صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۳۸۳
بر اساس تفاهم نامه سه جانبه دانشگاه ارجی یس ترکیه، خزر جمهوری آذربایجان و شهید مدنی ایران - آذربایجان در تبریز برای رشد و توسعه علمی در زمینه شیمی و محیط زیست همکاری می‌کنند.

این تفاهم نامه در ۶ ماده و هشت بند در یازدهمین همایش بین المللی شیمی و محیط زیست دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در تبریز امضا شد.

توسعه همکاری های بین المللی ، تبادل استاد و دانشجو ، انجام کارهای تحقیقاتی و برگزاری همایش های علمی مشترک از مفاد این تفاهم نامه است.

همکاری نزدیک برای توسعه آموزش دانشجویان از اهداف اصلی این تفاهم نامه است ضمن اینکه توسعه همکاری ها در زمینه های علمی و تحقیقاتی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان روز سه شنبه در مراسم افتتاح این همایش گفت: محیط زیست میراث گرانقدر گذشتگان امانتی است در دستان ما است تا بتوانیم بدون هر گونه آسیب و گزندی به فرزندان خود در آینده بسپاریم.

محمدباقر صادقی آزاد افزود: پیشرفت صنایع و افزایش روزافزون جمعیت و به تبع آن افزایش نیازهای بشری، بهره برداری از منابع طبیعی و تولیدات صنعتی و کشاورزی را افزایش داده و همه این موارد بی تردید تاثیرات مخربی بر روی محیط زیست دارند.

وی اظهار کرد: این وضعیت وظیفه دانشمندان و محققان را بسیار سنگین می کند تا با پژوهش های ارزشمند خود راه حل های تاثیر گذار برای رفع چالش های زیست محیطی بیابند و جامعه بشری را به سمت توسعه پایدار و داشتن زمینی پاک و عاری از هرگونه آسیب های محیط زیستی هدایت کنند.

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: محققان این دانشگاه نیز همگام با جامعه علمی جهانی پژوهش های خود را در تمامی زمینه های علمی در قالب هفت دانشکده، ۳۰ گروه آموزشی و چهار پژوهشکده با حدود ۳۰۰ استاد و بیش از هفت هزار و دانشجوی ایرانی و یک هزار دانشجوی خارجی دنبال می کنند و سهم عمده ای در تولید علم و گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه ایفا می کنند.

 

 

دبیر کمیته شیمی و محیط زیست ایران نیز در این همایش با اشاره به تاریخچه تاسیس این انجمن گفت: انجمن شیمی و مهندسی شیمی به شکل کنونی در سال ۱۳۶۳ تاسیس شد و در سال ۱۳۷۱ انجمن شیمی مهندسی از آیت انجمن جدا شد.

یداله یمینی، افزود: این انجمن دارای ۱۹ کمیته است که مسولیت برنامه ریزی و تصمیم گیری در رشته های مختلف را انجام می دهند.

وی با تاکید بر حمایت این انجمن از انجمن های دانشجویی دانشگاه های کشور، اظهار کرد: این انجمن از بزرگترین انجمن های علمی کشور و دارای بیش از پنج هزار عضو است.

به گزارش ایرنا، در این همایش بین المللی که با همکاری انجمن شیمی ایران برگزار می شود، تعدادی از محققان داخلی و خارجی شرکت کننده در این همایش در زمینه شیمی و محیط زیست مقالات علمی ارائه می کنند.

یازدهمین همایش بین المللی شیمی و محیط زیست به مدت سه روز با حضور اساتید، محققان و دانشجویان داخلی و خارجی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و ایران در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان آغاز شد.