تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۲۰۴۶۶
افشای زوایای جدید از تحرکات حلقه حاشیه‌ساز در دولت

جریان انحرافی در پی ارتباط با بیگانگان است


گروه سیاست: هشدارها نسبت به فعالیت‌های اخیر جریان انحرافی روز گذشته با هشدارهای دبیرکل جمعیت ایثارگران و عضو مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شد. حسین فدایی و پرویز سروری از ارتباطات جریان انحرافی با بیگانگان پرده برداشتند. دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که در همایش سراسری هیات رزمندگان شهر مشهد سخن می‌گفت، با بیان اینکه جریان انحرافی ارتباط با آمریکا و سرویس‌های جاسوسی را در برنامه خود دارد گفت: این جریان برای تصاحب اکثریت مجلس تلاش می‌کند تا پست‌های کلیدی در عرصه اقتصاد را تصرف کند و هر کسی را که مطیع نباشد تغییر دهد. امروز ما باید هوشیار باشیم چرا که دشمنان ناکام مانده اسلام از فتنه‌های اخیر، به دنبال راهی جدید جهت نیل و دستیابی به اهداف منافقانه خود هستند و براین اساس باید به گونه‌ای عمل کنیم تا موجب سوء استفاده دشمنان این نظام نشود.
وی در باب ویژگی‌ها عقیدتی این جریان نیز گفت: پیروان اومانیسم و انسانگرایی آینده را از آن انسانیت می‌دانند، به خدا و به مکتب اسلام و خدامحوری توجهی ندارند. این قشر عصر حاضر را عصر «حضور» می‌دانند نه «ظهور».در نظر اینان بیداری انسانی جایگزین بیداری اسلامی است و منش اشرافیت و اسلام منهای روحانیت را تبلیغ می‌کنند. این جریان در عمل آرایش سیاسی جامعه را با مشی تضادگرایی تحلیل کرده و دروغ و تهمت را جایز می‌داند. فدایی تاکید کرد: این گروه در بعد عقیدتی در بطن خود مفاهیم و ارزش‌های فرقه‌های شیطان‌پرستی را ترویج و از ابزار پیشگویی استفاده می‌کند و با توجه به مرام لیبرالیستی خود در عرصه فرهنگ اختلاط زن و مرد را بدون اشکال دانسته و تسامح و تساهل در عرصه فرهنگی را دامن می‌زنند.
حذف رقبا و ارتباط گیری با بیگانگان
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: جریان انحرافی هزینه کردن از بیت المال را جایز و حذف رقبا را به هر دلیل بدون مشکل می‌داند. وی خاطرنشان کرد: نفرات مرتبط با این جریان ارتباط با آمریکا و سرویس‌های جاسوسی را در برنامه خود دارند، تلاش برای تصرف پست‌های کلیدی در عرصه اقتصاد را دنبال می‌کنند و هر کسی را که مطیع نباشد تغییر می‌دهند.
فدایی ضمن بیان تلاش‌های این جریان برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های عمومی بدون ضابطه و تصرف کرسی‌های مجلس اظهار داشت: امام و رهبری در مقابل جریانهای منحرف از ابتدای انقلاب سه محور راهبردی، حفظ آرامش در جامعه، تحمل مشکلات با ظرفیت بالا و تلاش برای جذب حداکثری را اجرا کرده‌اند.
نظام این غده سرطانی را معالجه می‌کند
نماینده دیگر مردم تهران در مجلس هم برنامه کوتاه مدت گروه انحرافی را تصاحب کرسی‌های مجلس نهم عنوان کرد و گفت: گروه انحرافی و فتنه «ظاهری متقابل» و «باطنی متعامل» دارند. پرویز سروری در گفت‌وگو با فارس، درباره اشتراک فعالیت جریان انحرافی با جریان فتنه، اظهار داشت: پیش‌بینی ما از چشم انداز فعالیت جریان انحرافی این بود که با جریان فتنه ائتلاف کند. وی با بیان اینکه جریان‌های فتنه و انحرافی به‌رغم ظاهری متقابل با یکدیگر، باطنی متعامل دارند، افزود: این دو جریان برای رسیدن به اهداف و خواستگاه‌های خود چاره‌ای جز ائتلاف نداشته‌و ندارند چرا آنها در راه مقابله با نظام و انقلاب اسلامی هدفی یکسان دارند و دلیلی هم وجود ندارد که با هم متحد نشوند.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره وجه‌اشتراک جریان فتنه با گروه انحرافی، گفت: ولایت‌گریزی هرکدام با یک هدف و وسیله، مقابله با ارکان نظام، جلوه دادن حاکمیت دوگانه در کشور، مظلوم‌نمایی، مخالفت با روحانیت و مرجعیت، تضعیف ارکان انقلاب اسلامی از جمله شورای نگهبان و نهادهای مستقر، مخالفت با سپاه پاسداران و جریانات موثر در انقلاب اسلامی از جمله بسیج از جمله شاخصه‌های مهمی است که می‌توان به عنوان وجه‌اشتراک جریان فتنه با جریان انحرافی دانست.
سروری ارتباط و ائتلاف با بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی را از دیگر اشتراکات جریان فتنه و جریان انحرافی دانست و خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران شاهد کنار رفتن پرده‌ها و مشخص شدن برخی از موضوعات پنهان هستند که نشانگر مصر بودن جریان انحرافی برای ارتباط با دشمن است؛ این موضوع در جریان فتنه هم به این روال بود که با گذشت زمان ارتباط و خط دهی دشمنان به آنها روشن شد. سروری ادامه داد: آنچه مشخص شده، این است که جریان انحرافی می‌خواهد مثل جریان فتنه، نظام جمهوری را فاقد مشروعیت و کارآمدی برای اداره جامعه قلمداد کند این تلاش جریان انحرافی امروز ظهور و بروز پیدا کرده است. سروری در پایان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی غده سرطانی را معالجه خواهد کرد گفت که جریان انحرافی با فرافکنی و فرار به جلو به سرنوشت فتنه‌گران دچار خواهد شد.
احمدی‌نژاد چشم بر تخلفات باند انحرافی نبندد
از دیگرسو مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران نیز در اظهاراتی از احمدی‌نژاد خواست چشم خود را بر تخلفات متملقان و باند انحرافی نبندد. وی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه متملقین این ذهنیت را در آقای احمدی‌نژاد ایجاد کرده‌اند که اگر وی نبود کشور دچار انحرافات اساسی شده و قادر نبود مسیر خود را در وادی اصلاح به خوبی طی کند، گفت: در واقع این تصور از طریق یکسری غلوکردن‌ها ایجاد شد هرچند در ابتدای کار برخی عناصر ناپخته سیاسی نیز با ستایش‌های افراطی خود در این قضیه دخیل بودند. سلیمی نمین به «اظهارات ناپخته» خانم رجبی که احمدی‌نژاد را معجزه هزاره سوم قلمداد می‌کرد اشاره و اضافه‌کرد: قطعاً می‌توان خانم رجبی را جزو عناصر ناپخته سیاسی ارزیابی کرد که ناخواسته در متوهم نمودن رئیس‌جمهور تأثیر داشت.
در کنار اظهارات ناپخته‌ای مثل سخنان خانم رجبی افراد متملقی نیز پیدا شدند و به تدریج جایگاه خود را در اطراف آقای احمدی‌نژاد تقویت کرده و نفوذ خود را گسترش دادند؛ این حاشیه‌نشینان در دستگاه قوه مجریه با طرح برخی موضوعات -که قطعاً موجب ایجاد توهم در آقای احمدی‌نژاد شد- تا آنجا پیش رفتند که رئیس دولت را احیاکننده انقلاب و ارزش‌ها معرفی کردند و به وسیله طرح برخی موضوعات که قطعا موجب ایجاد توهم در آقای احمدی‌نژاد شد به وی قبولاندند که احیا‌کننده انقلاب بوده و همه ارزش‌ها قبل از وی از دست رفته بود و احمدی‌نژاد باعث شد تا انقلاب مجدداً در مسیر سلامت قرار گیرد.
احمدی‌نژاد تلاش می‌کند تا در مسند قدرت باقی بماند
سلیمی نمین با بیان اینکه بر اساس قانون احمدی‌نژاد صرفاً 2 دوره می‌تواند در مسند امور اجرایی کشور قرار گیرد گفت: ایشان پس از طی این دوره باید پذیرای ترک کردن آن بوده و اجازه دهد که طبق قانون ملت ایران از سایر استعدادهای خود نیز بهره‌مند شود اما ظاهراً این مسئله برای احمدی‌نژاد خوشایند نبوده و وی تلاش می‌کند تا در مسند قدرت باقی بماند و وقتی قانون و رهبری را در برابر خود می‌بیند در مسیری قرار می‌گیرد که چندان شایسته نیست. در گذشته نیز برخی از شخصیت‌هایی که در جایگاه امور اجرایی کشور قرار داشتند وسوسه ماندگاری در قدرت نیز متوجه آنها ‌شد، اما این افراد نیز با سد رهبری به عنوان حافظ سلامت جامعه مواجه شده و نتوانستند زیاده‌خواهی خود را در این عرصه دنبال کنند. به اعتقاد سلیمی‌نمین رویکرد جدی شکل‌گرفته در دولت دهم این است که با استفاده از امکانات مردم، ‌‌آرا و نظراتی به سوی تیم احمدی‌نژاد جلب شود که این مسئله هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است.
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به اهداف باند انحرافی جا خوش کرده در کنار رئیس‌جمهور برای ایجاد شکاف بین آرمان‌های دولت و انقلاب اسلامی، اظهارداشت: این باند سعی می‌کند ظاهری فکری به خود بگیرد اما اصل قضایا این است که آنها برای بسط و تداوم قدرت خود به احمدی‌نژاد قبولانده‌اند که بدون او انقلاب و کشور با مشکل مواجه است لذا باید تلاش کنی تا در رأس امور باقی بمانی. این توهمی که احمدی‌نژاد دچار آن شده است ناشی از فعالیت چشمگیر متملقان در اطراف وی است بر این اساس احمدی‌نژاد چشم خود را بر برخی تخلفات این باند بسته است.اکنون احمدی‌نژاد برای در قدرت ماندن خود یا اطرافیانش تلاش می‌کند و می‌خواهند قدرت را در چارچوب نظرات خود حفظ کند.
برنامه‌ریزی بلندمدت برای وزارت اطلاعات
سلیمی ادامه داد: برای در قدرت ماندن، یک جریان به برنامه‌ریزی بلندمدت نیازمند است. بنابرابن باند جریان انحرافی مسائلی همچون مکتب ایرانی، مردم اسرائیل، یار امام زمان «عج» بودن و برخی مسائل دیگر را مطرح می‌کند و این نشان از یک برنامه‌ریزی دقیق دارد که در هفته‌های گذشته به وزارت اطلاعات رسید. سلیمی‌نمین با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه نظام جمهوری اسلامی نمی‌پذیرد باندی از وزارت اطلاعات برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خود، استفاده ابزاری کند، افزود: ایجاد برخی مشکلات برای وزارت اطلاعات از سوی جریان انحرافی رویکرد انتخاباتی داشت؛ اینکه امور به گونه‌ای پیش رود که چنین وزارتخانه مهمی برای مدت طولانی وزیر نداشته باشد صرفا دست طراحان این برنامه را برای پیشبرد طرح‌های خود باز می‌گذاشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات