تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴  ، 
شناسه خبر : ۳۶۵۷۳۹
سازمان همکاری اسلامی با محکوم کردن تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر به لبنان، اعلام کرد که اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها و تهدید امنیت و ثبات کل منطقه بوده و شورای امنیت باید مسئولیت خود را برای مقابله با جنایات این رژیم بر عهده بگیرد.

سازمان همکاری اسلامی تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان طی چند روز گذشته را به شدت محکوم کرده و درباره خطر گسترش جنگ هشدار داد.

در بیانیه سازمان همکاری اسلامی به این منظور آمده است: تجاوزات نظامی مستمر اسرائیل علیه لبنان که منجر به شهادت بیش از 500 تن و زخمی شدن نزدیک به 2000 نفر شد و اماکن و اموال عمومی لبنانی‌ها را ویران کرد، در امتداد جنایات جنگی اسرائیل و نقض مستمر قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل توسط این رژیم است.

سازمان همکاری اسلامی بر حمایت از تلاش‌ها در جهت حفظ امنیت و ثبات لبنان و حاکمیت این کشور در اراضی خود تاکید و اعلام کرد که اسرائیل به عنوان یک طرف اشغالگر، مسئول کامل تشدید خطرناک تنش‌هاست که امنیت و ثبات کل منطقه را تهدید می‌کند.

این سازمان در ادامه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا مسئولیت‌های خود را در محافظت از امنیت و صلح بین المللی و اجرای قطعنامه شماره 2735 در خصوص توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی و آتش بس کامل در نوار غزه، بر عهده بگیرد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین از شورای امنیت خواست، اقدامی فوری برای ایجاد ثبات پایدار در جنوب لبنان از خلال اجرای کامل و جامع قطعنامه‌های بین المللی از جمله قطعنامه 1701 انجام داده و به اشغالگری اسرائیل و تجاوزات مستمر آن به همه قوانین بین‌المللی پایان دهد.