صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۳۰۲۵۹

اخبار ویژه برخی روزنامه های 19 آبان 1390


دنیای اقتصاد

احمدی‌نژاد خواهان ارجاع پرونده بقایی به آیت‌الله شاهرودی شد

خبرآنلاین به نقل از عصر ایران نوشت: محمود احمدی‌نژاد پیشنهاد داده تا پرونده حمید بقایی برای حکمیت به آیت‌الله هاشمی شاهرودی سپرده شود. قوه قضائیه و دولت بر سر پرونده بقایی اختلاف دارند و هر کدام نیز بر نظر خود در این باره اصرار می‌کنند.

 دستگاه قضایی بر مجرم بودن بقایی تاکید دارد، ولی دولت نظر دستگاه قضایی را نپذیرفته است. در همین ارتباط گفته شده که احمدی‌نژاد پیشنهاد داده پرونده مذکور برای بررسی و حکمیت به آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تحویل داده شود. احمدی‌نژاد پیش از این کابینه را «خط قرمز» خود اعلام کرده بود، اما مقامات قضایی اعلام داشتند که کابینه نمی‌تواند به عنوان خط قرمز مطرح شود.

یکی از پرونده‌های بقایی به عملکرد او در مقام ریاست بر سازمان میراث فرهنگی مربوط است که در اردیبهشت‌ماه در دیوان عدالت اداری مفتوح و منجر به صدور رای 4 سال انفصال از خدمات دولتی شد.

چندی بعد اعلام شد که حکم انفصال حمید بقایی توسط شعبه تشخیص دیوان عدالت اداری نقض شده، اما پس از مدتی مشخص شد که این پرونده همچنان مفتوح است و حکم نهایی هنوز صادر نشده است.

آیت‌الله شاهرودی مردادماه امسال طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس «هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه» منصوب شد.

انتقاد روزنامه دولت از فیلتر شدن «دولت ما» و «ابصارنیوز»

روزنامه ایران، ارگان مطبوعاتی دولت در شماره دیروز خود نوشت: باخبر شدیم که طی روزهای گذشته تعدادی دیگر از سایت‌های حامی دولت به دلایل نامعلوم و با دستور کمیته رسیدگی به جرایم سایبری فیلتر شده‌اند. از جمله این‌ سایت‌ها می‌توان به سایت خبری «ابصارنیوز» و «دولت ما» اشاره کرد که در تلاش بودند از خدمات دولت دفاع و نسبت به تهمت‌های سیاسی وارده روشنگری کنند. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که سایت‌های خبری فراوانی دائما در حال اهانت و تهمت به دولت بر‌آمده از ملت هستند که تا به حال هیچ‌گونه برخوردی با آنها صورت نگرفته است!
دیدار لیدر جریان انحرافی با وزیر خارجه انگلیس به روایت داوود احمدی‌نژاد

به گزارش تابناک به نقل از سایت خبری نسیم، برادر محمود احمدی‌نژاد گفت: جریان انحرافی مصداق همان نامحرمانی است که امام (ره) گفت نگذارید به انقلاب نزدیک شوند.به گزارش «نسیم»، داوود احمدی‌نژاد سه‌شنبه شب در همایش حامیان انقلاب اسلامی افزود: جریان انحرافی دل در گرو بیگانه دارند و به دنبال جلب نظر آنان هستند. این حرف‌های من همگی مستند است و مدارک معتبر برای آن در اختیار دارم.

وی همچنین درباره ارتباط این جریان با نهادهای خارجی گفت: سرکرده این جریان در سال 76 به انگلستان سفر و با جک استراو، وزیر امور خارجه وقت این کشور دیدار کرد. او همچنین سال 84 هم مجددا به این کشور سفر کرد و با استقبال گرم تونی بلر روبه‌رو شد.

واکنش تند نماینده ولی‌فقیه در سپاه به سخنان ‌هاشمی

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به سخنان اخیر‌ هاشمی رفسنجانی گفت: خواصی که نمی‌توانند خود را با قافله سالار انقلاب هماهنگ کنند منزوی شده و سقوط خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان (وابسته به صدا و سیما) با اشاره به اظهارات اخیر ‌هاشمی‌رفسنجانی در جمع فارغ‌التحصیلان برگزیده سازمان استعدادهای درخشان مبنی بر اصلاح بی‌واهمه انحرافات، اظهار کرد:‌هاشمی شخصیتی است که در فراز و نشیب‌های انقلاب، چه قبل از پیروزی انقلاب چه اوایل آن نقش مثبتی در حرکت انقلاب ایفا کرده است اما وی هم اکنون به عنوان شخصیتی که افت و خیز زیادی در مواضع، عملکرد و رفتار خود دارد شناخته می‌شود. نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: اگر خواص بخواهند خود را به زور به جامعه تحمیل کنند آن وقت یک اصطکاک و تضاد و حرکتی برخلاف موج ایجاد خواهد شد و من آنچه در روند حرکتی‌ هاشمی می‌بینم منطبق بر همین امر است. وی اضافه کرد: ‌هاشمی همیشه تمایل داشته که در هر حرکتی که در جریان انقلاب صورت می‌گیرد، محور و هسته اصلی باشد و هرجا که خواسته‌اش برآورده نشده، به مخالفت با آن حرکت برخاسته است که این امر با حرکت طبیعی مسیر انقلاب سازگاری ندارد. وی افزود: در زمان فتنه سکوت ‌هاشمی در برابر اقدامات کسانی بود که به قول خودشان به دنبال تابوشکنی، قداست‌زدایی از رهبری و ولایت‌زدایی بودند و در دوره‌های بعد نیز تلاش کرد محوریت حرکت انقلاب را در دست بگیرد، اما باید دانست که اگر کسی از حرکت قافله انقلاب باز بماند، دیگر نمی‌تواند خود را به جامعه و انقلاب تحمیل کند و همین عقب‌ماندگی، باعث سرخوردگی خواهد شد. حجت‌الاسلام سعیدی گفت: به شخصیت ‌هاشمی لطمه سنگینی وارد شده که این امر ناشی از ضعف مواضع و ضعف تشخیص مصلحت زمان بود و متاسفانه او مصلحت سنجی لازم را نداشت. وی با اشاره به نامه سرگشاده ‌هاشمی به رهبر انقلاب و خطبه‌های آخرین نمازجمعه او تاکید کرد: ‌هاشمی خود در مسائل اصلاح‌طلبان و قضیه فتنه به نوعی دست بر آتش داشت؛ لذا لازم است که از این مسیر برگردد و مواضع گذشته‌اش را اصلاح کند.

جمهوری اسلامی

* سایت‌های محلی استان کرمانشاه خبرهایی را مبنی بر فروش گوشت‌های حرام در فروشگاه‌های این شهر منتشر کرده‌اند. گزارش البرز، از خرید و فروش علنی خرچنگ و برخی دیگر از حیوانات حرام گوشت در برخی از فروشگاه‌های عرضه گوشت در استان کرمانشاه خبر می‌دهد. همچنین چندی پیش برخی مسئولان، از فروش گوشت خرچنگ در تبریز و رستوران‌های تهران خبر داده بودند که نیازمند عزم جدی مسئولان استانی در برخورد با این گونه موارد که از سوی دین و مراجع دینی منع شده است می‌باشد.

* انتشار اظهارات غیر رسمی رئیس‌جمهور درباره مسائل مهم کشور و سانسور آن توسط مجاری رسمی خبری که طی روزهای اخیر واکنش‌هائی را برانگیخته، جریان رسانه‌ای را دچار مشکلاتی کرده است. سایت شفاف با بررسی این موضوع با توجه به دو سخنرانی احمدی نژاد در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی خود و همایش تبیین طرح تحول نظام بانکی نوشت: دولتی‌ها از انجام این عمل هدف خاصی را دنبال می‌کنند چرا که به قول معروف با یک تیر دو نشان را می‌زنند. از یک سو آن دسته از سخنان محمود احمدی نژاد که جنجال برانگیز است و حاوی توهین و تخریب برخی از مسئولان نظام و همچنین دفاع وی از سران جریان انحرافی است، رسانه‌ای شده و در اختیار عموم قرار می‌گیرد تا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده و اشکالات دولت را به دایره خارج از آن منتقل کنند و از سوی دیگر با انتشار سانسور شده این سخنان در سایت رسمی ریاست جمهوری و رسانه‌های دولتی، راه را برای تکذیب موارد ذکر شده و فرار از پیگرد قانونی باز می‌گذارند تا اگر زمانی ایرادی به این سخنان وارد بود، آن را به دشمنان دولت نسبت دهند و به طور کلی منکر ماجرا شوند.

کیهان

یک ملاقه ماست و این همه کاسه لیس؟!(خبر ویژه)

یک عضو سابق شورای عمومی دفتر تحکیم، نامه چندی پیش شماری از اعضای اسبق دفتر تحکیم خطاب به باراک اوباما را «شرم آور، شرم آور و باز هم شرم آور» خواند.

افراد یاد شده اکنون از کشور متواری اند و پناهنده محسوب می شوند اما مدتی است که طرف های ارزیاب آمریکایی فهمیده اند در واقع کلاهبردارانی هستند که با «مخالف نمایی» توانسته اند پناهندگی بگیرند بی آن که فعالیت موثری علیه ایران داشته باشند. به دنبال ایجاد این ذهنیت، پناهندگان مذکور مصلحت را در آن دیدند که با نگارش نامه ای سراسر تملق، از خجالت آمریکا درآیند و اظهارات اخیر وی را بی پاسخ و مخاطب نگذارند.

در پی انتشار نامه افراد مذکور در سایت های اینترنتی، علی قلی زاده عضو سابق شورای عمومی دفتر تحکیم در «روزنت» نوشت: نویسندگان نامه مورد اشاره آشکارا خواهان دخالت یک دولت بیگانه در امور داخلی ایرانیان شده اند. نامه ای شرم آور، شرم آور و باز هم شرم آور. دست کم برای من، به عنوان یک فعال دانشجویی. سوال اینجاست که این دوستان از چه جایگاهی به «طرح مطالبه» نزد بیگانگان پرداخته اند؟ این دوستان «ایرانی» بدون هیچ اشاره ای به کودتای دولت آمریکا علیه دولت قانونی و ملی دکتر مصدق، بدون اشاره به حمایت های دولت آمریکا از سرکوبهای خونین و بی سابقه مردم ایران توسط رژیم پهلوی تا آخرین روزهای دوام آن رژیم و بدون اشاره به قربانی شدن «دانشجویان آزادیخواه میهن دوست» جلوی پای نماینده دولت آمریکا در روز 16 آذر 32، به غائله اشغال سفارت آمریکا در تهران در سال 58 اشاره کرده اند و بدون دفاع از خاک وطن که در مرداد 32 گرفتار کودتای خارجی اسلاف همین «آقای رئیس جمهور» شد، از اشغال خاک آمریکا در ایران برای نشان دادن «حقانیت خودشان» سخن گفته اند. حال آنکه ظاهرا این نکته را فراموش کرده اند که گروگانگیری جوانان انقلابی در فضای انقلابی آن روز، نتیجه طبیعی و بدیهی چندین دهه دخالت دولت آمریکا به نفع دیکتاتوری در کشورمان و سرنگونی دولت ملی ایرانیان بوده است. و اگر اشغال سفارت آمریکا تصمیم ناگهانی بوده، کودتا علیه دولت ملی مصدق و سالها حمایت از کشتار و خونریزی رژیم پهلوی استراتژی خصمانه دولتمردان آمریکایی برای سالها در ایران بوده است.

وی می افزاید: نویسندگان نامه از آقای رئیس جمهور آمریکا هیچ سوالی در مورد حمایتش از ناقضان حقوق بشر و قاتلان مردم و آدم سوزی ها در بحرین و عربستان و اردن و فلسطین و... و شکنجه «متهمان در گوانتانامو و ابوغریب» و... نپرسیده اند و از وی به مثابه ناجی درخواست کمک برای پایان دادن به نقض حقوق بشر در ایران کرده اند. آنها نزد یک دولت بیگانه که کارنامه سیاهی در دهه های اخیر در براندازی دولتهای مردمی و قانونی با کودتای خارجی و همچنین شکنجه و کشتار مردم کشورهای منطقه تحت لوای «شعار دفاع از حقوق بشر و آزادی» داشته است، از جناح حاکم شکایت برده اند. سوال اینجاست که دولت آمریکا چه جایگاه اخلاقی و قانونی ای دارد که اینان به او پناه برده اند و از او درخواست کمک کرده اند؟

وی در پایان نوشت: سال گذشته و امسال جمعی از این دوستان متنی به اوباما نوشته و آزادی را از او گدایی کرده اند.

«جنبش راه سبز» نفوذی است اما نه فقط به استناد اخبار ویژه کیهان (خبر ویژه)

یک پایگاه اینترنتی نزدیک به سازمان سیا، شبکه موسوم به «جنبش راه سبز» (جرس) را متهم کرد که نفوذی جریان اطلاعاتی و امنیتی ایران در خارج کشور است.

گویا نیوز این ادعا را پس از آن مطرح کرد که جرس در خبری به نقل از خانواده کروبی اعلام کرد کروبی از اول آبان ماه مشاور و سخنگویی در خارج کشور ندارد. منظور جرس، مجتبی واحدی سردبیر متواری آفتاب یزد بود که در خارج کشور برای معرفی خود، از عنوان مشاور و سخنگوی کروبی استفاده می کند.

وی پس از سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا، صراحتا اعلام کرده بود اپوزیسیون خواستار حمایت های سیاسی و مالی دولت آمریکاست. جرس نیز برای اینکه- لااقل در ظاهر- حساب خود را از این گدایی علنی جدا کند، خبر مورد اشاره را منتشر کرده بود اما در بحبوحه دعوای جرس و واحدی و سایت وابسته به وی (سحام نیوز)، گویانیوز وسط دعوا آمده تا کفه التماس علنی از آمریکا را سنگین تر کرده و اصطلاحا روی جرسی ها را کم کند. گویا نیوز به اعتبار انتشار آگهی های علنی استخدام در سازمان جاسوسی و ارتش آمریکا (مترجم) به سیا نیوز شهرت دارد.

«محمدرضا- ش» ضمن حمله به جرس، در گویا نیوز نوشت: از لحظه انتشار خبر کذایی در جرس و تکذیب آن در سحام نیوز با کمی دقت می شد احساس کرد عملا شاهد کلید خوردن یک پروژه امنیتی هستیم وگرنه حتی در صورت صحت و اصالت آن، این نحوه انتشار محل مناقشه و تردید بود. سخت نبود تصور آنکه پس از نشر خبر به این نحو، چه اتفاقاتی در درون نیروها و میان طیف های مختلف خواهد افتاد حتی برای گردانندگان جرس! که هراس تاریخی داشته اند از تفرقه و درگیری درونی و همواره در مقام ناهی از این فضا خود را معرفی می کرده اند...

گویا نیوز می افزاید: جرسیان ادعای برتر دانستن حقیقت بر مصلحت را در اصرار ثانوی بر ادعای اولی خود مطرح کرده بودند که به نظر عمیقا نوعی توهین و بی حرمتی خباثت آمیز نسبت به بار واژه حقیقت بشمار می رود. سابقه عملکرد این رسانه آنقدر گویا هست که زمینه ای متناسب فراهم کند برای این راقم که با طعنه بگوید همین کم بود که جرس داران دغدغه ترجیح حقیقت بر مصلحت از خود ابراز کنند و بر آن اصرار (خنده تلخ اغلب حضار). کسی نیست به آقایان بگوید نمی شد از این معاشقه شما با حقیقت هایی نظیر چند و چون دیدار آقای امیرارجمند با دیپلمات های آمریکایی نیز مطلع شویم تا گمانمان بر درستی ادعایتان مستقر شود؟

این سایت اینترنتی با اشاره به اقدام سال گذشته جرس (ارگان حلقه لندن) در جعل نامه ای به نام رئیس قوه قضاییه و خطاب به رهبری نوشت: وقتی قطب علمای لندن[!] پس از شور با دکتر بهرمانی! [مهدی هاشمی] خود را در جلسه صادق لاریجانی می گذارد و به اصطلاح خودش احتمالا رندانه!! به رهبری نامه می نویسد، مصلحت و حقیقت دقیقا چگونه به زانو درآمد؟ آن هم وقتی که ادعا کردند اصل نامه را در اختیار دارند و هیچ گاه منتشر نشد. البته جنب وجوش ستایش برانگیز دکتر قصه ما بس درازست و هنرهای نه چندان تازه دیگری هم دارد که به وقتش سخن از آن به میان خواهد رفت. خدا پدر «کاخ»نشینان و مشاوران «بی بی س کسکه» را بیامرزد.

گویا نیوز افزود: کسی نیست به این حقیقت ورزان بفرماید الصاق بندهای دروغین از قول منابع موثق! به گزارشهای موثق تر! برای لجن مال کردن طیفی از منتقدان، چه ارتباط تنگاتنگی با دل سپردگی آنها به حقیقت داشته است؟

نویسنده آنگاه درباره عملکرد شبکه «جنبش راه سبز» نوشت: اقسامی از رسوایی های مشتمل بر نشر پی درپی و وقیحانه جعلیات، گفتگوهای بی پایه، سوءاستفاده از اسم و رسم رسانه های دیگر و در مصاحبه ها تا جریان سازی های تلخ و تهوع زایی نظیر اسب تروا در سیاهه آقایان مثبوت است و انکارش نتوانند. اگر حرمت میرحسین موسوی در میان نبود و اگر یک سری «درون پرده ها» را بیان می کردیم می فهمیدید حقیقت گاهی می تواند از هر زهری تلخ تر باشد. مساله قابل اشاره، عملکرد و رزومه سرشار از زشتی جرس نیست، رزومه ای که همانطور که پیشتر اشاره شد می توان به سیاهه ای تشبیه اش کرد. مساله، فضایی است که در پی این موضوع بوجود آمد که عمیقا ناامیدکننده بود. از دیگرسو سابقه ملکوک این ارگان رسانه ای و خط و ربطش عقلا دوز درگیری های قابل پیش بینی را تا بدانجا بالا برد که بسیاری از ما اقلا در میانه های راه تصورش را نمی کردیم.

به هرحال برنده این وضعیت، آنچه سعی می کنیم جنبش بخوانیمش و نیست، نخواهد بود.

گویا نیوز با ایراد اتهام علیه جرسی ها (زیرمجموعه کدیور) نوشت: به جرئت می گوییم این مسیر، مسیر مشکوکی است. این نه یک ادعای خاص مندرج در ستون اخبار ویژه کیهان تهران است که مثلا می خواهد زبل خان بودن اعضای مثلث آن جریده را ثابت کند و نه منبعث از نوعی بدبینی افراطی و البته نه یک سمفونی نق. تقریبا برای اغلب ما این مساله به وضوح روشن شده که یک جریان اطلاعاتی امنیتی با اهداف نسبتا روشن دارد وضعیت را در راستای مطلوبش هدایت می کند. بحث دیگر نقد و جدل نیست. مساله تضاد، برخورد مستقیم و شکاف عینی است و صدالبته عمیقا منزجرکننده.

گویا نیوز همچنین از «فقدان یک نیروی منسجم تشکیلاتی و تبلیغاتی صادق» در میان اپوزیسیون خبر داده و می نویسد: نیاز نیست خیلی ظریف به رخدادها نظر بیندازیم. روشن است که سیستم امنیتی و اطلاعاتی نظام چگونه توانسته فرمان هدایت ما را در مسیر دلخواه خود در دست بگیرد. با دستگیری برخی سران جنبش، تدریجا فضا فراخ شده برای فعالیت در عیان و نهان با ماسک. در چنین فضاهایی امکان نفوذ و رسوخ وجود دارد. بعضی مگسان عرصه را تهی از سیمرغ دیده و فرصت جولان یافته اند. تعارف نداریم، به جایی رسیده ایم که ساده لوحی ها، منفعت طلبی ها، محافظه کاری ها، تزویرها و دورنگی ها و دورویی ها و دروغگویی ها و... به اسباب بعضا مضحکه خلوت ها و جمع های خودمان نیز تبدیل شده است. امروز دچار وضعیتی کمدی تراژیک هستیم. جنبشی که تبدیل به عیاشی های سیاسی مجازی شده است.

نویسنده در پایان می نویسد: این تردید که جنبش یا هرچه نامش می توان نهاد از یک نقطه ای در تور امنیتی گرفتار شد و به امر آن هدایت شد، درک بدیع و تازه ای به شمار نمی رود اما فضای امروز بیش از هر زمان هشداردهنده است. چه باید کرد؟ صورتش ساده است و ماهیتش برای بازشکافی البته نه چندان ساده. نمی دانم، حقیقتا اینک نمی دانم در این مورد چه می توان گفت، بپذیریم ما بازی خورده ایم.

ببین آمریکا چه قدر بدبخت است که...(خبر ویژه)

حامی همیشگی گره زدن زلف اپوزیسیون با دخالت های آمریکا، درباره تبلیغات حمله به ایران تصریح کرد: این موضوع، هیاهو برای هیچ است و رفتن به سمت چنین هیاهوهایی، مانند گره زدن بر باد جز اتلاف وقت و نیرو ثمره دیگری ندارد.

علی افشاری با اشاره به برخی لفاظی های غربی درباره تهدید نظامی علیه ایران، نوشت: زمزمه هایی از این دست بیشتر به جنگ لفظی و کارزار روانی شبیه است. مسئولان ناتو صراحتاً درگیری نظامی با سوریه را تکذیب کردند چه رسد به ایران که هیچ زمینه ای ندارد و اعتراض ملموسی در آن دیده نمی شود. پیشنهاد ترور فرماندهان سپاه تندترین حرف ها بوده که آن هم در محافل افراطی و حاشیه ای آمریکا به گوش رسیده و از سوی افراد غیرمسئول بوده و فاقد ارزش سیاسی و امنیتی است. صحبت های محفلی، آرزوهای خیال پردازانه و سخنان درگوشی در بین اپوزیسیون را نیز نمی توان جدی گرفت.

وی در این مطلب که از سوی روزنت منتشر شده، تصریح می کند: بنابراین در ماجرای اخیر بزرگ نمایی و اغراق زیادی صورت گرفته و هیاهو برای هیچ، بهترین عنوانی است که می توان به آن اطلاق کرد. این تصور که با درست کردن شورایی از نمایندگان چند جریان سیاسی در خارج از کشور می توان آغازگر تجربه مشابه لیبی در ایران شد، نهایت سطحی نگری و خیالبافی است. در غیاب مخالفان، چنین شورایی یک نمایش کاریکاتوری از شورای ملی انتقال قدرت لیبی است که توجه هیچ جریان داخلی و خارجی جدی را برنمی انگیزد. رفتن به سمت چنین ایده هایی مانند گره زدن بر باد جز اتلاف نیرو و وقت ثمره دیگری ندارد.

هر چند که کسانی چون افشاری حتی نوچه گروهک های سیاسی ورشکسته نیز حساب نمی شوند، اظهارات آنان به خودی خود فاقد ارزش سیاسی است اما اینکه حتی ترویج کنندگان علنی دریوزگی آمریکا نیز هارت و هورت آمریکا و اسرائیل را بی ارزش می شمارند، نکته قابل تأملی است.

برای بقیه بیگانه اند و با تو قوم و خویش؟! (خبر ویژه)

اکبر گنجی می گوید دریافت کمک مالی از دولت های خارجی، اپوزیسیون را نیروی وابسته به بیگانگان می کند. با این حال، او خود در میان اپوزیسیون با این پرسش مواجه شده که «پس تو خودت چرا این همه پول از بیگانگان گرفته ای؟»

گنجی در مصاحبه با دویچه وله گفت: مسئله دریافت کمک مالی گروهها و فعالان سیاسی از دولت های خارجی، موضوعی است که به وابستگی آنان انجامیده و مخالفان را به «چلبی»ها تبدیل می کند. نیروهای سیاسی مخالف رژیم باید از میان مردم بجوشند و دارای پایگاه اجتماعی باشند. اگر باشند، مردم به آنها کمک مالی خواهند کرد، اگر نباشند، با پول دولت های خارجی، به نیروهای آنان تبدیل می شوند. از طرف دیگر، اگر منظور از کمک دولت های خارجی «اپوزیسیون سازی» ، مشابه عراق و لیبی، توسط آنهاست، قطعا این کار نادرستی است. مگر هیچ دولت دموکراتیکی اجازه می دهد که دولت دیگری برای آنها اپوزیسیون سازی کند؟

هرچند منطق گنجی منطق درستی است اما وی شخصا از آلودگان به همین کمک های مالی است و به همین دلیل، پایگاه اینترنتی ایران گلوبال که بر طیفی از عناصر ورشکسته فراری وابسته است، به کنایه و اعتراض خطاب به گنجی نوشت: آقای گنجی! اگر پول گرفتن از بیگانگان بد است، چرا خودتان این همه پول از بیگانگان در قالب جایزه می گیرید؟! سؤالی که درباره سخنان وی پیش می آید این است که اگر دریافت کمک مالی از خارجی ها ناپسند است، پس چرا خود گنجی بارها کمک های مالی در قالب جوایز بین المللی از خارجی ها دریافت کرده و می کند؟! این بیگانگان چه کسانی هستند، آیا آنهایی که به گنجی پول می دهند بیگانه به حساب نمی آیند و فامیل و خویشاوند او هستند و یا عاشق چشم و ابروی ایشان هستند؟!

خراسان

نسیم نوشت

حجت‌الاسلام محسن غرویان با بیان اینکه مقدمات راه‌اندازی و برپایی کرسی‌های آزاداندیشی را کش می‌دهند، در حالی که برنامه خاصی لازم ندارد گفت: به راحتی می‌توان این کرسی‌ها را با حضور مخالفان و موافقان در حوزه و دانشگاه پیگیری کرد.

جهان مدعی شد

سید محمد خاتمی در جلسه ای که با حضوربرخی سران اصلاح طلب برگزار شد، ضمن تشریح وضعیت جریان های سیاسی کشور در آستانه انتخابات مجلس نهم، خطاب به اصلاح طلبان گفت : در انتخابات پیش رو طیف جدیدی از اصولگرایان که از احمدی نژاد عبور کرده و ارادت عجیبی نسبت به رهبر انقلاب دارند به مجلس خواهند رفت که در این صورت تا ۱۰ سال آینده باید فاتحه اصلاحات را خواند. خاتمی با بیان این مطلب که باید تحت هر شرایطی تلاش کنیم تا نظام شروط ما را برای حضور در انتخابات بپذیرد گفت: نظام به حضور اصلاح طلبان برای رقابت درعرصه های سیاسی نیاز دارد و ما باید کاری کنیم که بتوانیم در داخل نظام باقی بمانیم.

قانون مدعی شد

برق موزه فرش از یکشنبه به دلیل بدهی این موزه به اداره برق قطع و در حدود پنج روز است که درهای آن به روی بازدیدکنندگان بسته و موزه تعطیل است

آفتاب نوشت

فائزه هاشمی‌رفسنجانی برخی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه وی هم اکنون مشغول تحصیل در یکی از دانشگاه‌های لندن است را تکذیب کرد.

جوان آنلاین نوشت

دادگاه پاریس پس از محاکمه اعضای دستگیر شده فرقه های تروریست پ ک ک و پژاک در مرکز فرهنگی احمد کایا در پاریس ۱۸ نفر از آنها را به زندان محکوم کرد.

عصر ایران مدعی شد

:احمدی نژاد پیشنهاد داده تا پرونده(قضایی)حمید بقایی(معاون اجرایی رییس جمهور)برای حکمیت به آیت ا...هاشمی شاهرودی سپرده شود.قوه قضائیه و دولت بر سر پرونده بقایی اختلاف دارند و هر کدام نیز بر نظر خود در این باره اصرار می کنند. دستگاه قضایی بر مجرم بودن بقایی تاکید دارد ولی دولت نظر دستگاه قضایی را نپذیرفته است.

جوان آنلاین نوشت

بهاره.ع مسئول دفتر هماهنگی عرفان کیهانی در تبریز دستگیر شد.

مردم سالاری

وزیر امور خارجه آلمان درباره هرگونه اقدام نظامی احتمالی علیه ایران هشدار داد و آن را خطرناک خواند وافزود: من درباره به جریان انداختن ایده گزینه های نظامی هشدار می دهم. یک مقام دولتی در کویت نیز گفت: که دولت های حاشیه خلیج فارس اجازه نخواهند داد از قلمروشان برای حملات علیه هیچ یک از همسایگان آن ها استفاده شود.

ایران

تعدادی دیگر از سایت‌های حامی دولت به دلایل نامعلوم و با دستور کمیته رسیدگی به جرایم سایبری فیلتر شده‌اند. از جمله این‌ سایت‌ها می‌توان به سایت خبری ابصارنیوز و دولت ما اشاره کرد که در تلاش بودند از خدمات دولت دفاع و نسبت به تهمت‌های سیاسی وارده روشنگری کنند.

شرق

بنا به اعلام دفترحجت الاسلام ناطق‌نوری،وی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 در هیچ یک از جلسات جامعه روحانیت مبارز شرکت نداشته است و در مذاکرات این تشکل درباره انتخابات مجلس مشارکتی ندارد.

مردم سالاری

موسوی خوئینی ها، در سایت شخصی اش "آهنگ راه" در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان درباره نقش خود در جریان تسخیر سفارت آمریکا نوشته است: "بنده لیدر دانشجویان مسلمان پیرو خط امام نبوده و نیستم، دانشجویان خود تصمیم بر انجام این کار گرفته بودند.

کیهان

برخی منابع خبری اعلام کرده اند پس از اخراج جمشید چالنگی، محسن سازگارا، رودابه بختیار، کوروش صحتی و احمد باطبی، اکنون نوبت به ستاره درخشش رسیده تا عذر وی ازشبکه فارسی زبان آمریکا VOA (فارسی) خواسته شود.

بی بی سی

ریچارد وایتز، مدیر مرکز تحلیل سیاسی-نظامی بنیاد هادسون در واشنگتن دراین باره که آیا گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته ای ایران معادلات نظامی منطقه را تغییر داده و آیا ممکن است احتمال برخورد نظامی با ایران را افزایش دهد؟گفته :فکر نمی کنم گزینه تهاجم نظامی امکان داشته باشد. راه دیگر این است که سیستم های دفاع موشکی در خلیج فارس رازیاد کنیم و به کشورهای منطقه تسلیحات بیشتر بفروشیم.

رادیو آمریکا

عبدا... گل رییس جمهور ترکیه در گفتگو با فایننشال تایمز، ضمن تاکید بر روابط حسنه با آمریکا، ادعاهای ایران مبنی بر دنباله روی ترکیه از اوامر آمریکا را رد کرد و گفت ما به ایران می گوییم مخالفت ما با رژیم سوریه به خاطر فشار هیچ کشور دیگری نیست، تنها به خاطر مردم سوریه است.

فایننشال تایمز

نگرانی ها از بالا گرفتن تنش ها میان ایران و اسراییل بر قیمت نفت خام اثر گذاشته است وبهای نفت خام برنت به بشکه ای یکصد و پانزده دلار و هشتاد سنت رسید که بالاترین قیمت در هفت هفته اخیر است.

ایران

لات‌بازی، از نوع سیاسی‌اش!

رئیس مجلس که در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب «یاد یار مهربان» حضور داشته، گفته کسانی که با کتاب انس دارند، شخصیت‌های فرهیخته‌ای هستند.

علی لاریجانی با بیان این‌که ریشه‌های مشکلات اقتصادی، خطاهای ورزشی و سیاسی در عدم کتابخوانی است، تصریح کرده: گاهی ما در عرصه سیاست دچار لات‌بازی سیاسی می‌شویم. در حالی که اگر این فرد فرهیخته باشد (یعنی کتاب بخواند) مشکلات را با تدبیر حل می‌کند، آن وقت طوایف مختلف با آسایش زندگی می‌کنند! نه این‌که دچار آشفتگی روح شوند!

چرا قالیباف تکذیب نمی‌کند؟

بهمن دری معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در آئین افتتاح نمایشگاه یاد یار مهربان خطاب به قالیباف گفته بود، شاید بخواهید در آینده نزدیک ریاست جمهوری را نیز تجربه کنید، گفته که اگر قالیباف نمی‌خواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود، آن را تکذیب کند!

تا لحظه مخابره این خبر، تکذیبیه‌ای در این خصوص از جانب شهردار تهران منتشر نشده است!

آقای احمدی‌نژاد، لطفاً اسنادتان را رو کنید

داوود احمدی‌نژاد در ادامه اتهاماتی که علیه بخشی از بدنه دولت مطرح نموده، این بار مدعی شد: سردسته جریان موهوم انحرافی سال 76 و 84 با دولتمردان انگلیس دیدار داشته است!

وی گفت: «سرکرده این جریان در سال 76 به انگلستان سفر و با جک استراو، وزیر امور خارجه وقت این کشور دیدار کرد. او همچنین سال 84 هم مجدداً به این کشور سفر کرد و با استقبال گرم تونی بلر روبه‌رو شد.»

داوود احمدی‌نژاد در ادامه تأکید کرد: «این حرف‌های من همگی مستند است و مدارک معتبر برای آن در اختیار دارم!»

روزنامه بدین وسیله از آقای داوود احمدی‌نژاد درخواست می‌کند تمامی اسناد موجود درخصوص اظهارات قبلی و فعلی خود از جمله ادعای ورود بخشی از بدنه دولت به تقابل نظامی با نظام، برنامه‌ریزی برای چالش‌های ضدامنیتی در آستانه انتخابات و سفر یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور به انگلستان را در اختیار ما قرار دهد تا آنها را جهت تنویر افکار عمومی منتشر نماییم.

اولویت جذب برای خبرنگاران سیاسی و اقتصادی!

در حالی که شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی وظایف خدمت‌رسانی به شهروندان را به عهده دارد، براساس اخبار و شواهد بخش عمده‌ای از توان و بودجه‌های روابط عمومی و دیگر بخش‌های شهرداری به ایجاد و پشتیبانی رسانه‌های مجازی و مکتوب وابسته به شهرداری که البته هیچ‌گونه وظیفه سیاسی نیز ندارد، اختصاص یافته است.

در همین راستا اخیراً یکی از این سایت‌های خبری تازه تأسیس با ارسال ایمیلی برای برخی از خبرنگاران آنها را به همکاری دعوت کرده است. در متن یکی از این ایمیل‌ها آمده: «دوستان خبرنگار اگر کار در یک سایت خبری تازه تأسیس وابسته به شهرداری تهران را دوست دارند، به ما پیغام بدهند. اولویت با خبرنگاران سیاسی و اقتصادی است!»

گفتنی است براساس اظهارات اعضای شورای شهر تهران، شهرداری در حال حاضر دارای بیش از 80 رسانه مجازی و مکتوب با رویکردهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است!

کسانی‌که فکر می‌کنند اصلاح‌طلبان مرده‌اند، بروند دکتر!

محسن دعاگو، عضو جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه شمیرانات در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های اصلاح‌‌طلب گفته که اگر کسی تصور کند اصلاح‌طلبان یا گروه دیگری در جامعه مرده است باید به پزشک مراجعه کند.

وی با بیان این‌که جریان سیاسی ایده‌هایی است که در اذهان عمومی وجود دارد، تصریح کرده: ایده نمی‌تواند بمیرد، یعنی وقتی اصلاح‌طلب وجود داشته باشد، یعنی اصلاح‌طلبی زنده است. دعا‌گو همچنین گفته البته اگر فعال شوند نشان‌دهنده این است که به حیات سیاسی خودشان علاقه بیشتری دارند.

امام جمعه شمیرانات با گریزی به انتخابات و مسائل سال 88 در پاسخ به این سؤال که آیا اعتراضات و حرکات صورت گرفته از قبل برنامه‌ریزی شده بود، خاطرنشان کرده: من برداشتم این نیست که از قبل برنامه‌ریزی شده نبود بلکه معتقدم جریان انتخابات خوب مدیریت نشد و در اختیار تندروها قرار گرفت!

دست هاشمی بر آتش فتنه بود!

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی گفته خواصی که نمی‌توانند خود را با قافله‌سالار انقلاب یعنی امام خامنه‌ای هماهنگ کنند، منزوی شده و سقوط خواهند کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به نامه سرگشاده هاشمی به رهبر انقلاب و خطبه‌های آخرین نمازجمعه او، تأکید کرده: هاشمی خود در مسائل اصلاح‌طلبان و قضیه فتنه به نوعی دست بر آتش داشت؛ لذا لازم است که از این مسیر برگردد و مواضع گذشته‌اش را اصلاح کند.

وی با طرح این سؤال که شخصی که خود نیازمند به بازگشت است، چگونه می‌تواند به جریانی دیگر کمک کند، افزوده: ما منطق‌گرا و اصل‌گرا هستیم و ملاک ما پیروی از حجت است و من هرچند از کسانی هستم که در گذشته به هاشمی ارادت داشتم، اما فردگرا نیستم؛ لذا معتقدم که وی باید از این مسیر بازگردد و ادامه این مسیر، نشان‌دهنده اشتباه هاشمی است.

گفتنی است، هاشمی رفسنجانی چندی است که با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس نهم، دور جدیدی از تحرکات سیاسی خود را آغاز نموده است.

ایجاد پایگاه‌های جاسوسی در مرزهای ایران با 5 کشور همسایه

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از تشکیل پایگاه‌های جاسوسی و خرابکاری در نوار مرزی 5 کشور همسایه توسط سازمان‌های جاسوسی «موساد، سیا و MI6» خبر داد.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اقدامات گروهک‌های تروریستی علیه شهروندان کشورمان گفت: براساس بررسی‌هایی که انجام شده، سازمان‌های جاسوسی موساد، سیا و MI6 در نوار مرزی 5 کشور همسایه پایگاه‌های جاسوسی تشکیل داده‌اند.

وی در این باره افزود: این پایگاه‌ها مسئولیت هدایت گروهک‌های تروریستی و حتی خرابکاری و جاسوسی علیه شهروندان و نظام جمهوری اسلامی را برعهده دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: این پایگاه‌ها در نوار مرزی کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و آذربایجان تشکیل شده‌اند.

حکم را قبول ندارم و کسی را هم راه نمی‌دهم

حسین رحمانی‌نیا دبیرکل سابق و رد‌صلاحیت شده اتاق تعاون ایران پس از این‌که حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر شروع به کار هیأت مدیره جدید اتاق را دریافت کرد، باز هم از تحویل ساختمان بخش تعاون به هیأت مدیره قانونی خودداری کرده و گفته که حکم دیوان عدالت اداری را قبول ندارم و کسی را هم راه نمی‌دهم!

گفتنی است در انتخابات اخیر اتاق تعاون و پس از رد‌صلاحیت رحمانی‌نیا، داریوش پاک‌بین به عنوان دبیرکل جدید اتاق انتخاب شد، ولی رحمانی‌نیا به رغم حضور مأموران نیروی انتظامی از تحویل دفتر و مدارک مالی خودداری کرده است.

لاریجانی ابتدا موافق استیضاح بود، اما...

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که لاریجانی از ابتدا موافق استیضاح وزیر اقتصاد بود، گفته: اما در طول هفته نظرش تغییر کرد!

حسین نجات با بیان این‌که دیگر دعواهای میان دولت و مجلس خسته‌کننده شده است، خاطرنشان کرده: موضوع رأی اعتماد مجدد به وزیر اقتصاد را می‌توان به عنوان پایان دادن به این دعواها و همکاری جدی و مثبت دو قوه تلقی کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات