صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۵۱۸۷۲

اخبار ویژه برخی روزنامه­های 20 آذر 1391


 

صادق زیباکلام:شاهد احمدی نژاد جدید هستیم

جام جم آنلاین:یک تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه رئیس جمهور به تازگی مباحث جدیدی را درباره حقوق شهروندی و نهاد های انتصابی مطرح می کند تاکید کرد که اصلاح طلبان باید اظهارات جدید رئیس جمهور را با دید مثبت بنگرند و وی را تشویق کنند.

صادق زیباکلام در گفتگو با مهر، درباره سخنان اخیر رئیس جمهور درباره ازادی بیان و حقوق شهروندی گفت: رئیس جمهور در همایش قانون اساسی یک سری مباحث جدی را در خصوص حقوق شهروندی و دفاع از این حقوق و وظیفه دولت مطرح کرد و سئوالی که مطرح می شود این است که ما اصلاح طلبان چه موضع گیری باید در قبال این رویکرد جدید آقای احمدی نژاد داشته باشیم.وی ادامه داد: احمدی نژاد هیچ وقت ظرف هفت سال گذشته مطالب این چنینی رامطرح نکرده بود و اساسا ایشان با گفتمان عدالت در سال 84 انتخاب شد و ظرف این سالها صرفا پیرامون عدالت صحبت می کرد .استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه آنچه که رئیس جمهور مطرح می کند، گفتمان جدیدی است، بیان داشت: درواقع  می شود گفت که یک تحول و گفتمان جدیدی در گفتار رئیس جمهور بوجود آمده است و دقیق تر اگر بخواهیم بگوییم  ما شاهد یک احمدی نژاد جدید هستیم.

تسلیح مخالفان سوری

یک روزنامه آمریکایی با محتمل دانستن تغییر حکومت در سوریه، واشنگتن را به داشتن نقشی فعال تر در بحران کنونی سوریه برای داشتن جای پا در سوریه آینده فرا خوانده است.دالی مک مَنِس ستون نویس روزنامه آمریکایی لوس آنجلس تایمز در مقاله ای با عنوان "درخواستی برای مسلح کردن شورشیان سوری" به تحلیل نقش کنونی آمریکا در بحران سوریه و آینده آمریکا در این کشور پرداخته است. ستون نویس روزنامه معتقد است اوباما با پشتیبانی از ائتلاف اپوزیسیون سیاسی سوریه به دنبال ایجاد چارچوب سیاسی برای دولت سوریه پس از اسد است.  نویسنده مطلب معتقد است بهترین راه برای جلوگیری از تجهیز شدن گروه های وابسته به القاعده فعال در سوریه "دخالت مستقیم آمریکا در ارسال سلاح به سوریه" است.

شکست جنگ روانی آمریکا 

یک کارشناس نظامی لبنانی گفت: آمریکا به دنبال شکست سیاسی و میدانی پیاپی در سوریه، با بهانه کردن مسئله سلاح شیمیایی درصدد ایجاد جنگ روانی علیه این کشور است.

"امین حطیط" در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود:آمریکا اطلاع ندارد یا تظاهر به بی اطلاعی از این واقعیت می کند که سوریه به طور کامل به این استراتژی واشنگتن پی بردهاست. دولت سوریه با هوشمندی و به شکلی کاملا حرفه ای، به دفاع از خاک کشورش می پردازد. به همین علت مشاهده می کنیم به جای این که سوریه فرصت ها را از دست بدهد و امریکا در این زمینه برنده باشد، امریکا برگه های برنده های خود را یکی پس از دیگری از دست می دهد و موقعیت سوریه هر روز بهتر می شود.امین حطیط خاطر نشان کرد: بازتاب جنگ روانی امریکا علیه سوریه، از ماه ژوئیه (تیرماه) گذشته تاکنون بار ها به ضرر آمریکا تمام شده است. برای نمونه، آمریکا در زمینه سیاست "بزرگنمایی مشروعیت مخالفان دولت سوریه" و سپر موشکی موهوم، دچار شکست شده است.وی افزود: همچنین بزرگنمایی در این باره که در صورت استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی، جامعه جهانی آماده اقدام علیه دولت دمشق است نیز به زیان مطرح کنندگان آن بوده است و هیچ کدام ازجنبه های جنگ روانی امریکا علیه سوریه، به نتیجه مطلوب نرسیده است.اعزام اعدامیان  به سوریه

عربستان سعودی محکومان به اعدام را در صورت موافقتشان با اعزام به سوریه، عفو می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس سند بسیار سری وزارت کشور سعودی که اخیرا لو رفته است، شخصی به نام "سرلشکر سعود الثنیان" در دفتر سری این وزارتخانه، از عفو گروهی از محکومان به اعدام در مقابل اعزام آنها به سوریه برای جنگ با نیروهای ارتش، خبر داده است.در این نامه همچنین آمده است که با متهمان توافق شده است که هزینه زندگی خانواده هایشان به صورت ماهانه به آنها پرداخت شده البته به این شرط که خاک عربستان را ترک نکنند؛ که به عبارتی خانواده این افراد داخل خاک عربستان به گروگان گرفته می شوند تا مسئولان سعودی اطمینان یابند که متهمان به عهد خود با وزارت خارجه عربستان پایبند باقی می مانند.

 

تودهنی ضریح امام حسین (ع) به دروغ بافی های بی بی سی

شبکه دولتی انگلیس با نقض دروغ پراکنی های ممتد خود اعتراف کرد رویکرد به مذهب در ایران رو به فزونی است و بنابراین اپوزیسیون و جریان های سکولار باید از درگیری علنی با مذهب پرهیز کنند.
گروه های ضد انقلاب با هدایت شبکه هایی نظیر بی بی سی، در فتنه و آشوب سال 88 نقاب از چهره برداشته و علناً به هتاکی علیه مقدسات اسلامی پرداختند.
اما بی بی سی اکنون در تحلیلی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم شهرهای مختلف ایران از ضریح مطهر حضرت امام حسین علیه السلام می نویسد: بهانه نگارش این تحلیل، نه فقط مشارکت بخش های مهمی از جامعه ایران در آیین های عزاداری دهه نخست محرم و عاشورا که همچنین حضور معنادار و تأمل برانگیز درصد قابل توجهی از شهروندان ایران در شهرهای مختلف و در مراسم استقبال از «ضریح امام حسین» در مسیر انتقال آن به کربلاست. گزارش های تصویری و خبری که خبرگزاری های مختلف داخل ایران از این رخداد (استقبال از ضریح در مسیر) منتشر کرده اند، بسیار قابل تأمل و نشان دهنده واقعیت هایی غیرقابل انکار در کشور است. این همان نکته ای است که نگارنده مایل است توجه مخاطبان سکولار خود، به ویژه کنشگران سیاسی عرفی را به آن جلب کند.
تحلیلگر بی بی سی می افزاید: برکنار از نسبت لایه های اجتماعی با حکومت دینی مستقر در ایران، و نیز مستقل از حاکمیت اقتدارگرایان، شواهد مهمی از تداوم رویکردهای مذهبی و زندگی مبتنی بر نقطه عزیمت های دینی در بخش مهمی از جامعه ایران وجود دارد. برخی نظرسنجی های معتبر که در سال های گذشته در کشور انجام شد (از جمله دو پیمایش ارزش ها و نگرش های ایرانیان) چنین مدعایی را تأیید می کنند. بنابراین کنشگران سکولار ناگزیر به مواجهه واقع بینانه و مدبرانه با این واقعیت اجتماعی در ایران هستند. شبکه دولتی انگلیس تأکید کرد: اگر این وضع به دقت چنان که هست، مورد ارزیابی قرار نگیرد، خط مشی گذاری و طراحی راهبرد سیاسی می تواند با نواقص و اختلال های جدی توام شود و در مسیر اجرا و تحقق، کامیابی کمتر و کمتر شود. به تعبیری، در برآورد «نقاط قوت و ضعف، و تهدیدها و فرصت ها» به قصد سیاست گذاری استراتژیک، بی توجهی به باورهای مذهبی جامعه، و علائق دینی لایه های اجتماعی گوناگون، و نیز منابع و مراجع بازتولید و تهییج و مدیریت این اعتقادات، می تواند نیل به چشم اندازهای مطلوب و مورد نظر را به شدت متأثر، و حتی منتفی سازد.
بی بی سی خواستار توجه گروهک های ضد انقلاب به «حساسیت ها و درک تعصب ها و رعایت حوزه های مقدس باورهای مذهبی اقشار متدین» شد و افزود: بی توجهی به این عرصه ها و مفاهیم، می تواند آسیب های معنادار و هزینه های سنگین برای نیروهای سکولار در برداشته باشد. این، نکته ای است که متأسفانه از سوی برخی کنشگران سیاسی سکولار و فعالان رسانه ای عرفی نادیده گرفته می شود، و همزمان موجب ریزش بخش هایی از حامیان و همراهان جنبش تغییرخواهی می گردد. رویکردهای مذهبی در ایران ضعیف نشده یا به حاشیه نرفته است.

گزارش رسیده به کیهان حاکی از آن است که یک محفل ضدانقلابی لندن نشین تصمیم گرفته است برای خاطره سازی علیه مسئولان طراز اول انقلاب به سراغ اعضای قدیمی نهضت آزادی و جبهه ملی برود که در سال های اولیه پس از انقلاب در دولت موقت مسئولیت داشته و اکنون با نظام فاصله گرفته و به دوران کهنسالی نیز رسیده اند. چندی پیش حلقه ماسونی لندن -جرس- با مدیریت مشترک عطاءالله مهاجرانی، محسن کدیور و عبدالعلی بازرگان به سراغ آقای احمد صدر حاج سیدجوادی وزیر کشور دولت موقت رفته بودند ولی آنچه که وی با عنوان خاطره از دادگاه رهبرمعظم انقلاب در دوران طاغوت نقل کرد به دلیل غیرواقعی بودن آن با اعتراض برخی از گروههای اپوزیسیون روبرو شد و جرس به طور تلویحی کهنسال بودن وی و ابتلاء به عارضه فراموشی را برای توجیه آن، بهانه کرد ولی در فاز جدید قرار است دکتر ابراهیم یزدی مدیریت صحنه را برعهده داشته باشد و از مواردی که اسناد موجود بر غیرواقعی بودن آن دلالت می کند جلوگیری نماید. گفته می شود علت اصلی در انتخاب افراد مورد اشاره، کهولت سن آنهاست که معمولا با عارضه فراموشی همراه است و محفل لندن نشین این عارضه را در کنار کهولت سن و سال های پایانی عمر افراد یاد شده، زمینه مناسبی برای خاطره سازی از زبان آنها تلقی می کند. گفتنی است احمد صدر حاج سیدجوادی در مصاحبه چندی پیش جرس با وی به وکالت خود برای رهبر معظم انقلاب در دادگاه زمان شاه پرداخته و گفته بود؛
«در آن پرونده آیت الله خامنه ای به جرم سخنرانی علیه رژیم محاکمه می شدند و آقای هاشمی به اصرار از من خواستند که وکالت ایشان را برعهده بگیرم. در آن زمان روسای دادگاه ها در مشهد به هیچ وجه نمی خواستند که دستورات مقامات امنیتی را اجرا کنند و نوعی استقلال داشتند... در دادگاه من مسئله خلافی از سوی قاضی و مسئولان دادگاه ندیدم و با این که در بیرون عناصر و عوامل شاه و ساواک با سردادن شعارهای تند، سعی در تاثیرگذاری بر روند دادگاه را داشتند، اما قاضی پرونده با کمال درستی رای بر برائت آقای خامنه ای صادر کرد»!
اینهمه خلاف واقع که -کهولت سن نمی تواند تنها علت آن باشد- در حالی است که اولا؛ ماجرا به اوایل سال 1357- دوران اوج گیری انقلاب- و دوران تبعید رهبر معظم انقلاب مربوط است. ثانیا؛ وکالت حضرت آقا را برادر ایشان جناب سیدمحمد خامنه ای و یک وکیل دیگر برعهده داشتند و آقای حاج سیدجوادی که آن روزها همراه با هدایت الله متین دفتری پز حمایت از زندانیان و تبعیدی های سیاسی را گرفته بودند، یکی از شخصیت های روحانی- ظاهرا آیت الله هاشمی- را واسطه کردند که ایشان هم به عنوان یکی از وکلا در پرونده حضور داشته باشد. ثالثا؛ و مهمتر از بقیه موارد این که آن پرونده هرگز به دادگاه نرسید و رژیم که با موج پرشتاب و سراسری انقلاب روبرو شده بود، پرونده را در همان مراحل اولیه مختومه اعلام کرد. رابعا؛ در آن هنگام تظاهرات ضد رژیم شاه سراسر کشور را فرا گرفته بود و عوامل شاه و ساواک نه فقط جرأت آفتابی شدن در میان مردم را نداشتند بلکه بسیاری از آنها به زندگی مخفی روی آورده و یا در حال خروج از کشور بودند. بنابراین ادعای آقای حاج سیدجوادی مبنی بر این که «عوامل شاه و ساواک در بیرون دادگاه با سردادن شعارهای تند سعی در تاثیرگذاری بر روند دادگاه را داشتند»! از آن دروغ های شاخدار است! ضمن آن که اساسا دادگاهی تشکیل نشده بود که عوامل مورد اشاره آقای حاج سیدجوادی در بیرون محوطه آن شعارهای- به قول ایشان- تند! و... سربدهند! خامسا؛ ادعای آقای حاج سیدجوادی درباره این که روسای دادگاه ها حاضر به اجرای دستور مقامات امنیتی نبودند! فقط خنده دار است و نه فقط اسناد مکتوب باقیمانده از رژیم شاه- از جمله اسناد لانه جاسوسی که جای آقای حاج سیدجوادی هم در آن میان خالی نیست- حکایت از تسلط کامل ساواک بر اینگونه پرونده ها داشت، خاطره آن روزها نیز هنوز از ذهن مردم پاک نشده است. سادسا؛ اساسا پرونده های سیاسی به دادگاه های عادی ارجاع نمی شد، بلکه صرفا به دادسراهای نظامی می رفت. بدیهی است که اینهمه دروغ شاخدار نمی تواند تنها به علت کهولت سن و عارضه فراموشی باشد، بلکه از برنامه ریزی دیکته شده به محفل ماسونی لندن برای دروغ پردازی و خاطره سازی حکایت می کند. برنامه ای که هرچند در مورد یاد شده با شکست روبرو شد و انتقاد برخی از محافل اپوزیسیون را در پی داشت ولی احتمالا قرار است روی شمار دیگری از اعضای کهنسال نهضتی و جبهه ملی و.... نیز تجربه شود!

سخنگوی کارگزاران می گوید هاشمی رفسنجانی 6 ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 76 از این حزب خواسته بود به کمک خاتمی بروند. در آن زمان خاتمی رقیب اصلی ناطق نوری بود.
حسین مرعشی در مصاحبه با روزنامه زنجیره ای اعتماد و درباره این سؤال که در انتخابات سال 76 آیا از قبل می دانستید آقای هاشمی می خواهد چه کار بکند، گفت: بله، آقای هاشمی در سال 1376 نقش برجسته ای برای انتقال قدرت در ایران انجام داد. پس از آنکه آقای خاتمی در آستانه کاندیداتوری خود با آقای هاشمی ملاقات داشت، من نظر آقای هاشمی درباره پشتیبانی از آقای خاتمی را جویا شدم تا موضوع را به شورای مرکزی کارگزاران منتقل کنم. آقای هاشمی به من گفتند: آقای خاتمی برنامه خیلی خوبی دارد. آقای خاتمی گفته است برنامه توسعه اقتصادی که شما شروع کرده اید باید ادامه پیدا کند و به آن توسعه سیاسی و فرهنگی هم اضافه شود. آقای هاشمی گفتند: «این برنامه خیلی خوبی است و شما بروید کمک کنید.» آن وقت، درست شش ماه پیش از انتخابات جهت کارگزاران تعیین شد. در آن زمان مسئولان اصولگرا روی رقابت سه جانبه فکر کرده بودند؛ از کارگزاران یک نفر، از روحانیون یک نفر و از جناح راست هم یک نفر و چون ما با هم رقابت می کردیم، جناح راست برنده انتخابات می شد. با هوشیاری سیاسی کارگزاران آن برنامه سیاسی طراحی شده برهم خورد و انتخابات دو قطبی شد. ائتلاف کارگزاران و جناح چپ آن زمان کار جناح راست را سخت کرد.
یادآور می شود در آن زمان هاشمی و ناطق نوری هر دو عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت محسوب می شدند و انگاره عمومی این بود که ناطق نوری از سوی هاشمی حمایت می شود و ادامه سیاست های دولت اوست و در مقابل، خاتمی رویکردی انتقادی دارد. مرعشی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره عدم حمایت هاشمی از کرباسچی به هنگام محاکمه و بازداشت وی گفت: بالاخره این گلایه در تاریخ از آقای هاشمی مانده است ولی سهم بیشتر این گلایه از آقای خاتمی است چون آقای خاتمی رئیس جمهور وقت بود. حتی دوستان در مشورت ها به آقای خاتمی گفته بودند که آقای کرباسچی پروژه آقای هاشمی است و شما خودتان را خرج او نکنید. همکاری کارگزاران با دولت آقای خاتمی ادامه داشت اما پس از برخورد با آقای کرباسچی کمرنگ تر شد. باید توجه داشته باشیم در گروه های هوادار آقای خاتمی، منتقدان جدی سیاست های آقای هاشمی حضور پررنگی داشتند. یکی از اشتباه های استراتژیک آنها، زدن آقای هاشمی بود.
سخنگوی کارگزاران درباره دودستگی این حزب در انتخابات سال 88 و حمایت کرباسچی- برخلاف دیگر اعضا -از کروبی می گوید: حزب منسجم بود اما آقای کرباسچی شخصاً تخلف حزبی کرد، منتها به خاطر رعایت فضای انتخابات، شورای مرکزی تصمیمی برای برخورد با ایشان نگرفت. آقای کرباسچی خودشان هم قصد استعفا داشتند و بین اعضای شورای مرکزی هم بحث پذیرش استعفا جدی بود ولی ملاحظه فضای انتخابات مانع این اقدام شد، آقای کرباسچی نشان داد که پایبند به انضباط حزبی نیست. این تصمیم در آن مقطع ضربه بدی به حزب زد.
وی در این مصاحبه مجدداً تأکید کرد که همچنان کارگزاران را «حزب لیبرال دموکرات مسلمان» می داند اما دو سال و نیم است که فعالیتش در این حزب معلق است. گفتنی است که برخلاف ادعای آقای مرعشی در جریان محاکمه آقای کرباسچی نزدیک به 20 تن از وزرا، معاونین وزرا و مسئولان دولت های کارگزاران و اصلاحات به حمایت از وی در جلسه دادگاه حضور می یافتند و روزنامه های زنجیره ای که تحت مدیریت کارگزاران و اصلاح طلبان بود تبلیغات پرحجم و گسترده ای را به دفاع از آقای کرباسچی و تخطئه دادگاه به راه انداخته بودند. تا آنجا که از وی با عنوان «امیرکبیر ایران»! یاد می کردند و از سوی دیگر در انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز حمایت کرباسچی از کروبی زیر سؤال بود و گفته می شد که وی به موسوی رأی داده است!

رئیس بی بی سی فارسی، مدیر شبکه ماهواره ای کانال یک را تهدید کرد که اگر به افشاگری هایش ادامه دهد، او هم مقابله به مثل خواهد کرد و چیزهایی را لو خواهد داد که ممکن است موجب شکایت شود.
شهرام همایون مدیر شبکه لس آنجلسی کانال یک اخیراً درباره مسائل پشت پرده و رسوایی های بی بی سی و صدای آمریکا گفته بود: به جرأت می توانم بگویم که در طول تاریخ فعالیت رسانه ای خود هیچ نقطه سیاهی ندارم در حالی که پرونده بی بی سی فارسی و صدای آمریکا مشخص است. شبکه ای که در آن دختران ایرانی طعمه هوسرانی صادق صبا می شوند، آیا جایگاهی برای سردادن شعار آزادی انسان هاست؟ یا یک وطن پرست می تواند بپذیرد در شبکه ای کار کند که دختر ایرانی را که مورد تجاوز قرار گرفته، طرد و به مجری تجاوزگر پست بالاتر بدهند؟ در واکنش به اظهارات شهرام همایون، صادق صبا مدیر بی بی سی فارسی که مدت هاست اخبار مربوط به رسوایی ها و بهره کشی های وی در محافل رسانه ای ضد انقلاب منتشر می شود، نوشت: به مدیریت این شبکه لس آنجلسی پیشنهاد می کنم اولاً دست از طرح اینگونه ادعاها برداشته و از رسانه بی بی سی و کسانی که آنها را مورد هجمه قرار داده عذرخواهی کند در غیر این صورت مجبور می شوم پرونده بایگانی شده و خاک خورده اش را در زمینه کلاهبرداری های «رادیو پدر»، «جنبش ما هستیم» و... دوباره به جریان بیاندازم و از این طریق البته اعاده حیثیت کنم. وی تهدید کرد: فکر می کنم در صورت افشای این پرونده ها افراد زیادی که از این شخص و همکاران به اصطلاح حق به جانبش شکایت داشته و دارند بتوانند حقوق پایمال شده خود را در طول این سال ها بازپس گیرند. صادق صبا توضیح نداده که اگر واقعاً از تضییع حقوق افرادی آگاه است چرا برای سالها کتمان حقیقت کرده و اکنون صرفاً برای بستن دهان شهرام همایون تهدید به افشای برخی ماجراهای مشابه می کند؟!
مدیر بی بی سی فارسی در عین حال فاصله گرفتن این شبکه از سلطنت طلبان را با قاطعیت رد کرد و نوشت: اگر ما و بی بی سی فارسی با سلطنت طلب ها، شهبانو فرح پهلوی و فرزند شاهنشاه آریا مهر، رضا پهلوی مشکل داشتیم هیچ گاه از آنها برای حضور در این رسانه دعوت به عمل نمی آوردیم و از طرفی شاهزاده رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی اگر به بی بی سی معتقد نبودند درخواست ما را برای مصاحبه هرگز نمی پذیرفتند. نمی دانم چرا برخی کاسه داغ تر از آش می شوند. یادآور می شود اسم رمز آغاز کوتای 28 مرداد 1332 توسط رادیو بی بی سی اعلام شد. شبکه بی بی سی طی ماه های اخیر با چندین رسوایی و استثمار جنسی زنجیره ای مواجه شده است.

 

جمهوری اسلامی

این روزنامه در سرمقاله خود با عنوان "من فحش می دهم پس هستم " نوشت: مدتی است که به دلیل وزیدن باد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، منفی بافی ها شروع شده و بعضی افراد کم ظرفیت به منفی بافی، بدگوئی و نفی این و آن پناه آورده اند. به نظر می رسد بیماری نفی دیگران برای اثبات خود، در وجود این افراد عود کرده و در شرایط کمبود دارو که ناشی از تحریم هاست نمی توانند جلوی پیشرفت بیماری خود را بگیرند و به هر کس که بخواهند پرخاش می کنند تا وانمود کنند که هستند.

اعتماد

این روزنامه سخنان حسن روحانی را مورد توجه قرار داده است وتیتر یک خود کرده که گفته، وعده های غیر عملی باعث بی اعتمادی مردم می شود.

آرمان

محسن هاشمی رفسنجانی در گفتگو با این روزنامه درباره انتشار فایل صوتی منتسب به مهدی هاشمی  در اینترنت گفت: من به عنوان برادر بزرگ مهدی می گویم که او علاقه زیادی به نظام و کشورش دارد بنابراین می توانم پاسخ شما را این گونه بدهم که نوار ساخته شده و مشکوک است. سازندگان این نوار، احتمالا صداهای پراکنده از مهدی داشتند و در برخی قسمت ها هم به تقلید صدای مهدی پرداخته اند و در نهایت معجونی را به عنوان صدای ضبط شده مهدی تحویل این سایت ها داده اند. وی خطاب به رسانه های منتشرکننده این نوار اظهار داشت:با آن‌ها کاری نداریم اما فکر می کنم پخش اظهارات صحیح و واقعی افراد جرم است چه برسد به اینکه اظهاراتی خودساخته را منتشر کرده باشند.

کیهان

حسین شریعتمداری در سرمقاله این روزنامه نوشت: این روزها در عرصه داخلی و با نزدیک تر شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شاهد تلاش جریان ورشکسته ای هستیم که تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 1376 تابلوی «خط امامی»را برافراشته بود و حتی پیروان واقعی و از جان گذشته امام راحل(ره) را بیرون از این دایره معرفی می‌کرد اما، بعد از انتخابات 1376 تابلوی خط امامی را پائین کشیده و تابلوی «دوم خردادی» را برافراشت! وی افزود: جریان شاخک های آلوده به وطن فروشی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تیز کرده و شواهد حکایت از آن دارد که در پس ماجرا حلقه موسوم انحرافی را نیز به همراهی گرفته اند.

آرمان

افضلی فرد نماینده اردبیل، درخصوص پرونده مشایی، خاطرنشان کرد: پرونده رحیم مشایی در مجلس هشتم به کمیسیون اصل 90 ارائه شده که در مجلس نهم به آن رسیدگی خواهد شد و تا پایان امسال بررسی و تعیین تکلیف می شود.

ایران

این روزنامه در مطلبی با اعلام این که احمدی نژاد کاندیدای هیچ کسی نبود افزود: وی به گفته خودش مجبور به استفاده از نیروهای موجود در سال ۸۴ شده بود. این یادداشت می افزاید:آقای احمدی نژاد در ابتدای مسیری است که می تواند به مثابه یک راه سوم در جمهوری اسلامی ایران تلقی شود. آقای احمدی نژاد بنا به هر دلیلی- که کندوکاو درباره این دلیل انحرافی است- اکنون یک الگوی جدید سیاست ورزی را به نسل های مختلف ایرانی ارائه کرده است. براساس این مدل، تحدید گرایشات فکری و اعتقادی جامعه و به ویژه نسل جوان در دوگانه اصلاح طلب و اصول گرا دچار فروپاشی می شود و جامعه پرنشاط ایرانی می تواند به الگویی جدید در حوزه اندیشه و عمل بیندیشد. در الگوی جدید گرایش به اصلاحات لزوماً منجر به جبرپوشیدن قبای اصلاح طلبی نمی شود و دلسوزی برای اصول نیز اجباری شدن پذیرش جریان اصولگرایی را به دنبال ندارد. هنوز زود است که درباره این راه سوم و مختصات آن سخن گفت. باید اجازه داد و دید آقای احمدی نژاد از بستر قانون اساسی به دنبال برجسته کردن کدام وجوه است.

فاطر نوشت

محقق دبیر اجرایی خانه کارگر، گفت: خانه کارگر در انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای اسلامی شهر به صورت مستقل وارد می شود و کاندیدای مستقل از دیگر احزاب اصلاح طلب دارد.

جوان آنلاین نوشت

جمعی از خانواده زندانیان ایرانی دربند در زندان‌های ترکمنستان مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند. بر اساس این گزارش بیش از ۲۰۰ نفر از خانواده های این زندانیان با تجمع درخیابان پاستور خواستار پیگیری رئیس‌جمهور برای آزادی زندانیان ایرانی در ترکمنستان شدند.

نسیم نوشت

سلیمی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ضمن انتقاد از مدیریت برنامه 'دیروز، امروز، فردا' در هفته های گذشته گفت: انتخاب مهره های سوخته اصلاح طلب برای شرکت در مناظره هیچ معنایی ندارد. اینکه چرا صدا و سیما چنین مسیری را در پیش گرفته جای تامل دارد و نسبت به آن اعتراض داریم.

راه دانشجو مدعی شد

جمعه شب گذشته صداو سیما با پخش یک مستند از حداد عادل به بهانه تالیف کتاب اجتماعی سوم ابتدایی و حضورش در یکی از مناطق محروم اطراف تهران در حالی که حضورش در انتخابات، با سکوتش زمزمه می شود، مشی این سازمان را در دوره بعدی انتخابات مشخص کرد. بسیاری معتقدند که این برنامه کاملا تبلیغاتی بود و جنبه غیرقانونی داشته است.

عصرایران نوشت

وزارت آموزش و پرورش باید به عنوان متولی نگهداشت دانش آموزان ، پاسخگوی کوتاهی تاریخی‌اش باشد اما نباید مؤسسه استاندارد و کارخانه تولید کننده در پناه توجه افکار عمومی به وزارت آموزش و پرورش ، خود را معاف از پاسخگویی بدانند.

رادیو آلمان

همزمان با گسترش حضور نظامی آمریکا در منطقه، جمهوری اسلامی ایران دکترین «جنگ نامتقارن» را به استراتژی خود تبدیل کرده است. در جنگ نامتقارن، تاکتیک ها با جنگ های کلاسیک متفاوت است و جبهه ها نیز روشن نیست. پایگاه اینترنتی هفته نامه اشپیگل آلمان ضمن توضیح مفصل درباره تجهیز جمهوری اسلامی برای ورود به یک «جنگ نامتقارن» نوشته است که نیروی دریایی ایران در چارچوب همین استراتژی به زیردریایی ها، ناوچه ها و هاورکرفت های جدید مجهز شده است.

رادیو آلمان

در اوج تحریم های بین المللی، وزارت دفاع آمریکا برای نجات جان سربازان مارگزیده خود در افغانستان از موسسه رازی تهران پادزهر خریده است. از نظر سرفرماندهی نیروهای آمریکایی، ایران دارای بهترین پادزهر مارهای سمی است.البته این معامله به صورت مستقیم میان موسسه رازی و پنتاگون انجام نشده، بلکه به گزارش وال استریت ژورنال یک واسطه آن را انجام داده است.

ریانووستی

پهپادهای جمهوری آذربایجان در مرز این کشور با ایران عملیات جاسوسی انجام می دهند. بر اساس این گزارش، پهپادهای دولت باکو علاوه بر مرز ایران، عملیات جاسوسی و جمع آوری اطلاعات خود را در مرز منطقه خودمختار «قره باغ»نیز انجام می دهند. به گفته متخصصان نظامی ایرانی، این گونه عملیات ها به وسیله پهپادهای «اوربیتر» که دولت باکو با کمک اسرائیل مونتاژ کرده و همچنین پهپادهای «هرمس- 450» انجام می پذیرد.


* !
*شیوخ بحرین برای نجات خود از بحران، روند ایجاد تغییر در جمعیت شهروندی را شتاب بخشیده است. "مؤسسه قرن آینده" در گزارشی اعلام کرده آل خلیفه تاکنون به 60 هزار خارجی تابعیت بحرینی داده و هدف اینست که شیعیان بحرین را در اقلیت قرا ر دهد. درحالی که کل جمعیت بحرین اندکی بیش از 500 هزار نفر است، این تعداد اعطای تابعیت کاملاً غیرطبیعی استبلژیک نگرانی خود از ساخت فیلم موهن دیگری درباره اسلام با همکاری‌‌تری جونز، کشیش محرک قرآن‌سوزی را اعلام کرد. به گزارش شبکه ایران، تهیه کننده این فیلم،‌ عمران فیراسات پاکستانی است، مرتدی که اکنون در اسپانیا زندگی می‌کند. فیراسات مدعی شده که قصد دارد فیلم "بیگناهی پیامبر" را با فیلم"

 

چند سناریو درباره نامه احمدی‌نژاد به‌آیت‌الله جنتی

روزنامه آرمان در شماره دیروز خود نوشت: تقدیم نامه از سوی محمود احمدی‌نژاد به آیت‌الله جنتی و به‌عبارتی کاغذهای تایپ‌شده با محتوای فعلا محرمانه که از دست رییس قوه مجریه به دستان دبیر شورای نگهبان رسید، روز شنبه نگاه‌های بسیاری را متوجه یک بخش از حیاط مجمع [تشخیص مصلحت نظام] کرد و موجب شد دوربین‌ها به این نقطه فوکوس کنند.

 

هیچ‌کس از محتوای آنچه در این نامه‌ها بود، اطلاع ندارد غیر از احمدی‌نژاد و جنتی. درمورد این تصویر حدس بسیار می‌توان زد که ظاهرا یکی از دلایل حضور احمدی‌نژاد در مجمع دیدار با دبیر شورای نگهبان بوده است. این روزنامه ادامه داد: درمورد این گمانه چند سوال هم مطرح می‌شود که آیا این نوشتارها که به دست آیت‌الله جنتی رسید، به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره دارد یا خیر و مهم‌تر از آن اینکه آیا رییس‌جمهور نظرات خود درمورد اصلاح قانون انتخابات را به دبیر شورای نگهبان سپرده است؟ از سوی دیگر شاید رییس‌جمهور قصد داشته تا در حیاط مجمع در مقابل چشمان نظاره‌گر سایر مسوولان، نامه‌ای به دست جنتی بدهد و این‌گونه معنا کند که ارتباط او با دبیر شورای نگهبان برخلاف برخی تصورات گرم است و انتقادات دبیر شورای نگهبان از برخی اقدامات دولت، خللی در این رابطه ایجاد نکرده است.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات