سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۸۳۱
سخنگوی دولت از اهدای یک واحد مسکونی به خانواده جانباختگان معدن طبس خبر داد.
دومین نشست خبری فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم دقایقی پيش از ظهر امروز برگزار شد.سخنگوی دولت با اشاره به حادثه معدن معدنجوی طبس گفت: اتفاق تلخ معدن طبس را تسلیت عرض می‌کنم، دولت‌ هم در در کنار جامعه مدنی که مجدانه می‌کوشند که مشکل خانواده‌های درگذشتگان این حادثه حل و فصل شود، خواهد بود.مهاجرانی ادامه داد: دولت بر حسب وظیفه‌ای که به عهده داشت اقداماتی برای خانواده‌های حادثه معدن طبس انجام‌ داد از جمله اینکه موضوع مسکن این عزیزان با همت وزیر راه و شهرسازی حل و یک واحد مسکونی به خانوارهای این عزیزان اهدا خواهد شد.وی تأکیدکرد: با پیگیری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پس از اجرای روند انحصار وراثت، مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان به تمامی خانواده‌های جان‌باختگان تعلق خواهد گرفت. سخنگوی دولت ادامه‌ داد: با ترتیبات اتخاذ شده از سوی وزارت کار، از پایان همین ماه مستمری ماهانه خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس برقرار خواهد شد. وی تصریح کرد: همچنين در بحث بخشودگی دیون و تسهیلات بانکی درگذشتگان حادثه طبس نیز رایزنی هایی با بانک های مربوطه صورت گرفته که انشاالله بتوان آن ها را شامل بخشودگی قرار داد تا شاید اندکی از آلام این عزیزان کاهش‌یابد.سخنگوی دولت همچنين به سفر رئیس مجلس‌ و وزیر امورخارجه به بيروت اشاره‌ و این سفرها را شجاعانه قلمداد کرد و گفت: از آقایان عراقچی برای سفر به بيروت قدردانی می‌کنم، این سفرها با وجود تهدیدات رژیم غاصب صهیونیستی انجام شد.
مهاجرانی اضافه‌ کرد: در روزهای گذشته تیم فوتبال «خاتون بم» هم موفق شد در جمع ۸ تیم برتر فوتبال زنان آسیا قرار بپگیرد، این موفقیت را به بازیکنان و مربیان این تیم و به جامعه ایران اسلامی به ویژه زنان و دختران این مرز و بوم و همه دست اندرکاران ورزش کشور تبریک می‌گویم. سخنگوی دولت همچنين خبر داد که یک انجمن محیط‌زیستی در کازرون استان فارس از میان ۶۰۰ انجمن از ۱۰۲ کشور موفق به کسب جایزه «Equator Prize» یا «جایزه استوا» شد و گفت: به این انجمن و مدیران محترم و پرتلاش آن تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت روز افزون برای ایشان مسئلت داریم. مهاجرانی به روند بررسی لایحه بودجه‌ ۱۴۰۴ در دولت اشاره و تصدیح کرد: در هفته گذشته، اصلی‌ترین کار دولت بحث و بررسی درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ بوده است، دولت با جلسات فشرده صبح و بعد از ظهر، بررسی کلیات لایحه بودجه و احکام مربوط به بخش های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است.وی افزود: امیدواریم دولت طبق برنامه ریزی بتواند در موعد مقرر ماه لایحه بودجه ۱۴۰۴ را تقدیم مجلس کند.سخنگوی دولت با بيان اينکه رویکردهای اقتصادی دولت در لایحه بودجه متجلی خواهد بود، گفت: امیدواریم لایحه بودجه سال آینده با همکاری مجلس با کمترین تغییرات به تصویب مجلس برسد و دولت با یک برنامه منضبط بتواند سال آینده کشور را اداره کند.سخنگوی دولت همچنين به رویکرد دولت‌ چهاردهم به واردات خودرو اشاره کرد و گفت: اصل حمایت از تولید خودروی داخلی موردتأکیددولت‌استمهاجرانی اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که مردم ایران باید حق داشته باشند که خودروی غیر داخلی سوار شوند، تجمعی از درخواست واردات خودروهای خارجی داریم، با این حال این فرآیند آغاز شده است.
وی تأکید کرد: درباره خودروهای کارکرده بحث زیاد است که آیا با شأن مردم ایران همخوانی دارد یا خیر؟ پاسخ این است که مطالبه این موضوع وجود دارد که خودروهای سه تا چهار سال کارکرده وارد شود و دولت در حال برطرف کردن موانع است. بنابراین قانون واردات خودروهای کارکرده نیز وجود دارد، اما حفظ شأن مردم‌ ايران موضوعیت دارد.