تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۵۶۷۹۱

جهاد اسلامی: آمریکا مسئول ادامه تنش‌ها در منطقه است

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که آمریکا مسئول ادامه تنش‌ها در منطقه است.

به گزارش بامداد دوشنبه از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمد حاج موسی، گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد جامعه صهیونیستی را متقاعد کند که این مقاومت است که مانع از پیشرفت مذاکرات مبادله اسرا می‌شود.

جهاد اسلامی: آمریکا مسئول ادامه تنش‌ها در منطقه است

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، افزود: آنچه نتانیاهو از تحقق آن در شمال و مرکز نوار غزه عاجز و ناتوان بود، در شهر رفح نیز به آن نخواهد رسید.

وی در ادامه با هشدار نسبت به کشتار و جنایاتی هولناک علیه فلسطینیان در رفح در صورت حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به این شهر، گفت: دستاوردهای مستند مقاومت به جامعه صهیونیستی ثابت می‌کند که نتانیاهو دروغ می‌گوید.

حاج موسی با بیان اینکه نباید دنباله‌رو روایت آمریکا در مورد حاکمیت غزه بعد از جنگ بود، تاکید کرد: دشمن صهیونیستی قصد دارد از وقایع هفتم اکتبر برای نابودی قضیه فلسطین بهره ببرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات