صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۹۰۵
در گفتگو با بصیرت مطرح شد
قطع به یقین سفر‌های آقای عراقچی به کشور‌های منطقه از جهات بسیاری حائز اهمیت است چرا که بخش قابل توجهی از آن ناظر بر تقویت همگرایی منطقه‌ای است و بخشی نیز ناظر بر هشداردهی به کشور‌هایی که به صورت پنهانی با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند؛ موضوعی که اجرای آن منجر به انزوای سیاسی رژیم صهیونیستی می‌شود.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ گفتگو با حسن هانی‌زاده

به گزارش بصیرت، در طول هفته‌ها و روز‌های گذشته شاهد تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران بخصوص در سطح منطقه‌ای در راستای کاهش تنش‌های منطقه و تقویت همکاری کشور‌های مسلمان ناظر بر تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای پایان دادن به کشتار در غزه و لبنان بوده‌ایم، قطع به یقین مردم جهان شاهد تحرکات ما در راستای بازگشت آرامش به فلسطین اشغالی و لبنان هستند. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین‌الملل در گفتگو با بصیرت اهمیت سفر‌های منطقه‌ای وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرده است.

حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص ابعاد و اهمیت سفر منطقه‌ای وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به برخی کشور‌های عربی منطقه با هدف رایزنی در راستای کاهش تنش‌های منطقه‌ای و توقف جنگ در غزه و لبنان گفت: بی‌شک سفر دوره‌ای آقای دکتر عباس عراقچی به کشور‌های منطقه در این شرایط حساس و با توجه به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به غزه و جنوب لبنان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران در طی یک سال گذشته برای پایان دادن به جنگ نابرابری که منجر به کشتار بیش از چهل هزار انسان بیگناه شده بسیار تلاش کرده است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: سفر آقای عراقچی به کشور‌های مهم منطقه از جمله عربستان سعودی، قطر، عمان، لبنان و سوریه و سفری که به مصر خواهند داشت بیانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران با توجه به حساسیت‌های امروز منطقه درصدد ایجاد تقویت تعاملات منطقه‌ای و همگرایی با کشور‌های عرب منطقه است.

حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر روابط بین‌الملل و سیاست خارجی یادآور شد: در این موضوع تردیدی نیست که آقای عراقچی در سفر به لبنان و سوریه رژیم صهیونیستی را به چالش کشاند به اعتبار اینکه رژیم صهیونیستی درگذشته بار‌ها ما را تهدید کرده بود که هر هواپیمای ایرانی که وارد حریم هوایی لبنان شود را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی در این باره یادآور شد: سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان و فرود با اقتدار در فرودگاه رفیق حریری بیروت نشان داد ایران مقتدرتر و قوی‌تر از آنی است که اسرائیل گمان می‌کند.

حسن هانی‌زاده در خصوص اهمیت سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به لبنان گفت: در سفر آقای عراقچی به لبنان پیام همبستگی ملت و دولت ایران به ملت و دولت‌های لبنان و سوریه ابلاغ شد تا مردم لبنان و فلسطین بدانند مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران همواره مدافع آنها هستند.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در خصوص مهمترین موضوعاتی که در سفر وزیر خارجه ایران اسلامی مورد بحث قرار گرفت گفت: یکی ازموضوعاتی که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به کشور‌های منطقه بر آن تاکید داشتند ناظر براین موضوع است که در شرایط کنونی منطقه که اسرائیل مدام ما را تهدید به حمله می‌کند هیچ یک از کشور‌های منطقه نباید آسمان خود را بر روی هواپیما‌های متجاوز رژیم صهیونیستی باز بگذارند.

وی در این باره افزود: آقای عراقچی در این سفر‌ها هشدار‌های لازم را به سران کشور‌های مختلف منطقه داد که مبادا وارد بازی خطرناک احتمالی شوند چرا که جمهوری اسلامی ایران در برابر هر تجاوزی و کمک به متجاوز به سختی ظاهر می‌شود و پاسخ کوبنده‌ای به همه طرف‌ها می‌دهد.

حسن هانی‌زاده کارشناس سیاست خارجی و مسائل منطقه افزود: در این موضوع شکی نیست که در صورتی که رژیم صهیونیستی به ماجراجویی علیه ایران دست بزند قطعا هزینه بسیار سنگینی پرداخت خواهد کرد و از کرده خود پشیمان خواهد شد.

حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در پایان گفتگو افزود: قطع به یقین سفر‌های آقای عراقچی به کشور‌های منطقه از جهات بسیاری حائز اهمیت است چرا که بخش قابل توجهی از آن ناظر بر تقویت همگرایی منطقه‌ای است و بخشی نیز ناظر بر هشداردهی به کشور‌هایی که به صورت پنهانی با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند؛ موضوعی که اجرای آن منجر به انزوای سیاسی رژیم صهیونیستی می‌شود.