صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۵۳۷
دیروز در دومین روز رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴، بانوی کشورمان در پرتاب وزنه یک مدال برنز برای کشورمان به ارمغان آورد و تیم‌های والیبال نشسته و گلبال در اولین رقابت‌شان توانستند با برد در پاریس استارت بزنند.

دیروز در دومین روز رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، نمایندگان کشورمان در ۷ رشته به مصاف حریفانشان رفتند.

گلبال؛ برد اول در قدم اول

در چارچوب رقابت‌های گروه A، تیم گلبال ایران در اولین مسابقه در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴، عصر دیروز به مصاف تیم ملی فرانسه رفت.

در این مسابقه تیم کشورمان موفق شد با نتیجه ۱۲ بر ۸ فرانسه میزان را شکست دهد و کارش را با برد در پاریس آغاز کند. گل‌های ایران را حسن جعفری (هشت گل)، میلاد سوری (دو گل)، نعمت الله سرافراز محمد پرنیا به ثمر رساندند.

ایران امروز شنبه مقابل برزیل صف‌آرایی می‌کند و روز یکشنبه هم در آخرین بازی مرحله گروهی با آمریکا دیدار می‌کند.

والیبال نشسته؛ خط و نشان برای قهرمانی از دیدار اول

تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران، عصر دیروز در اولین دیدار در مرحله گروهی رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ به مصاف اوکراین رفت و توانست در این دیدار در سه ست متوالی حریفش را شکست دهد. ملی پوشان کشورمان در دیداری تماشایی مقابل تیم اوکراین با نتایج ۲۵ بر ۱۳ ، ۲۵ بر ۱۲ و ۲۵ بر ۱۸ قاطعانه مقابل تیم اوکراین به برتری دست یافتند.

تیم ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی از ساعت ۱۵:۳۰ روز یکشنبه ۱۱ شهریور مقابل تیم برزیل به میدان می‌رود.

پاراتیراندازی؛ هشتمی میرشفیعی، حذف شجاعی

در رشته پاراتیراندازی، رقیه شجاعی و سید محمدرضا میرشفیعی، دو نماینده کشورمان بودند که دیروز رقابت‌شان را برگزار کردند.

سیدمحمدرضا میرشفیعی، تنها جانباز کاروان کشورمان در امروز ابتدا در مرحله مقدماتی پیکارهای تپانچه ۱۰ متر بادی مردان در کلاس sh۱ به مصاف ۲۵ رقیب دیگر خود رفت و با امتیاز ۵۶۸ در رده چهارم قرار گرفت و به فینال راه یافت.

میرشفیعی در ادامه در فینال به مصاف چائو یانگ (چین)، الکساندر رینا (کوبا)، مانیش ناروال (هند)، ژیائولونگ لو (چین)، بوستر آنتونسن (دانمارک)، سرور ابراگیموف (ازبکستان) و جئونگدو جو (کره‌جنوبی) رفت.

میرشفیعی در این مرحله با کسب ۱۱۱.۷ امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.

همچنین دیروز، رقیه شجاعی در مرحله مقدماتی مسابقات ۱۰ متر تفنگ بانوان رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در کلاس sh۱ به مصاف ۱۶ رقیب خود رفت و در پایان با ثبت امتیاز ۶۱۷.۱ در رده نهم قرار گرفت.

شجاعی رقابت پایاپایی با حریف نامدار چینی خود داشت و در پایان با اختلاف بسیار کم در رده نهم قرار گرفت و نتوانست به فینال صعود کند.

پاراتیروکمان؛ صعود نوری، حذف منشازاده

هادی نوری و علی سینا منشازاده، دو نماینده ایران بودند که دیروز در مرحله یک شانزدهم نهایی، مسابقه‌شان را برگزار کردند. نوری در این مرحله به مصاف متئو بوناسینا از ایتالیا رفت و با نتیجه ۱۴۱ بر ۱۳۹ مقابل حریف قدرتمند خود به پیروزی رسید و راهی مرحله یک هشتم شد.

منشازاده هم به مصاف کیلی ترمبلی از کانادا رفت و با نتیجه ۱۴۰ بر ۱۳۵ نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به مرحله یک هشتم بازماند.

پاراشنا؛ حذف زودهنگام ایزدیار، هشتمی ضیغمی‌نژاد

مسابقات مرحله مقدماتی رشته پاراشنا صبح دیروز در سالن لادفنز آرنا شهر پاریس برگزار شد و دو شناگر ایرانی در رشته ١٠٠ متر قورباغه به مصاف رقبای خود رفتند.

سینا ضیغمی‌نژاد در گروه اول مقدماتی با ثبت زمان ١:١٠:٥٨ دقیقه در رده چهارم قرار گرفت.همچنین شاهین ایزدیار در گروه دوم مقدماتی با ثبت زمان ١:١٣:٠٤ در رده هفتم گروه دوم مقدماتی قرار گرفت.

بدین ترتیب سینا ضیغمی‌نژاد با قرار گرفتن در رده هشتم مجموع دو گروه به فینال راه یافت، اما شاهین ایزدیار از رسیدن به فینال بازماند.

ضیغمی‌نژاد، دیشب در فینال با ثبت زمان ۱:۱۲:۹۶ دقیقه در رده هشتم قرار گرفت و به کار خود پایان داد.

پارادوومیدانی؛ برنز حبیبی، دست خالی ذاکر و امیری

دیروز در نخستین روز رقابت‌های پارادوومیدانی در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، در ماده پرتاب کلاب، کلاس F۳۲ پرستو حبیبی ملی‌پوش کشورمان با حریفانش رقابت کرد.

حبیبی که سال قبل در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به دو مدال طلا و نقره در پرتاب کلاب و پرتاب وزنه دست یافت، در رقابت امروز کلاب را ۶ بار پرتاب کد و به ترتیب رکوردهای ۲۴.۳۱ متر، ۲۳.۷۲ متر، ۲۶.۲۹ متر، ۲۲.۳۷ متر، ۲۵.۵۴ متر و ۲۶.۰۶ متر را به ثبت رساند.

بدین ترتیب حبیبی با بهترین رکوردش که ۲۶.۲۹ متر بود، به مقام سوم رسید و ضمن شکستن رکورد آسیا که در اختیار خودش بود، صاحب مدال برنز شد.

او دومین مدال‌آور کاروان ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک است. پیش از این زهرا رحیمی در روز نخست بازی‌ها در رشته پاراتکواندو برنز گرفته بود.

همچنین دیروز مسابقه پرتاب وزنه کلاس F۵۵ برگزار شد و حامد امیری و ظفر ذاکر دو ملی‌پوش کشورمان به رقابت با ۹ ورزشکار پرداختند.

در این رقابت ذاکر وزنه را در تلاش‌های اول تا ششم ۱۱.۵۶ متر، ۱۱.۸۸ متر، ۱۱.۷۳ متر، ۱۱.۵۵ متر، ۱۱.۷۷ متر و ۱۱.۸۳ متر پرتاب کرد و با بهترین رکوردش که ۱۱.۸۸ متر بود، در رده چهارم قرار گرفت.

همچنین امیری دارنده مدال‌ طلای پرتاب نیزه در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و مدال نقره پرتاب وزنه در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با ثبت رکورد ۱۱.۳۶ متر که در پرتاب ششم ثبت کرد، در رده هفتم ایستاد. او در پرتاب دوم خطا کرد و در سایر پرتاب‌ها نیز رکوردهای ۱۰.۶۰ متر، ۱۰.۸۳ متر، ۱۰.۹۶ متر و ۱۱.۰۸ متر را به ثبت رساند.

پاراتکواندو؛ مصدومیت بلای جان صادقیان‌پور

دیروز در دومین روز از رقابتهای پاراتکواندو بازیهای پارالمپیک پاریس، سعید صادقیان‌پور، نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم تنها پاراتکواندوکار ایران بود که روی شیاپچانگ رفت.

صادقیان‌پور در دور نخست برابر جاگیری از جزایر سلیمان به میدان رفت و در یک بازی برتر و یکطرفه با نتیجه ۲۸ بر ۲ به برتری رسید و راهی دور یک چهارم نهایی شد.

نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم ایران در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر ناتهان تورکاتو دارنده مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ از برزیل به روی شیاپ چانگ رفت و در پایان با نتیجه ۲۲ بر ۱۰ شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی بازماند.

صادقیان‌پور با وجود صعود به مرحله شارژ مجدد و شانس کسب مدال برنز، به دلیل مصدومیت از ادامه مسابقات انصراف داد.

منبع: ایرنا