صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۳۶۰۱۱

اخبار ویژه برخی روزنامه ها1 اسفند1390


 خراسان

بازنشستگان، کارمندان دولت و سربازان سبد کالا می گیرند

بر اساس مصوبه روزهای اخیر هیئت دولت که به تمام دستگاه های دولتی ابلاغ شده، دستگاه های اجرایی از محل اعتبارات و منابع خود و از طریق شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی وابسته به وزارت صنعت، باید نسبت به تامین سبد کالا برای کارکنان شاغل اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و بازنشسته اقدام کنند. دولت همچنین تاکید کردکه سربازان وظیفه نیز از 50 درصد این سبد برخوردار می شوند.

دستور جدید درباره نحوه واردات لوبیا از آمریکا

وزارت جهادکشاورزی اخیرا با صدور دستورالعملی، شرایط ورود برخی اقلام خوراکی به داخل کشور را به نهادهای مربوطه ابلاغ کرده که بر اساس آن، ورود دانه لوبیا برای مصارف خوراکی از کشور آمریکا، در فهرست کالاهای با ریسک قرنطینه ای متوسط قرار داشته و واردات آن منوط به رعایت کامل شرایط قرنطینه ای و نیز بازدید و بررسی کارشناسان در مرز تهران امروز

عماد افروغ با بیان اینکه "سیاست‌ زدگی بیش از حد به عنوان یکی از عوامل اصلی بی‌اخلاقی‌ها در جامعه ایران ‏است"، تصریح کرد: درباره اینکه تبعات سیاست‌ زدگی مفرط چیست، باید گفت هرچه باشد، اخلاقی نخواهد ‏بود . این نماینده پیشین مجلس در ادامه اظهار کرد: اگر عقلا و علما بر دهان کسانی بزنند که می ‌خواهند از طرح بحث ‏ولایت فقیه بهره‌ برداری کنند، تا حدودی بستر برای توجه به اخلاق فراهم می‌ شود.

شرق

 ماموران وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان در باکو با هجوم شبانه به منزل خبرنگار فارس، وی را بازداشت کردند.

جام جم

نشریات هند گروهک منافقین را عامل اصلی ترور دیپلمات رژیم صهیونیستی در راستای ایجاد تنش بین روابط تهران و دهلی نو معرفی کردند.

مردم سالاری

قرار بود داوود احمدی نژاد برادر رئیس جمهور و بازرس سابق نهاد ریاست جمهوری به همایش بسیج دانشجویی دانشگاههای استان البرز در کرج برود که از حضور وی جلوگیری شد . موضوع این همایش بررسی ضرورت های انتخابات مجلس نهم بود که در کرج برگزار می شد اما فشار برخی مسئولان دولتی و استانی باعث شد تا از حضور برادر رییس جمهور به این همایش جام جم آنلاین مدعی شد

 اصلاح طلبان در جلسات خود استراتژی های خود را برای انتخابات مجلس نهم ناکارآمد خوانده و تصریح می کنند که شرایط فعلی آنان محصول تصمیماتی است که عناصر رادیکال و به ویژه اصلاح طلبان خارج از کشور برای آن ها اتخاذ کرده اند.

فردا

این سایت با انتشار نامه ای از دبیرکل پایداری (آقا تهرانی) خطاب به آیت ا...مهدوی کنی،مدعی شد راز نپیوستن جبهه پایداری به جبهه متحداصولگرایان سهم خواهی بیش از 50درصد جبهه پایداری برای حضور در شورای اجرایی و شورای حکمیت بوده است.

آفتاب نوشت

غلامحسین الهام، مشاور حقوقی رئیس جمهور به تازگی و در جدیدترین اظهارات خود درباره انتخابات مجلس نهم گفته است:کسانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند اگر برآمده از جریان رقیب احمدی‌نژاد باشند و اراده آنها این باشد که دولت را در یک سال آینده به سئوال، استیضاح و این مسائل گرفتار کنند، کشور را دچار بحران خواهند کرد.

جهان نوشت

حداد عادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اظهار نظر منتشر شده از سوی شما مبنی بر نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص ارائه یک لیست از سوی اصولگرایان است، اظهار داشت: این صحبت به نحو کلی درست است؛ بدین معنا که هر جمعیتی بخواهد پیروز شود باید وحدت داشته باشد.وی اضافه کرد: یعنی باید یک لیست ارائه شود تا مردم گیج نشوند؛ البته ما از تعدد لیست‌ها خوشحال نیستیم و اگر من می‌گویم تعداد لیست‌ها مهم نیست یعنی ما اقدامات خود را انجام دادیم و تلاش کردیم تا این تکثر لیست اتفاق جلوگیری کنند.

رادیو آلمان

 ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل در دیدار خود از ژاپن ایران اتمی را تهدیدی برای همه جهان خواند و خواستار تشدید تحریم این کشور شد.وی تصریح کرد، اگر چه که نفت ایران تحریم شده اما علائمی که نشان دهد این کشور حاضر به تسلیم در برابر خواست‌های بین‌المللی است دیده نمی‌شود.ژنرال گانتز رئیس ستاد ارتش اسرائیل هم گفت: برای حمله به ایران از کسی اجازه نمی گیریم.

بی بی سی

  گروهی از دوستداران و فعالان میراث فرهنگی در ایران از محمدباقر قالیباف، شهردار تهران خواستند تا با خرید ملکی که محل ساخت سریال دایی جان ناپلئون بوده است، این خانه متعلق به دوران قاجار را از خطر نابودی نجات دهد.

نیویورک تایمز

روز جمعه قدم دیگری در تشدید تحریم های علیه ایران از سوی جامعه ارتباطات بین بانکی بین المللی در بلژیک،(سویفت) برداشته شد که در وب سایت خود اعلام کرد: «آماده است تحریم هایی را علیه موسسات مالی ایرانی اعمال کند.»

رادیو فرانسه

 در نخستین روزهای ماه بهمن خبر رسید که جمهوری آذربایجان قصد دارد یک جزیره مصنوعی در دریای خزر احداث کند. اکنون سازمان محیط زیست ساخت این جزیره را عامل نابودی اکوسیستم دریای خزر توصیف کرده است.ساخت جزیر مصنوعی جمهوری آذربایجان سال 2013 آغاز خواهد شد. قرار است در این جزیره بزرگترین برج جهان با ارتفاع یک هزار و 50 متر ساخته شود. جمعیت ساکنان این جزیره بالغ بر 700 هزار نفر پیش بینی شده است.

دنیای اقتصاد

محصولی چقدر خمس پرداخت کرد؟

خبرگزاری فارس نوشت: قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در مناظره‌ای با علیرضا زاکانی، عضو جبهه متحد اصولگرایان در واکنش به سخنان او که می‌گفت صادق محصولی 450 میلیون تومان پول خمس خود را پرداخت کرده است، گفت: خوشحالیم فردی چون صادق محصولی را پیدا کردید تا از این طریق علیه جبهه پایداری صحبت کنید. اگر شما از وی اختلاسی در زمانی که وزیر کشور بود پیدا می‌کردید، او را از کره ماه آویزان می‌کردید. باید بدانید که اگر سرمایه کسی مشروع باشد، مشکلی ندارد. شما در هر جلسه انتخاباتی بحث پرداخت خمس 450 میلیون تومانی آقای محصولی را مطرح می‌کنید که این کار درست نیست.

جمهوری اسلامی

* رژیم صهیونیستی نسبت به پهلو گرفتن ناوهای ایرانی در سواحل سوریه واکنش نشان داد. ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته است ایران اگر به سلاح اتمی دست یابد مصونیت خواهد یافت. وزیر خارجه این رژیم هم قبلاً گفته بود عبور ناوهای ایرانی از کانال سوئز تحریک آمیز است. دو ناو جمهوری اسلامی ایران روز شنبه این هفته با گذشتن از کانال سوئز در بندر طرطوس سوریه پهلو گرفتند. شبکه "پرس تی وی" گفت: یک ناو اژدرافکن و یک ناو پشتیبان برای تمرینات نظامی مشترک با نیروی دریایی سوریه به این منطقه اعزام شده‌اند. این شبکه خبری افزود: این تمرینات براساس قرارداد همکاری طرفین صورت می‌گیرد.

* معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر از افزایش یکباره سهمیه ساخت مسکن مهر این شهرستان به شدت گلایه کرد. خیریان‌پور، در جلسه شورای مسکن شهرستان ملایر گفت: تعهد ساخت 23 هزار مسکن مهر در سطح استان از سوی مدیر کل مسکن شهرسازی به استاندار باعث شده که تاکنون کم کاری سایر شهرستان‌ها با افزایش آمار تعهدات ملایر جبران شود و این اقدام عملکرد مطلوب و جایگاه برتر ملایر را متزلزل می‌سازد که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست چرا که احداث 4450 واحد مسکن در سهمیه ملایر بوده و افزایش آن به 6500 واحد در فرصت باقی مانده از سال امکان پذیر نیست.

* بدنبال درج مطلبی در ستون جهت اطلاع روزنامه مورخ 24/11/90 درخصوص گروگان گیری در بنیاد شهید ایلام، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام با ارسال نامه‌ای اعلام کرد: "فرد گروگان گیر صرفاً براساس اشتباه و توهم و تشابه اسمی بدون اینکه ارتباط و موضوعیتی با مدیر کل و پرسنل خدوم بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعه ایثارگر داشته باشد اقدام به گروگان گیری نموده است و اساساً دامن پاک جامعه ایثارگری و خادمان این عرصه از اتهام ذکر شده مبرا می‌باشد، لهذا مورد اشاره شده در آن جریده تحت عنوان موضوع ناموسی بشدت و بطور قاطع تکذیب می‌گردد."

وطن امروز

اعتراف ناشیانه مدیرکل بی‌بی‌سی

در پی تشدید درز اخبار فساد مالی و اخلاقی از درون شبکه بی‌بی‌سی فارسی در ماه‌های اخیر، مدیران بالادستی بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا به طرز بی‌سابقه‌ای وارد عمل شده‌اند. مارک تامپسون، مدیرکل بی‌بی‌سی در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی سعی کرد به کمک نیروهایش در بخش فارسی بیاید و اذهان عمومی را از افتضاحات رخ داده در درون این شبکه منحرف کند. تامپسون همچنین از دیگر دولت‌ها و رسانه‌های بین‌المللی در این زمینه درخواست کمک کرد!‌ به گزارش «وطن‌امروز»، این درخواست تامپسون بیش از پیش نشان می‌دهد اوضاع در درون این شبکه از کنترل خارج شده است. همچنین تامپسون به طرز ناشیانه‌ای اعتراف کرده که برخی اعضای بخش فارسی تلویزیون بی‌بی‌سی مخفیانه با ایران همکاری می‌کنند. احتمالا همین امر باعث عصبانیت مدیران شبکه شده و آنها را به واکنش‌های عجولانه واداشته است چراکه برخی اخبار درز کرده به بیرون به گونه‌ای بوده‌ است که از دید مدیران این شبکه فقط می‌تواند منبع نشر داخلی داشته باشد. تامپسون همچنین وجود مواردی چون فساد مالی، رشوه‌گیری، تجاوز و روابط نامشروع در این شبکه را رد کرده است. پیش از این شایع شده بود که برخی اعضای بی‌بی‌سی فارسی به علت فضای نامطلوب شبکه تقاضای بازگشت به ایران را کرده‌اند.

شریعتی همکار ساواک و سروش بازجو بود

شبکه تلویزیونی صدای آمریکا (VOA) با فرا رسیدن سی و سومین سالگرد بهار پیروزی، با دعوت از فردی به نام عرفان قانعی‌فرد که از سوی این شبکه به عنوان محقق تاریخ معاصر معرفی شد، درباره نقش روشنفکران در نقد ساختار قدرت گزارشی پخش کرد. قانعی‌فرد با گلایه از روشنفکرانی که دچار اشتباهات فاحشی در زندگی خود شده‌اند، گفت: خود کنفدراسیون دانشجویی مجله‌ای را منتشر می‌کند که روی جلد مجله آن به جای خلیج فارس نوشته است خلیج عربی! وی در ادامه به دکتر علی شریعتی اشاره کرد و مدعی شد: یا مثلاً درباره آقای شریعتی، همکاری ایشان با ساواک در نوشتن مقاله‌های ضدکمونیستی و همکاری در کنترل حسینیه ارشاد مطالبی وجود دارد که بیان آن چندان ضروری نیست. قانعی فرد در قسمتی دیگر از این برنامه گفت: «آقای شریعتی در لندن به علت «اوردوز» و عارضه قلبی فوت کردند. من شنیده‌ام ابراهیم یزدی از آیت‌الله خمینی می‌خواهند که در نامه (اعلامیه ترحیم) بنویسند شهادت ولی ایشان در نامه‌ای که منتشر شده و کتاب‌هایی که در تاریخ معاصر در داخل و خارج از کشور هم چاپ شده نوشته درگذشت آقای شریعتی و اشاره‌ای به درخواست آقای یزدی نکردند. وی درباره سروش هم گفت: درباره حسین حاج‌فرج‌دباغ یا دکتر سروش، باید گفت ایشان قبل از انقلاب، محلی از اعراب نداشته، بعد از انقلاب هم سلسله جنبان انقلاب فرهنگی بود. از مرحوم علی‌نقی منزوی، نسخه‌شناس معروف هم شنیدم که سروش در زندان اوین بازجوی وی بوده است.

کیهان

مستقیما به اسلام حمله نکنید با پنبه سر ببرید!

یکی از بانیان اهانت و هتاکی علیه ارزشهای دینی در خارج کشور، نسبت به اثر معکوس این رفتارها در ملت ایران هشدار داد.

به گزارش جرس، سروش در جمع گروهی از هم طیفان خود در دانشگاه IIT گفته است: سالهای اخیر دغدغه من این بوده تا به برخی ایرانیان خارج از کشور که تمام کوشش خود را صرف مبارزه با اسلام می کنند بگویم این اقدام از جنبه سیاسی نتیجه بخش نیست و سبب موفقیت نخواهد شد.

وی می افزاید: «شاید بتوان گفت به اندازه ای که در این چندین سال- در بیرون از ایران- حملات موهن به اسلام شده، در طول تاریخ به هیچ دینی اینگونه حمله و توهین نشده است. چه الفاظ و حملات رکیک، چه برخی موارد که ظاهرا نقد است، اما زخمی بر دل و اعتقاد مسلمانان است.»

وی این حملات را «سوء تدبیر» و «سوء سیاست» و بی نتیجه خواند و تصریح کرد: «اگر فردا دوستان قصد بازگشت به کشور را داشته باشند، چگونه می توانند با مردمی که به اعتقادشان توهین کرده اند، رو در رو شوند. حتی از جنبه سیاسی نیز، حمله کنندگان و توهین کنندگان به اعتقادات مردم، باید بیندیشند که عملشان سوء تدبیری بیش نیست و بهتر است که با مردم از رهگذر دوستی و عدم رنجاندن برخورد کرد و وارد شد.»سروش با اشاره به حملات رو به گسترش برخی افراد به مقدسات و همزمان تلویزیون ها و سایت های متعددی که توهین به اعتقادات مردم و تمسخر مسلمانان را سرلوحه کار قرار داده اند، تاکید کرد: «با این وجود، یک تلویزیون تاسیس نشده است که به اندیشه های سکولار حمله و توهین کند.» سروش که خود یکی از مستخدمان سازمان های زیرمجموعه ناتوی فرهنگی در زمینه ترویج سکولاریسم محسوب می شود، پیش از این هشدار داده بود برخلاف ژست پیشین، سکولاریسم غرب گارد ستیزه جو با اسلام در پیش گرفته چرا که فرضیه زوال ادیان اشتباه درآمده و اسلام با بیشترین استقبال در اروپا و آمریکا مواجه شده است.هشدار سروش نسبت به نتایج منفی و معکوس حمله به ارزش های اسلامی برای جریان های ضدانقلاب در حالی است که نامبرده بارها ضمن تحریف اصول اسلامی و ترویج برخی اسرائیلیات، از اهانت به اصل دین و پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) نیز دریغ نکرده است. وی ادعا می کند قرآن مجید، وحی الهی نیست بلکه خطورات شاعرانه به قلب پیامبر(ص) و تجربه شخصی ایشان است(!) تردیدافکنی سروش در امامت و مهدویت و سپس اهانت به ساحت مرجعیت و فقاهت ادامه این روند هتاکی بوده است حال آن که به تعبیر رسول اکرم(ص) فقها حصون و دژهای حفاظت از اسلام هستند. سروش چندی پیش با جسارت به مرحوم آیت الله مشکینی، ایشان و اندیشه فقها را با طالبانیگری مقایسه کرد!سروش از جمله ارتزاق کنندگان و مزدبگیران مراکزی چون شورای روابط خارجی آمریکاست.

  شورای زرد راه راه به پایان سلام کن!

در حالی که 5 روز از 25 بهمن و رسوایی فراخوان ضد انقلاب می گذرد، بازار حملات محافل اپوزیسیون به گروه موسوم به شورای هماهنگی سبز داغ است.

روز گذشته در حالی که سایت سکولاریسم نو، از «شورای هماهنگی راه سبز امید» به عنوان «شورای زرد ناامیدی» یاد کرد و نوشت «این شورا اصرار بر پدرخواندگی دارد اما بیشتر به عنوان سوپاپ تخلیه هیجان اعتراضات عمل می کند»، شبکه بالاترین تاکید کرد «شورای سبز امید، ناامید شد و به پایان سلام کرد».این پایگاه اینترنتی می نویسد «دستاوردهای فراخوان شورای سبز اینها بود 1- از دست دادن نیروهای کنشگر شجاع و با قابلیت هزینه دادن 2-ایجاد ناامیدی در نیروها که تبلیغات وسیع این فراخوان را شنیدند ولی هیچ تجمعی ندیدند 3-احساس شکست در جنبش 4- احساس پیروزی برای حاکمیت. افسوس که حتی شخصیت های برانداز هم فریب شورا را خوردند و وارد بازی آنها شدند.نویسنده بالاترین ادامه می دهد: هر چند که متاسفانه هزینه گزافی دادیم اما خوشحالم که شورای کذایی تبدیل به شورای ناامیدی شد، شورایی که ما از اول هم با آن به دلایل مختلف مخالف بودیم. اکنون به همه نشان داده شد که شورایی که با حضور چند نفر اصلاح طلب پاریس نشین تشکیل شده، اصلا دید درستی نسبت به داخل کشور ندارد. این شورا نمی تواند رهبری یک جنبش را در دست بگیرد. فراخوان به تظاهرات سکوت نشان داد که یا دستشان با حاکمیت در یک کاسه است و این یک تله برای ناامیدی و از دست دادن نیروهای کنش گر است و یا کار سیاسی و مبارزاتی بلد نیستند! هرچه که هست این جماعت به پایان خود سلام کردند.

اما نویسنده پاریس نشین «خودنویس» هم با طنز از خجالت شورا درآمده و نوشت: از شورای هماهنگی یک سال بعد از تشکیل، سوال نکن! جیزه! البته واضح و مبرهن است که اگر هر کسی مثل خود ما درباره شورای هماهنگی هر حرفی غیر از الهی قربون دست و پای بلوریت برم بزند قطعا قصد متلاشی کردن جنبش داشته و عموما از جمهوری اسلامی و در پاره ای موارد راسا از خود شخص حسین طائب پول می گیرد. لیکن دیدیم حالا که داریم پول های جمهوری اسلامی را می گیریم، حصر سران جنبش هم که یکساله شده، شورای هماهنگی هم که یک دندان آن جلوها درآورده و اگر ]...[ داشته باشد خودش می تواند بگوید، پس چرا درباره اش حرف نزنیم؟در ادامه این مطلب ضمن انتشار کاریکاتوری از نقابداران «شورا» تصریح شده است «نتیجه گیری های کلی ما از شورای هماهنگی راه راه سبز امید ( هر دفعه می خواهم «راه» را تایپ بکنم دستم گیر می کند و «راه» دو دفعه چاپ می شود) در یک سال گذشته؛ 1- این شورا پیش از حصر سران جنبش توسط خود موسوی و کروبی تشکیل شده ولی طبق گفته های نمایندگان «بی طرف» ایشان روح موسوی و کروبی هم از وجود چنین شورائی خبر ندارد. 2- این شورا اعضای خیلی زیاد توی ایران دارد که عموما در پاریس تصمیم گیری می کنند. 3- هدف از تشکیل این شورا که توی ایران است هماهنگی بین «تمام» نیروهای خارج کشور می باشد و به همین دلیل از یکماه بعد از تشکیل شورای هماهنگی تمام نیروهای خارج کشور هر کدام به 300 انشعاب تقسیم و بعضا از فرانسه فرار کردند رفتند یک جای دوری.خودنویس در ادامه نتیجه گیری طنز خود نوشت: تلاش ها، سیاست گذاری ها، رفتار و اعلام مواضع سخنگوی شورای هماهنگی باعث ایجاد چنان مقبولیتی در داخل و خارج شده که هر بار حتی دعوت کوچکی به تجمع و راهپیمائی اعتراضی و تکبیر روی پشت بام و در مورد اخیر «سوت زدن» در شب 25 بهمن از طرف شورای مربوطه می شود در سراسر ایران میلیونها نفر بطور همزمان به پشت بام و خیابانها ریخته اما دقیقا از فردای همان روز هم همگی به دنبال دلیل جهت رفع و رجوع علت عدم حضور و استقبال مردم از دعوت شورا می گردند و عموما هم به این نتیجه می رسند که شدت سرکوب رژیم خیلی زیاد بوده است(!) اعضای این شورا که توی ایران هستند همگی بدون دریافت هیچ پولی از هیچ جائی و فقط در راه رضای خدا در پاریس کار می کنند و حتی پول بادیگاردهای غول تشن سخنگوی این شورا را طبق اسناد موجود یکی از عمه های جمشید آریا می پردازد چون جان ایشان بشدت در معرض خطر است و خود ما ده دفعه از صدتا تروریست خطرناک پرسیدیم همه شان گفتند ناموساً آخه اینو کی می کشه؟!

گوگل همچنان در حریم کاربران جاسوسی می کند

روزنامه وال استریت، ابعاد جدیدی از جاسوسی سرویس گوگل منتشر کرد.

گزارش افشاگرانه روزنامه وال استریت ژورنال درباره اقدامات پنهانی گوگل برای کسب اطلاعات خصوصی از رفتارهای آنلاین میلیون ها کاربر آی فون در سراسر جهان، بحث داغی را در میان متخصصان و فعالان برجسته وب در سراسر جهان برانگیخته است.گوگل، غول جست وجوهای آنلاین و پرترافیک ترین وب سایت جهان، با دور زدن تنظیمات حریم خصوصی آی فون و سافاری، مرورگر پیش فرض تجهیزات کمپانی اپل، تلاش کرده تا اطلاعاتی درباره عادات، علایق و رفتارهای کاربران در زمان وب گردی روی موبایل به دست آورد و از آنجایی که این کار بدون اطلاع رسانی و جلب رضایت کاربران انجام شده، حالا موج گسترده ای از انتقادات و شکایات را روانه گوگل کرده است.گوگل برای تحقق این هدف، تنظیمات پیش فرض اپل در گوشی های آی فون را تغییر داده تا بتواند درک کند که کاربران در هنگام استفاده از سافاری، وقتی در سایت گوگل حضور ندارند، بیشتر به چه مسائلی توجه نشان می دهند. گوگل این کار را از طریق «یک کد پیچیده و مخصوص» انجام داده که مرورگر سافاری را از طریق یک آسیب پذیری و نقص ساده فریب می دهد. تنظیمات پیش فرض سافاری به گونه ای است که از چنین اقدامات تعقیبی و رهگیرانه ای جلوگیری می کند و اجازه رهگیری نامحسوس را به هیچ اپلیکیشن و سرویس دیگری نمی دهد.

گزارش کاوشگرانه وال استریت ژورنال، در واقع نتیجه تحقیقات جاناتان مایر، از پژوهشگران دانشگاه استنفورد است. پس از انتشار این اطلاعات افشاگرانه، گوگل بلافاصله این کد را غیرفعال کرده است. گفته می شود غیر از گوگل، کمپانی های فعال دیگری در صنعت تبلیغات آنلاین، نظیر پوینت رول، وایبرنت میدیا و میدیا اینوویشن هم از «تکنیک های مشابه» استفاده کرده اند.

دویچه وله گزارش داد: برخی از تحلیلگران می گویند آنچه رخ داده ممکن است از عوارض جانبی ناخواسته سیستمی باشد که گوگل برای شخصی سازی داده ها در فضاهای اجتماعی مجازی نظیر گوگل پلاس طراحی کرده است. برخی از متخصصان اعلام کرده اند که پس از افشای این اطلاعات، زمان آن فرا رسیده که گوگل هر نوع تعقیب و رهگیری نامحسوس را متوقف، و پیرامون شیوه های جمع آوری اطلاعات درباره کاربران روشنگری کند. با افشای این اطلاعات، وجهه گوگل در افکار عمومی آسیب جدی خواهد دید و با نارضایتی هایی که تبلیغ دهندگان و مشتریان گوگل ابراز کرده اند، کاهش درآمد این کمپانی هم از پیامدهای محتمل است.

یادآور می شود پیش از این گزارش های متعددی درباره همکاری گوگل با سازمان جاسوسی سیا منتشر شده بود.

فضای خاکستری در حد فاصل اصولگرایان و اصلاح طلبان

پیوند نامزدهای اصلاح طلب با طیف شبه اصولگرایی که برخی از آنها متمایل به فتنه گران بوده اند عمیق تر شده است.اخبار جدید منتشره حاکی از آن است که این دو گروه، دارای برخی نامزدهای مشترک خواهند بود. حمیدرضا کاتوزیان (عضو ستاد موسوی) با اشاره به اسامی 9 نامزد طیف موسوم به صدای ملت و منتقد دولت گفت: در این فهرست اسامی علی مطهری، کاتوزیان، علی عباسپور، علیرضا محجوب، علی عسکری (رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک)، حسن زمانی، حسن غفوری فرد، امیدوار رضایی و مصطفی رضا حسینی قطعی شده است.متقابلاً علیرضا محجوب (عضو فهرست یاران خاتمی در انتخابات مجلس هشتم) در گفت وگو با مهر خبرداد که حضور اسامی «علی مطهری، کاتوزیان و عباسپور» در لیست، به خانه کارگر پیشنهاد شده است. همچنین در فهرست «جبهه مردم سالاری» نیز نام مطهری، عسکری و کاتوزیان در کنار اسامی محجوب، جلودارزاده، سیدحسین هاشمی و الهه راستگو دیده می شود.محجوب درباره این هم پوشانی و درباره اینکه آیا «خانه کارگر» ائتلاف با «صدای ملت» را می پذیرد، گفت: چرا رد کنیم؟ مگر دلیلی برای رد کردن آن داریم؟ حتماً هم می پذیریم.وی گفت: خانه کارگر در حال گفتگو با سران فهرست انتخاباتی موسوم به صدای ملت است و در حال نزدیک شدن به آخر کار با این فهرست انتخاباتی هستیم. قبل از اینکه در مجموعه اصولگرایان جبهه ها شکل بگیرد و قبل از اینکه معلوم شود اصولگرایان چه کار می کنند خدمت برخی افراد که فکر می کنم مؤثر هستند از جمله چهره هایی که در لیست «صدای ملت» قرار خواهد گرفت رسیده بودیم و عنوان کرده بودیم هر کمکی از دست خانه کارگر برآید دریغ نخواهیم کرد.وی افزود: برای مراجعه به این افراد حتی از تشکیلاتم هم اجازه نگرفته بودم بلکه شخصاً به عنوان یک کار اخلاقی و درست، کاری که مطمئن بودم دوستان هم رد نمی کنند و می پذیرند خدمت این چهره ها رفتم. بعد به دوستان خانه کارگر گزارش دادم که این داستان را مرتکب شده ام و گفتم اگر می خواهید زیرش بزنید و قبول نکنید، همین فردا بروم از تک تک عزیزان عذرخواهی کنم و بگویم این قول حمایت یک تعارف شخصی بوده است.وی در پاسخ به این سؤال که «یعنی به علی مطهری، کاتوزیان و عباسپور پیشنهاد کمک داده بودید؟» گفت: قاعدتاً.وی در پاسخ به اینکه «آیا به دیگر چهره ها مانند اعضایی از جبهه متحد اصولگرایان یا پایداری هم چنین پیشنهادی داده بودید؟» گفت: چهره هایی هستند که در جبهه متحد هستند و به آنها پیشنهاد دادیم مانند آقای مصباحی مقدم.در همین حال حسن غفوری فرد که در فهرست جبهه متحد جای نگرفته، از تشکیل گروهی موسوم به ائتلاف بزرگ اصولگرایان خبر داده و گفته است: ما 50 درصد با جبهه متحد مشترک هستیم.دیروز هم گروه یاد شده نام 21 نفر را به عنوان نامزد معرفی کرد که از جمله اسامی «غفوری فرد، ابوالحسن نواب، عباسپور، کاتوزیان، مطهری، علی عسکری، حسن زمانی (مشاور لاریجانی) و...» در آن دیده می شود. پیش از این کاتوزیان اعلام کرده بود به توصیه لاریجانی نامزد شده و به توصیه «برخی بزرگان» -با وجود قرار نگرفتن در فهرست جبهه متحد- در گود رقابت مانده است. غفوری فرد و نواب پیش از قطعی شدن فهرست جبهه متحد، تأکید ویژه ای روی اهمیت این فهرست و اهمیت وحدت داشتند.غفوری فرد دیروز در مصاحبه ای تصریح کرد: اشتراکات فکری بین ما (گروه ائتلاف بزرگ اصولگرایان) و فهرست صدای ملت (طیف مطهری و کاتوزیان و عباسپور) موجب شد که تعدادی از افراد مشترک باشند و تعدادی از افراد ما نیز در لیست آنها حضور دارند.به گزارش «خبر آن لاین»، وی درباره پیشنهاد مدیر مسئول کیهان درباره کناره کشیدن برخی نامزدها و ارائه فهرست واحد و مشترک گفت: آقای شریعتمداری یک نظریه دادند و مرجع تقلید نیستند که برای ما تعیین تکلیف کنند.غفوری فرد در مورد ارزیابی خود از لاریجانی اظهار داشت: من ریاست ایشان را کاملاً موفق می دانم زیرا توانست با نحوه مدیریت خود اقتدار مجلس را ارتقا دهد و در مورد ریاست مجلس نهم با وجود آنکه غیبگو نیستم احتمال می دهم که شانس ایشان از بقیه بیشتر باشد.یادآور می شود در پی انتشار اسامی 16 عضو فهرست «جبهه مردمی اصلاحات» (وابسته به کواکبیان) نیز معلوم شد که اسامی علی مطهری و امیدوار رضایی فعلاً در این فهرست جای گرفته است. جای 14 نفر در این فهرست هنوز خالی است.قرار گرفتن نام امیدوار رضایی از اعضای فهرست «جبهه ایستادگی»(نزدیک به محسن رضایی) در فهرست اصلاح طلبان در حالی است که محسن رضایی در یک نشست دانشجویی گفته است: جبهه ایستادگی جبهه مستقلی است و اگر چه تفکر اصولگرایی دارد اما در جناح اصولگرا نیست چون جناح اصولگرایی در روزهای آخر عمر خود قرار دارد(!)

صلاحیت سرلیست جبهه ایستادگی تایید نشده است.

از سوی دیگر محمد ساقیان عضو شورای مرکزی گروهی موسوم به «جبهه توحید و عدالت» که به دولت نزدیک است، اعلام کرده این گروه لیست نهایی خود را در تهران و مراکز استان ها بعد از تأیید صلاحیت های قطعی ارائه می کند و فعلاً 20 نفر در این فهرست قطعی شده اند.

حسین سعیدی دبیر جنبش عدالت و مهرورزی- دیگر گروه همسو با دولت - نیز اعلام کرد فهرست نامزدهای خود را دوم اسفند منتشر خواهد کرد.

 

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات