صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲  ، 
شناسه خبر : ۳۶۵۷۹۱
سردار کریمی، معاون نیروی انسانی سپاه عنوان کرد

هفته دفاع مقدس فرصتی است تا افتخارآفرینان این دوران تکریم شوند؛ در همین زمینه سلسله برنامه هایی با عنوان «دیدار و تفقد از خانواده معزز شهدا و جانبازان بالای هفتاد درصد» همزمان با شروع دفاع مقدس آغاز شده است. «سردار کریمی» معاون نیروی انسانی سپاه در همایش نیروی انسانی توضیحاتی را ارائه داد.

یکی از توفیقات در هفته مقدس دنبال کردن موضوعات مربوط به شهداست. دفاع مقدس گنجینه‌ای از فضای ارزشی، دینی، انسانی و اخلاقی است که می‌توان سال‌های طولانی از رایحه دل‎انگیز فضیلت‎های ارزشمند آن در جامعه عطرافشانی کرد. همواره باید کرامت افتخارآفرینان جهاد مقدس محفوظ و ایثارگری‎های آنان در جامعه به عنوان الگو برای نسل امروز مطرح و تبیین شود.

هفته پرافتخار دفاع مقدس فرصتی است تا از این انسان‌های شریف و پر افتخار بیاموزیم، فضیلت‎های آنان را ترویج کنیم، گفتمان جهاد و شهادت را که نیاز جدی امروز ماست، در جامعه و برای نسل‌های امروزی سپاه تبیین کنیم.

برای گرامیداشت این ایام، دیدار و تفقد از شهدا و جانبازان در قالب طرح «مهر ولایت» در یک رزمایش سراسری از روز پنجشنبه ۲۹/۰۶/۱۴۰۳ با حضور فرماندهان نیروها، نماینده ولی فقیه در سپاه، فرماندهان سپاه‌های استانی و ... با رمز مقدس یا امیرالمؤمنین علی‌بن ابی‌طالب (ع) آغاز شده است. در این رزمایش، گروه‌های دیدارکننده (فرماندهان، مسئولان دفاتر نمایندگی و ...) علاوه بر ملاقات با خانواده‌های معظم شهدای سپاه و بسیج، شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران و فراجا، نیز مورد تفقد و دلجویی قرار می‌گیرند و مسائل و مشکلات و درخواست‌های این عزیزان ثبت و به مشکلات قابل حل در خود استان از طریق سپاه، بنیاد شهید، استاندار و ... رسیدگی می‌شود؛ در مواردی که لازم است از طریق سپاه یا سایر سازمان‌ها پیگیری شود، این موضوع اقدام خواهد شد. در این رزمایش از سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی ایثارگران در استان‌ها و ائمه جمعه، استاندار و ... دعوت به همکاری شده و در تعدادی از ملاقات‌ها حضور خواهند داشت.