صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۶۴۳۱۵

غزه قربانی ماجراجویی شخص بنیامین نتانیاهو و رقابت‌های انتخاباتی آمریکا شده است

پانزدهمین نشست مذاکرات آتش‌بس این بار در قاهره با شکست مواجه شد به این دلیل که رژیم صهیونیستی در طول بیش از سیصد روز گذشته در تغییر معادله میدانی با شکست مواجه شده؛ لذا سعی کرده شرایط خود را در مذاکرات آتش‌بس بر حماس و جنبش‌های مبارز فلسطینی تحمیل کند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ حسن هانی‌زاده

در طی ماه‌های اخیر بار‌ها مساله مذاکرات آتش‌بس در غزه مطرح شده و هر بار بی‌نتیجه خاتمه یافته است. با اینکه کشور‌های غربی در خصوص نتیجه بخش بودن مذاکرات غزه به صورت ظاهری اظهار خوش‌بینی می‌کردند، اما پایان یافتن پانزدهمین دور مذاکرات در راستای آتش‌بس و پایان دادن به بحران غزه نشان داد بازیگران این نشست، همچنان آنچنان که ادعا می‌کنند قائل به حقوق مردم فلسطین نیستند.

پانزدهمین نشست مذاکرات آتش‌بس این بار در قاهره با شکست مواجه شد به این دلیل که رژیم صهیونیستی در طول بیش از سیصد روز گذشته در تغییر معادله میدانی با شکست مواجه شده؛ لذا سعی کرده شرایط خود را در مذاکرات آتش‌بس بر حماس و جنبش‌های مبارز فلسطینی تحمیل کند.

هیئت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی خواسته‌ای غیر معمول و غیر معقول دارد مبنی بر اینکه قبل از هرگونه آتش‌بس پایدار در غزه، حماس باید گروگان‌ها را آزاد کند، ثانیا بازگشت آوارگان غزه به شهر خود زیر نظر ارتش صورت بگیرد، ضمن اینکه اسرائیلی‌ها تاکید دارند در غزه هیچ سلاحی نباید وجود داشته باشد. یکی از شروط سران رژیم صهیونیستی خروج کامل سران حماس و جهاد اسلامی از غزه است تا بعد از این اداره غزه بر عهده اسرائیل و تشکیلات خود گردان باشد.

در واقع آنچه رژیم صهیونیستی خواسته فاصله زیادی با خواسته‌های حماس دارد چرا که حماس خواهان آتش‌بس پایدار و بازگشت بی قید و شرط آوارگان غزه، خروج کامل ارتش اسرائیل از غزه و دادن تضمین‌های بین المللی برای بازسازی غزه است؛ مجموعه این عوامل باعث شده رژیم صهیونیستی بر خواسته‌های خود اصرار بورزد چرا که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اعتقاد دارد اگر آتش‌بس را بدون قید و شرط بپذیرد آینده سیاسی وی تحت خطر خواهد بود به همین دلیل اینک نتانیاهو تلاش می‌کند تا انتخابات آمریکا و روشن شدن انتخابات ریاست جمهوری امریکا جنگ طول بکشد.

با توجه به احتمالاتی که بر این موضوع تاکید دارد ممکن است ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آینده آمریکا پیروز شود، از آن سو دموکرات‌ها تلاش می‌کنند از غزه و آتش‌بس در غزه پروسه تبلیغاتی و پروپاگاندای انتخاباتی به نفع خود بهره برداری کنند پس می‌توان گفت جنگ غزه دستاویز تحقق خواسته‌های سران آمریکایی در رقابت‌های انتخاباتی شده است.

پرواضح است دموکرات‌ها برای پیروزی خانم کاملا هریس دنبال سوژه انتخاباتی هستند، این سوژه می‌تواند در رابطه با آتش‌بس در غزه باشد در عین حال ترامپ هم اشاراتی به نتانیاهو داشته تا جنگ را برای پیروزی جمهوری خواهان ادامه دهد بنابراین در وهله اول غزه قربانی ماجراجویی شخص بنیامین نتانیاهوست و ثانیا قربانی رقابت‌های دو حزب بزرگ آمریکا یعنی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها شده است؛ به این دلایل مشخص است مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و مذاکراتی که با چنین رویکرد‌هایی برگزار می‌شود هرگز نمی‌تواند زمینه ساز آتش‌بس و بازگشت آوارگان و ساخت غزه و ایجاد فضای امن و آرامی درغزه بدون دخالت رژیم غاصب کودک کش باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات