صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۶۵۴۸۱

واقعیت‌های تجاوز و کشتار آشکار اسرائیل در فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل بیان شود

مساله حائز اهمیت این است علی‌رغم اینکه آمریکا به صورت ظاهری خواهان پذیرش آتش‌بس بین اسرائیل و حماس است، اما به تجربه ثابت شده و مردم جهان شاهد هستند آمریکا به عنوان کشوری که حامی مستقیم اسرائیل است تاکنون مانع ایجاد اجماع جهانی علیه اسرائیل شده است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ حسن هانی‌زاده

در طول بیش از ده ماه گذشته جهان به شکل عریان‌تری نسبت به گذشته شاهد تکرار و تداوم خونسردانه جنایت علیه بشریت رژیم صهیونیستی در فلسطین بوده است.
علی رغم ادعای حمایت و توجه به حقوق بشر دولتمردان غربی دنیا شاهد آن است که بمب‌های چند تنی آمریکا و انگلیس و حمایت‌های متعدد کشور‌های اروپایی از اسرائیل، غزه را ویران کرده و علاوه بر آمار وحشتناک کشته‌شدگان و شهدا، معلولین به جای مانده، خانه‌های ویران شده و گرسنگانی که وارد دومین سال از سرمای طاقت‌فرسا می‌شوند و چاره‌ای جز تحمل فشار اقتصادی و سرما و بی‌خانمانی را ندارند، اما غربی‌های مدافع حقوق بشر در برابر مردم غزه زبان در دهان گرفته؛ چشمهایشان را بر واقعیت میدانی بسته و در طرف شر و حمایت از شیطان ایستاده‌اند.

ترور‌های مکرر رژیم صهیونیستی که این بار در قالب جدیدی در جنگ الکترونیکی و سایبری منجر به کشته و زخمی شدن تعداد بسیار زیادی از مردم لبنان شد نمی‌تواند متضمن پیروزی اسرائیل در لبنان و فلسطین باشد یا عاملی که مردم لبنان و فلسطین را نسبت به تداوم مبارزه با اسرائیل سرد و سست کند؛ چرا که از نظر افکار عمومی جهان که شاهد جنایت‌های خونبار رژیم کودک‌کش است، اسرائیل به شدت در انزوای کامل سیاسی و منطقه‌ای قرار گرفته است.

اختلافات شدید کاخ سفید با بنیامین نتانیاهو و حزب دموکرات با سران اسرائیل که به هیچ وجه مایل به پذیرش آتش‌بس نیستند بالا گرفته است. دست‌پرورده آمریکا در منطقه اینک حاضر به اطاعت از آمریکا نیست و گمان می‌کند با وحشی‌گری و کشتار مردم غزه می‌تواند چند صباحی بیشتر بر اریکه قدرت بماند، هر چند لازم به ذکر است که اگر آمریکا خواهان آتش‌بس واقعی در غزه بود و این موضوع درحد نمایش نبود با قطع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی اسرائیل را وادار به پذیرش آتش‌بس می‌کرد.

مساله حائز اهمیت این است علی‌رغم اینکه آمریکا به صورت ظاهری خواهان پذیرش آتش‌بس بین اسرائیل و حماس است، اما به تجربه ثابت شده و مردم جهان شاهد هستند آمریکا به عنوان کشوری که حامی مستقیم اسرائیل است تاکنون مانع ایجاد اجماع جهانی علیه اسرائیل شده است.

متاسفانه مردم جهان اراده‌ای در نزد قدرت‌های بزرگ جهانی برای برخوردی قاطعانه با رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل نمی‌بینند، اما نباید فراموش کنیم مردم جهان ابزار قوی برای حمایت از مردم فلسطین و ایجاد انزجار و نفرت عمومی از اسرائیل هستند، بنابراین امیدواریم رئیس‌جمهور محترم ایران اسلامی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان واقعیت‌های تجاوز و ظلم‌های آشکاری که اسرائیل در حق مردم فلسطین انجام داده روی مردم جهان اثر بگذارد.

در این صورت می‌توانیم امیدوار باشیم با راه افتادن موج جدید نفرت علیه اسرائیل و تقویت این موج با رساندن خوراک رسانه‌ای و بیان واقعیت‌های میدانی، دولتمردان کشور‌های غربی تحت فشار قرار بگیرند شاید با قطع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از اسرائیل بتوانند زمینه‌ساز آتش‌بس شوند و مانعی در برابر کشتار تروریستی اسرائیل قرار دهند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات