صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۴۶۲۹۳

موساد از آذربایجان به عنوان مرکز جاسوسی ایران استفاده می‌کند

پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif روزنامه اسرائیلی جروزالم پست سال‌ها پیش اشاره کرده است که موساد از آذربایجان به عنوان مرکز جاسوسی ایران استفاده می‌کند. خبری با این عنوان در روزنامه جروزالم پست که ارائه می‌کنیم مربوط به ۱۲ سال پیش است.

یکی از اعضای موساد در گفتگو با خبرگزاری تایمز گفته است: اینجا (یعنی آذربایجان) نقطه کانونی برای کار‌های ضد جاسوسی است. حضور ما در اینجا ساکت و مخفیانه است و در عین حال در کانون توجه است. ما سال ۲۰۱۱ حضور خود را در اینجا کمی افزایش دادیم. این ما را به ایران نزدیکتر می‌کند. مرز ایران که تنها چند ساعت از جنوب باکو فاصله دارد، نقطه اصلی جمع‌آوری اطلاعاتی که درباره فعالیت‌های تهران است، می‌باشد.

وی در ادامه گفت: افرادی هستند که دائماً آزادانه در مرز‌ها تردد می‌کنند که از اطلاعات زیادی برخوردارند که ما به آن نیاز داریم. لازم به ذکر است که موساد، سازمان اطلاعات ملی اسرائیل، ۲۶ سال پیش به طور رسمی فعالیت خود را در باکو آغاز کرده است.

علاوه بر این، در حالی که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۹ علناً اعلام کرد که در باکو فعالیت‌های امنیتی و اطلاعاتی انجام می‌دهد، رژیم علی‌اف تا چند ماه گذشته سعی در انکار وجود آن‌ها در باکو داشت و این ادعا را اتهامات واهی افرادی که می‌خواستند تنش ایجاد کنند می‌دانست.

باکو نگرانی ایران را بی‌اساس می‌خواند، در حالی که اسرائیل خود نگرانی صحیح و به جای ایران را بدون تردید درست می‌داند. استفاده اسرائیل از اراضی آذربایجان علیه ایران کار دیروز نیست، این فعالیت سالهاست که ادامه دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات