی و سیاسی افراطی از توافق [با حماس] عقب می نشیند، افزود که سیطره دشمن صهیونیستی بر محورهای «نتساریم و فیلادلفیا»، بهانه ای برای ادامه نظارت بر ساکنان نوار غزه و هرگونه تحرک و زندگی آنان است.

الهندی اظهار داشت: مقاومت با عملیات های روزانه خود نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل را وارد جنگی فرسایشی کرده و در نهایت آن ها را وادار به عقب نشینی از نوار غزه خواهد کرد.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی گفت مصر هم مخالفت قاطع خود را با حضور نظامیان رژیم اسرائیل در محور فیلادلفیا اعلام کرده است.

وی تاکید کرد که دستاوردهای مقاومت در نوار غزه موجب حمایت از کرانه باختری خواهد شد.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند شهید و زخمی شدند و بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر نیز مفقود شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

منبع: ایرنا