صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۵۴۵۲۵

اخبار ویژه برخی روزنامه های چهارشنبه 25 بهمن 1391


خراسان
الف نوشت

سیدحسین موسویان مذاکره کننده پیشین ایران در پرونده هسته ای، در نشریه آمریکایی فارین پالیسی نوشت: اگر ایالات متحده مصمم به مذاکره با ایران است، باید به خواسته های رهبر ایران توجه نماید.
خبرآنلاین مدعی شد
حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی با بیان اینکه احمدی نژاد ویژگیهای یک رجل سیاسی را نداشت گفت:وی متوجه نشد که تایید رهبری از خودش دائمی نیست.باید مواظب فتنه سران باشیم نه سران فتنه.
مشرق مدعی شد
مقامات دولتی میانمار در ادامه دشمنی های خود علیه مسلمانان، اقامه نماز جماعت بیش از چهار نفر را در کشور ممنوع اعلام کرد.
فاطر نیوز نوشت
روزنامه العرب چاپ لندن به نقل از آنچه منابع آگاه دانست ادعا کرد که در دیدار محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین مصر بر ایجاد یک اتحاد راهبردی بین دو کشور توافق شده است.
تسنیم نوشت
فاطمه آلیا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از انتخاب لنکرانی، جلیلی، فتاح و حدادعادل به عنوان کاندیداهای اصلی این جبهه خبر داد و گفت که در این بین، لنکرانی رتبه بالاتری نسبت به بقیه دارد.
تابناک نوشت
محسن کوهکن دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار با اعلام این خبر که تشکل متبوعش بر سر حمایت از کاندیداتوری باهنر به اجماع رسیده است، گفت: جبهه پیروان مکانیزمی برای رسیدن به یک کاندیدای واحد ندارد و تحت نظر جامعتین از میان تمام گزینه های مطرح در جریان اصولگرایی یکی را انتخاب خواهد کرد.
فردا نوشت
جوکار، نماینده یزد درباره احتمال حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: به نظر می رسد هاشمی برنامه ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ندارد و تنها مدیریت کار به عهده اوست.
مشرق نوشت
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اعضای جامعه وعاظ تهران بر نامزد شدن خود برای انتخابات سال 92 تأکیدکرد و گفت: می آیم تا خرمشهر جهاد اقتصادی سقوط نکند. وی در پاسخ به این مطلب که می گویند شما نظامی هستید و مردم به نظامی ها رای نمی دهند، اظهارداشت: آنها که می گویند من نظامی هستم با سوابق من آشنا نیستند، من قبل از نظامی شدن در عالم سیاست بودم.
جمهوری اسلامی
* محتوای دور آینده مذاکرات 1+5 از هم اکنون روی میز وزیر امور خارجه روسیه قرار دارد! لاورف، گفته است: اعضاء گروه مذاکره کننده با ایران در زمینه مسائل هسته‌ای (1+5) در دور جدید مذاکره که قرار است در قزاقستان برگزار شود از ایران خواهند خواست غنی سازی اورانیوم را متوقف نماید. مذاکرات قزاقستان قرار است هشتم اسفند برگزار شود.
* سازمان دهندگان و نمایندگان صادرات چهل شهر اروپایی خواستار تحریم محصولات و شرکتهای اسراییلی شدند. به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از مرکز رسانه‌ای بین‌المللی خاورمیانه، شانزده سازمان کشاورزی انجمن مدنی فلسطین به همراه نمایندگان 40 شهر اروپایی ضمن برگزاری تظاهرات خواستار تحریم محصولات اسراییلی شدند و اعلام کردند که صادرات کالاهای اسراییلی در فروشگاههای اروپایی بطور مستقیم مغایر با قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است. آنها از دولت و فروشندگان خواستند به روابط تجاری با شرکتهای صادر کننده محصولات اسراییلی بخاطر دست داشتن آنها در تخریب و صدمه زدن به محصولات کشاورزی فلسطینی‌ها خاتمه دهند. چند روز قبل نیز کشاورزان و ماهیگیران فلسطینی در غزه دست به تظاهرات گسترده زدند و خواستار تحریم کالاهای اسراییلی شدند.
* به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، ارتش مصر با انجام عملیاتی در مرز غزه دو تونل انتقال مایحتاج مردم تحت محاصره غزه را تخریب و 10 فلسطینی را نیز بازداشت کرد. در پی بازداشت این فلسطینیان توسط نیروهای مصری دهها تن از فلسطینی‌ها با برگزاری یک راهپیمایی این اقدام مصر را محکوم کرده و خواستار آزادی این افراد شدند. معترضان در راهپیمایی خود با سردادن شعارهای "مصر فرزندان ما را آزاد کن" خشم خود را از این اقدام نیروهای امنیتی مصر ابراز داشتند، با گذشت بیش از شش سال از محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی ساکنان این باریکه همچنان بخشی از مایحتاج خود را از طریق تونل‌های زیرزمینی تهیه می‌کنند زیرا صهیونیستها حتی از واردات دارو و لوازم پزشکی و مواد غذایی به این منطقه جلوگیری می‌نمایند. نیروهای انتقال دهنده با کار در تونل‌های زیرزمینی جان خود را به خاطر هموطنان درمحاصره خود به خطر می‌اندازند. طبق اعلام سازمان‌های حقوق بشر بیش از 230 نفر در این تونل‌ها کشته شده‌اند.

دنیای اقتصاد
انتقاد شدید سایت توکلی از تلاش دوباره برای پلیسی کردن بازار ارز

سایت الف، وابسته به احمد توکلی در یادداشتی زیر عنوان «وضع امروز بازار مسکن و خودرو، نتیجه حضور ۲ماه پیش پلیس در بازار طلا و ارز است» نوشت: اخیرا در اقتصاد ایران تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که برای کارشناسان، حیرت؛ برای شهروندان و فعالان اقتصادی دردسر و برای اقتصاد کشور مصیبت به همراه دارد.یادداشت نویس الف افزود: تردیدی وجود ندارد آنچه امروز به‌صورت جهش‌های کم سابقه در بازار خودرو و مسکن اتفاق می‌افتد، نتیجه مستقیم پلیسی کردن بازار طلا و ارز در آذر ماه ۹۱ است. در شرایطی که مردم و محافل اقتصادی کشور، حیران از سیاستگذاری‌های اشتباه ماه‌های اخیر هستند، مجلس نیز اخیرا وارد گود شد و روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن، یک فوریت طرحی را تصویب کرد که به موجب آن، عملیات مهار نرخ ارز به دست نیروهای نظامی و اطلاعاتی سپرده می‌شود. مثل روز روشن است تصویب و اجرای این طرح، بازار ارز را هیجانی‌تر و متلاطم‌تر خواهد کرد.به نوشته سایت توکلی، «منطق عرضه و تقاضا و سازوکار بازار می‌گوید، بدترین تصمیم برای مهار نرخ طلا و ارز، امنیتی کردن بازار است و بهترین تصمیم هم در شرایط فعلی اقتصاد ایران عبارتند از: اولا باثبات و قابل پیش‌بینی کردن رفتار و گفتار و تصمیم‌های مسوولان اقتصادی و ثانیا اعتماد به فعالان اقتصادی، استماع مطالبات آنها و تلاش موثر برای بهبود محیط کسب‌وکار.»
روزنامه دولت دعواها را بر سر چه می‌داند؟

سایت خبری فرارو نوشت: روزنامه ایران، ارگان مطبوعاتی دولت دیروز در گزارشی با عنوان «دعوا برسر نیامدن مردمی‌نژادی دیگر» تمام گروهای سیاسی فعال در کشور را متهم کرد که به دنبال طرح‌هایی «خود ساخته و غیرمردمی هستند تا بتوانند منویات خود را جامه عمل بپوشانند.»روزنامه ایران در گزارش تیتر نخست خود باز هم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را مورد انتقاد قرار داد و طرح «دولت وحدت ملی» او را در این راستا تفسیر کرد. این روزنامه همچنین طرح تغییر نظام سیاسی کشور از حالت «ریاستی» به «پارلمانی» را در این راستا دانست و به نامه اخیر آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید کشور اشاره نمود. گزارشگر روزنامه ایران طرح اصلاح قانون انتخابات را روشی برای ممانعت از آمدن «مردمی نژادی دیگر» تفسیر کرد و این طرح را که به تازگی با تغییراتی تبدیل به قانون شد در کنار تلاش برای تغییر ساختار سیاسی نظام و طرح دولت وحدت ملی هاشمی قرار داد.فرارو همچنین نوشت: این گزارش روزنامه ایران در شرایطی منتشر شده است که در دو هفته اخیر دولت به شکلی کاملا علنی وارد فاز انتخاباتی شده است و اسفندیار رحیم مشایی نیز از پشت پرده خارج شده است. بسیاری از تحلیلگران با قاطعیت از کاندیداتوری رحیم مشایی در انتخابات ریاست‌جمهوری و حمایت بی‌دریغ رییس‌جمهور و دولت از وی سخن می‌گویند.
کیهان
حلقه انحرافی برای «مرد بحران» کم خدمت کرده است؟!
یک روزنامه وابسته به حلقه انحرافی ادعا کرد دعوا بر سر نیامدن مردمی نژادی دیگر است.این روزنامه می نویسد: طرح برخی بحث ها و موضوع ها از سوی محافل سیاسی و فکری خاص طی دو سال گذشته، نشان می دهد برخی دانسته یا نادانسته درصدد هستند با ایجاد تغییراتی در مدل و هندسه جمهوری اسلامی که حضرت روح الله معمار کبیر انقلاب آن را پایه گذاری کرده، روح حاکم بر نظام «امام و امت» را با نوعی از استحاله و تغییرات محتوایی رو به رو کنند.روزنامه مذکور با اشاره به برخی دعاوی انتخاباتی نظیر دولت وحدت ملی، دولت ائتلاف ملی، دولت فراجناحی و... می نویسد: هدف در ذیل طرح این گونه بحث ها، کم رنگ کردن نقش مردم در انتخاب بالاترین مقام اجرایی کشور و جلوگیری از بر سر کار آمدن فردی از جنس مردم و با مطالبات مردمی است. به زعم برخی سیاسیون، از این پس فردی که رعیت زاده است و در برابر ارباب زادگان و بزرگ زادگان می ایستد، نباید رئیس جمهور ایران شود. نکته جالب توجه در این بین، این که می توان مبدع بسیاری از این مدل ها را شخصی دانست که به واسطه «مرد بحران» دانستن خود، دائما در حال طراحی مدل هایی برای خروج از بحران های فرضی است.این روزنامه توضیح نداده که آیا پیوند لیدر حلقه انحرافی با عناصری نظیر نفر اول فساد اقتصادی 3 هزار میلیارد تومانی و لابی در هتل لاله تداعی «مردمی نژادی» بودن می کند؟ یا اعطای امتیاز ویژه 400 میلیاردتومانی در کیش به شرکتی ثبت شده با یک میلیون تومان، غمخواری مردم است؟ حمایت از برخی هنرپیشگان مبتذل و پرداخت کمک های مالی ویژه به آنان چطور؟در همین حال جای سوال است که چرا همین روزنامه وابسته به حلقه انحرافی در همسویی با فتنه گران، از زبان مرد بحران-ساز- آنان به القای تقلب پرداخت و شعار دروغین انتخابات آزاد را آن هم در صفحات اول خود (قبل از هشدار رهبر معظم انقلاب) برجسته کرد. آیا این هم معنای تازه مردمی نژاد بودن است؟ یا مثلا دامن زدن به تنش و تعارض میان نهادهای قانونی و دور زدن رهنمودهای امام و رهبری، به معنای وفاداری به «هندسه جمهوری اسلامی که حضرت روح الله معمار کبیر انقلاب آن را پایه گذاری کرد» است؟! ادعای دوستی با مردم اسرائیل و اختراع مکتب ایرانی که برای ادعای هلال شیعی و تمایل ایران به ایجاد امپراتوری در منطقه سند جور کرد، چطور؟اساسا آیا می توان عملکردی برای حلقه انحراف جست وجو کرد که کمک به دراز کردن زبان فتنه گران و پر کردن خانه های جدول دشمن در زمینه ایجاد بی ثباتی، تنش و اختلاف درون نظام نباشد؟ چگونه امکان دارد حلقه ای مدعی حمایت از نظام امت و امام باشد و در عین حال خلاف منویات ولی امرمسلمین و ملت انقلابی مشی کند؟
فارین پالیسی: اوباما هر کاری می کند مقابل ایران شکست می خورد
«اوباما هر کاری را انجام داده اما سیاست وی در قبال ایران شکست خورده است».مجله آمریکایی فارین پالیسی در ارزیابی سیاست های ضد ایرانی اوباما نوشت: هیچ ابتکار عملی در دولت اوباما به اندازه نمونه ایران موفق نبود. با سخت تر کردن تحریم ها، آمریکا فشار مضاعفی بر اقتصاد جمهوری اسلامی تحمیل کرد. اوباما هر کاری را انجام داد اما سیاست ایران وی همچنان شکست می خورد. هیچ نشانه ای وجود ندارد که تحریم ها توانسته باشد تهران را به زانو درآورده و آن را ناگزیر به دست کشیدن از برنامه های هسته ای اش کند. از سوی دیگر به نظرنمی رسد که نگرش جدیدی نیز در کاخ سفید ایجاد شده باشد. ولی نصر، که پیش تر در وزارت امور خارجه آمریکا فعال بوده، می گوید، نمی توانم تصور کنم آنچه در سال گذشته کارآمد نبوده، در سال جاری چگونه کار می کند؟جیمز تراوب تحلیلگر این نشریه ادامه می دهد: دور بعدی مذاکرات هسته ای که برای 8 اسفند در قزاقستان برنامه ریزی شده، نمی تواند به نتیجه برسد، مگر اینکه ایالات متحده نشان دهد برای اقدامات معنی دار و مناسب در مقابل امتیازهایی که ایران ارائه می کند، آماده است.این تحلیل خاطر نشان کرد: در صورتی که گزینه نظامی یک ایده خوب بود، می توانست یک پیروزی دیپلماتیک را رقم بزند. اما اگر در واقع این گزینه حتی در مقابل مهار ایران، بدترین گزینه باشد، سابقه چهار سال دپیلماسی با ایران را به شکست می رساند. اوباما به خوبی درک می کند که حتی بدترین دشمنان آمریکا نیز منافع خود را دارند و این منافع به نظر آنها حقوق مشروعی است که باید مورد احترام واقع شوند.
الجزیره: ولیعهد عربستان از سوی رئیس سیا انتخاب شده است
محمد بن نایف فرزند ولیعهد متوفی عربستان و وزیر کشور فعلی نامزد دولت اوباما برای پادشاهی بر عربستان سعودی است.به گزارش پایگاه خبری الجزیره، «جان برنان» رئیس سازمان سیا که مدتی رئیس یکی از پایگاه های سازمان سیا در عربستان بود، در دوران ماموریت ��ود با محمد بن نایف روابط صمیمانه ای برقرار کرد و این امر باعث شد تا برنان، نایف را برای پادشاهی بر آل سعود نامزد کند. از سوی دیگر گزارش می شود که ملک عبدالله پادشاه عربستان از این موضوع اطلاع یافته و دستور داده تا سریعا جلوی طرح برنان را بگیرند.«عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه عربستان، آبان ماه با صدور حکمی برادر کوچکترش شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز آل سعود» را بنا به درخواست خودش از سمت وزارت کشور عزل کرد و برادرزاده اش شاهزاده «محمد بن نایف آل سعود» را به عنوان جانشین وی منصوب کرد. محمد بن نایف که پسر ولیعهد متوفی پیشین است فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از آمریکا است.تلاش برای به پادشاهی رساندن محمد بن نایف در حالی مطرح می شود که امیر سلمان بن عبدالعزیز برادر ناتنی ملک عبدالله و وزیر دفاع، ولیعهد فعلی عربستان سعودی است.به گزارش العالم با وجود افشاگریهای رسانه ها درباره اختلافات خاندان حاکم بر عربستان و درگیری های گذشته برای منصب ولیعهدی، که ظاهرا هر کسی آن را به عهده گرفته محکوم به بیماری یا مرگ بوده، کسی توجه ندارد که آمریکا می خواهد پادشاه آینده، محمد بن نایف باشد. محمد بن نایف از همان لحظه نخست، به عنوان شخصیتی امنیتی توانست با تسلط بر مخالفان و ایجاد رعب و وحشت در میان آنها خود را در میان نهادهای امنیتی در داخل و خارج عربستان مطرح کند؛ وی پیش از این در زمان وزارت احمد بن عبدالعزیز آل سعود هم زمام همه امور را در این وزارت خانه بر عهده داشت.محمد بن نایف از ابتدا هیچ سمت دولتی نداشت و در بخش خصوصی فعالیت می کرد تا اینکه ملک «فهد بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه پیشین این کشور با صدور حکمی در سال 1999 میلادی وی را به عنوان معاون وزیر کشور در امور امنیتی منصوب کرد.پیش از این برخی مطبوعات آمریکایی از دولت اوباما خواسته بودند به خاطر وضعیت به شدت بحرانی عربستان و همسایگان آن، تعارف را کنار گذاشته و رسما برای تعیین جانشین شاه این کشور اقدام کند.
نظر محمد هاشمی، کرباسچی و کواکبیان درباره نامزدی هاشمی رفسنجانی
یک عضو حزب کارگزاران گفت: در حال حاضر تمامی جریانات سیاسی و بسیاری از مردم خواهان حضور آیت الله هاشمی در انتخابات آینده هستند ولی وی تا به این لحظه درباره ورود به انتخابات صحبتی را انجام نداده است.محمد هاشمی با اظهار بی اطلاعی از حضور آیت الله هاشمی در انتخابات به باشگاه خبرنگاران افزود: تنها این را می دانم که بسیاری از مردم و جریانات سیاسی در حال حاضر آیت الله هاشمی را راه نجات ملت می دانند.اما غلامحسین کرباسچی (دبیرکل حزب کارگزاران) در گفت وگو با آریا و در پاسخ سوال اگر آیت الله هاشمی رفسنجانی کاندیدا شود آیا این احتمال وجود دارد که کارگزاران نگاه و حمایت خود را از کاندیداتوری نجفی به سمت آقای هاشمی تغییر دهد؟ گفت: آقای هاشمی خودشان اعلام کرده اند در انتخابات کاندیدا نمی شوند بنابراین نمی توان براساس اگرها اظهارنظر کرد. در عالم سیاست کسی براساس اگرها سخن نمی گوید بلکه طبق واقعیات اظهارنظر می شود.وی تاکید کرد: ما نمی توانیم بگوییم اگر آقای هاشمی کاندیدا شود چه اتفاقی می افتد یا چه تصمیمی اتخاذ می شود همانطور که اشاره کردم ایشان گفته اند کاندیدا نمی شوند.وی درباره حمایت از نجفی یا عارف، این امر را منوط به تصمیم اصلاح طلبان کرد و درباره حسن روحانی نیز با بیان اینکه روحانی را از اصولگرایان نمی داند گفت: روحانی یک فرد معتدلی است که نه تنها ایشان خودش را به هیچ وجه اصولگرا نمی داند بلکه اصولگرایان هم حسن روحانی را هم طیف خود نمی دانند.وی ادامه داد: اگر آقای روحانی نامزد شوند و اصلاح طلبان در خصوص ایشان صحبت کنند ممکن است زمینه ای فراهم شود تا از سوی این طیف مورد حمایت قرار گیرد اما آقای روحانی هنوز به طور رسمی اعلام نکرده اند که قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارند.وی تاکید کرد: اصولگرایی حسن روحانی مانند اصولگرایی آقای هاشمی است در واقع آیت الله هاشمی هم عضو جامعه روحانیت مبارز است اما سوال این است آیا ایشان را اصولگرا می دانند؟همچنین کواکبیان دبیر حزب مردم سالاری به تسنیم گفته است: حدود یک ماه قبل که بنده با آقای هاشمی رفسنجانی ملاقاتی داشتم، ایشان به صراحت گفتند که من برنامه ای برای کاندیداتوری ندارم. وی می افزاید: دو نظر در کنار نظر آقای هاشمی رفسنجانی وجود دارد؛ یک نظر این است که آقای هاشمی رفسنجانی با هیچ کس، از جمله اصلاح طلبان و بعضی از اصولگرایان معتدل، ممکن است به وحدت نرسند، پس بهتر این است که آقای هاشمی بیاید تا همه دعواها و مسائل حل شود. خانواده و اطرافیان ایشان نیز شاید بر همین مبنا دارند نظر می دهند و آنهایی که می گویند هاشمی بهتر است که کاندیدا شود، شاید از روی دلسوزی می گویند. ولی یک نظر در نقطه مقابل است که خود بنده هم این نظر را دارم. من معتقدم که آقای هاشمی رفسنجانی فعلی با آقای هاشمی 84 تفاوت هایی پیدا کرده و موقعیت اجتماعی شان حتما فرق کرده ولی ما نباید در دام جریانی بیفتیم که می خواهد دوباره انتخابات را صرفا دو قطبی کند و یک حالتی به انتخابات دهد که بالاخره باز بحث های دو قطبی شدن انتخابات قدیم به وجود آید. همچنین بنده برای شخصیت آقای هاشمی رفسنجانی احترام ویژه ای قائلم و من معتقدم که بالاخره بعضی ها اگر در صحنه بازیگردانی باشند، نقش آفرینی بهتری دارند تا در صحنه بازیکن شدن. از سوی دیگر آقای رفسنجانی 77 یا 78 سال دارند و به مقتضای سنی، باید اجازه دهند تا جوانان ترها هم بیایند.
کاربران فیس بوک و گوگل چگونه از سوی سیا رصد می شوند؟
یک نشریه تخصصی آلمانی در امور رایانه و اینترنت اعلام کرد شبکه های مجازی مانند فیس بوک و گوگل در قبضه سرویس های جاسوسی آمریکا و غرب قرار دارند.نشریه آلمانی چیپ در گزارشی نوشت: حدود یک میلیارد انسان در فیس بوک مطلب منتشر می کنند که چه کسی را می شناسند، از چه چیزی خوش شان می آید، چه کاری را با علاقه انجام می دهند، چه برنامه هایی برای آینده خود دارند و در مورد تحول های جاری سیاسی و اجتماعی چه می اندیشند. این تعداد یک هفتم بشریت است. بنابراین فیس بوک بزرگترین مجموعه داده های خصوصی در طول تاریخ را دارد.به گزارش سایت اخبار روز، در ادامه این گزارش آمده است: «در آوریل 2006 که فیس بوک هنوز دو سالش هم نشده بود، یک کمک مالی به مبلغ 27 میلیون دلار آمریکایی دریافت کرد. از جمله سرمایه گذاران، شرکت سرمایه گذاری
Greylock و شرکا بود که تا امروز هم جزو 10 سهامدار برتر فیس بوک است. Greylock و شرکا از با نفوذترین سرمایه گذاران در دره سیلیکون است. یکی از باتجربه ترین همکاران Greylock آقای هاوارد ای کوکس (Howard E. Cox) است. او بیش از 40 سال است که در آنجا مشغول به کار است. تنها در شرکت Greylock او در طی چهار دهه بارها در شورای نظارت مقام داشته است. کوکس در حال حاضر به عنوان شریک مشاور شرکت Greylock کار می کند. اما کوکس هیچگاه تنها یک سرمایه گذار نبوده است. او پیش از آمدن به Greylock در دفتر وزارت دفاع ایالات متحده و افزون بر این تا سال 2009 در هیأت کارگزاران تجاری پنتاگون کار می کرد. وی در کنار فعالیتش در شرکت Greylock عضو مدیریت شرکت In-Q-Tel است که در شرکت های نوپا در گستره فن آوری سرمایه گذاری می کند. در معرفی نامه شرکت In-Q-Tel شرکت های جوان و اکثر ناشناخته ای به چشم می خورند. نکته ای که این شرکت ها را پیش از هر چیز به هم مرتبط می کند، نوع فرآورده های شان است. آنان همه فن آوری هایی تولید می کنند که سازمان جاسوسی ایالات متحده مفید تشخیص می دهد، چرا که شرکت In-Q-Tel توسط سازمان سیا تأسیس شد و امروز به عنوان بازوی سرمایه گذاری اش عمل می کند.»این گزارش یادآور می شود: از طریق In-Q-Tel مأموران اطلاعاتی، به برون سپاری (Outsourcing) کارهای پژوهشی می پردازند. سرمایه گذاری های ماهرانه به سازمان سیا اجازه می دهد که بدون آنکه ناوگانی از دانشمندان را در استخدام داشته باشند، از تحول سریع فن آوری عقب نماند. یک نمونه برجسته در این باره که سازمان سیا از طریق In-Q-Tel از چه نوع فن آوری پشتیبانی می کند، Google Earth است.نشریه چیپ نوشت: در مورد رابطه فیس بوک و سیا البته ارتباط مالی مستقیمی مانند رابطه In-Q-Tel و گوگل وجود ندارد. اما یک پل پرسنلی وجود دارد که این شبکه اجتماعی را با سازمان سیا مرتبط می کند، یعنی فردی به نام هاوارد ای کوکس. او در یک نقطه استراتژیک مهمی نشسته است، چرا که سازمان سیا علاقه زیادی به داده های کاربران فیس بوک دارد و مأموران اطلاعاتی این نکته را به هیچ وجه پنهان نمی کنند. در یک جزوه شرکت In-Q-Tel آمده است؛ «هنگامی که مسأله بر سر آن است که جنبش های سیاسی در نطفه زیر نظر قرار گیرند، نظارت بر رسانه های اجتماعی برای حکومت ها به گونه فزاینده ای به یک امر حیاتی تبدیل می شود». به عبارت روشن تر حکومت های غربی نمی خواهند توسط یک انقلاب فیس بوکی مانند بهار عربی غافلگیر شوند، چرا که در بهار عربی شبکه های اجتماعی همانند جنبش اعتراضی ضد سرمایه داری «اشغال» نقش محوری بازی کرده است. برای کنترل مؤثر جریان هایی مانند «اشغال» نیاز به یک عنصر دومی هم هست، یعنی نرم افزاری که با آن بتوان حجم زیاد داده هایی مانند فیس بوک را هدفمندانه بهم ربط داد و به تجسم درآورد. در این مورد نیز سازمان سیا یک سرمایه گذاری استراتژیک کرده است.Palantir Technologics، شرکت دیگری که In-Q-Tel آن را از لحاظ مالی تأمین می کند، چنین نرم افزاری را تولید می کند. به کمک این نرم افزار می توان داده های بیشماری مانند قبض رسید، فهرست مشتریان، اطلاعات کارت های اعتباری و همچنین پرونده های بیماران از بیمارستان ها را در کنار هم قرار داد و ارزیابی کرد. به سرعت می توان رد آلودگی را تا نقطه آغازینش پی گرفت و از گسترش بیشتر آن جلوگیری کرد؛ این الگویی است که می توان آن را در مورد جنبش های اعتراضی نیز به کار برد.این نشریه تخصصی امور رایانه و اینترنت در گزارش خود از کنترل پیام های الکترونیک رایانه ای توسط سازمان امنیت و جاسوسی آلمان خبر داده و نوشت: «علاقه شدید به رفتار اینترنتی شهروندان یک پدیده آمریکایی نیست. در آلمان نیز آنچه که شهروندان در شبکه انجام می دهند، توسط دولت کنترل می شود. به این ترتیب در سال 2010 حدود 37 میلیون رایانامک توسط سازمان اطلاعات فدرال آلمان فیلتر شدند که در آنها یک یا چند واژه حساس وجود داشت».
قدس
منافع شخصی علت بداخلاقی سیاسی
رجا:حجت‌الاسلام محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه حب و بغض‌ها و در نظر گرفتن منافع شخصی و گروهی به جای منافع نظام یکی از زمینه‌های بروز بداخلاقی سیاسی است،گفت:با کسانی که به صورت مغرضانه دست به بداخلاقی سیاسی می‌زنند برخورد شود.
فرار پابرهنه مرسی از مسجد!
العالم:انتشار تصاویر خروج پابرهنه مرسی از مسجدی در قاهره، واکنشهای مختلفی را در محافل اینترنتی و اجتماعی مصر به دنبال داشته است. بتازگی رئیس جمهور مصر برای جلوگیری از مواجهه با معترضانی که بعد از پایان نماز علیه او شعار سر می دادند، فوراً مسجد را ترک کرده است.
«کل کل»یک روزنامه با رئیس جمهور
بولتن نیوز:روزنامه 90 در شماره دیروز خود با تیتری تأمل برانگیز نوشت:آقای رئیس جمهور! بگو اما از خودت و یارانت! این روزنامه همچنین تیتر زد «احمدی نژاد،نه نگو بگو!» و در ذیل تیتر اصلی صفحه اول خود هم تیتر دیگری منتشر کرد با این عنوان که «روزنامه 90 را توقیف کنید.»
گدایی سرکرده منافقین از اوباما
باشگاه خبرنگاران:مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین بار دیگر اوج فلاکت این گروهک را با درخواست کمک از باراک اوباما و بان کی مون به نمایش گذاشته است.
انتقاد از ریخت و پاش در شهرداری
فارس:خسرو دانشجو، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ریخت و پاش و برگزاری همایش‌های مختلف و غیرضروری در شهرداری زیاد است؛ این در حالی است که ما شاهد بذل و بخشش‌ غیرضروری اموال شهرداری هستیم.
خواننده لس‌آنجلسی مجوز ندارد
فرارو:حمید شاه‌آبادی،معاون هنری وزیر ارشاد پس از بیان برخی شایعات درباره صدور مجوز برای (حبیب محبیان) خواننده‌ای که مدتی است به ایران بازگشته، گفت: هیچ مجوزی در این باره صادر نکرده‌ایم و بنایی هم برای صدور چنین مجوزی نداریم.
پیشنهاد قابل تامل قطر به ایران
تابناک: نخست وزیر قطر خواستار تشکیل سازمان امنیت منطقه‌ای با مشارکت ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شده است.این اظهارات حمد بن جاسم، شکایت برخی طرفهای عربی را در پی داشته است.
شایعات پس از استعفای پاپ!
فرارو: در اقدامی عجیب خبرگزاری فرانس‌پرس عکسی را منتشر کرده است که در آن برخورد صاعقه با گنبد کلیسای باسیلیکا دیده می‌شود. گفته شده که این عکس در روزی که پاپ استعفای خود را اعلام کرد، گرفته شده است.
این مسایل از اخلاق اسلامی به دور بود
فرارو: داود احمدی نژاد، برادر رئیس جمهور با محکوم کردن حوادث 22 بهمن امسال قم و تهران گفت: برخوردهای انجام شده در تهران و قم از اخلاق اسلامی به دور بود.

جام جم

موشک‌های کره‌ شلیک می‌شوند

کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد در راستای توسعه برنامه ماهواره ای خود موشک های قدرتمند تری را آزمایش خواهد کرد.به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رسمی کره صبح امروز اعلام کرد این تصمیم دیروز و در نشست دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کارگران این کشور به تصویب رسیده است.حزب کارگران کره شمالی بر لزوم ادامه ساخت و پرتاب ماهواره های بیشتر از نسل «گونگ میونگ سونگ» تاکید کرده است.این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که شورای امنیت سازمان ملل ماه گذشته و تحت فشار آمریکا قطعنامه‌ای را در محکومیت پرتاب یک راکت ماهواره بر کره شمالی تصویب کرد.رهبران کره شمالی تاکید دارند برای پیشرفت های علمی و تحقیقاتی مانند سایر کشورها کاوش های فضایی و استفاده از فضای ماورا جو حق کشورشان است.
هشدار چین درباره سیاست‌های نادرست امریکا
چین هشدار داده است که تحریم‌های اخیر آمریکا علیه تعدادی از شرکت‌ها و افراد چینی به اتهام تجارت با ایران به روابط پکن و واشنگتن آسیب خواهد رساند.به گزارش پرس تی وی، هوآ چانینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه (۲۳ بهمن، ۱۱ فوریه) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام امریکا «اصول روابط بین‌المللی را نقض کرده و به منافع چین آسیب می‌رساند.»در این بیانیه آمده است «چین از امریکا می‌خواهد تا هرچه سریع‌تر سیاست نادرست خود را تصحیح و تحریم‌های غیرمنطقی این شرکت‌ها و افراد را لغو کند و از هر آنچه که به منافع چین و روابط پکن و واشنگتن لطمه می‌زند، دست بکشد.»آمریکا روز دوشنبه یکی از تاجران چینی و همچنین شماری از شرکت‌های این کشور را به اتهام معامله اقلام ممنوعه با ایران، تحریم کرد.
می‌آیم تا خرمشهر جهاد اقتصادی سقوط نکند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اعضای جامعه وعاظ تهران بر نامزد شدن خود برای انتخابات سال 92 تصریح کرد و گفت: می‌آیم تا خرمشهر جهاد اقتصادی سقوط نکند.به گزارش مشرق، محسن رضایی دوشنبه شب در جمع اعضای جامعه وعاظ تهران با اشاره به سوابق فعالیت‌های سیاسی خود بر حضورش در عرصه انتخابات تاکید کرد و گفت: بعید می‌دانم آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری بیاید.وی بر نامزد شدن خود برای انتخابات سال 92 تصریح کرد و افزود: می‌آیم تا خرمشهر جهاد اقتصادی سقوط نکند.رضایی با بیان اینکه جبهه جهاد اقتصادی در همه خانواده‌ها است، اظهارداشت: دیگر مانند جنگ تحمیلی نیست که بگوییم چند استان را اشغال کرده‌اند، مسأله اقتصاد در همه خانواده‌ها اثر می‌گذارد و جنگ اقتصادی همه خانواده‌ها را اشغال می‌کند.وی در پاسخ به این مطلب که می‌گویند شما نظامی هستید و مردم به نظامی ها رای نمی‌دهند، اظهارداشت: آنها که می‌گویند من نظامی هستم با سوابق من آشنا نیستند، من قبل از نظامی شدن در عالم سیاست بودم.
تکرار هر ساله شایعه ای دلچسب
هر سال پیامک هایی که حاوی نویدی دلچسب و خوشحال کننده مبنی بر بخشش خلافی خودروها در بین مردم پخش می شود که هیچ گونه جنبه قانونی نداشته و صحت آن از سوی مسوولین رد می شود.به گزارش مهر، چندی است که افرادی به مناسبت های مختلف اقدام به پخش پیامک هایی بی اساس در بین مردم می کنند که هر کدام حاوی مطالبی مختلف مانند خصوص برنده شدن مبلغی در قرعه کشی، بخشیدگی خلافی های خوردو و موضوعاتی از این قبیل هستند.در چند روز اخیر نیز پیامک هایی با مضمون بخشیدگی خلافی های ماشین بین مردم رد و بدل می شود که در آن از فرد درخواست می شود که شماره پلاک خود را به شماره درج شده در پیامک ارسال کنند.بسیاری از مردم به محض دریافت این پیامک با خوش خیالی مشخصات خودرو خود را ارسال می کنند با این خیال که خلافی های خودروی آنها بخشیده می شود.رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان ضمن رد صحت مطالب درج شده در این پیامک ها، اظهار داشت: شماره ای که در پیامک ها به آن اشاره شده است مربوط به اعلام خلافی خودرو ها بوده و با ارسال شماره پلاک هیچ گونه بخشودگی شامل افراد نمی شود.سرهنگ مسعود غفوریان افزود: مردم بهتر است از ارسال اطلاعات شخصی خود به شماره های ناشناس خودداری کنند، اما در این مورد ارسال شماره پلاک نمی تواند خطری برای فرد ایجاد کند.
انتقاد از سخنان غیرمسؤولانه احمدی نژاد
خبرآنلاین:الیاس نادران، نماینده تهران، گفت: متأسفانه سخنان غیرمسؤولانه رئیس جمهور در یکشنبه گذشته در مجلس و سخنان نادرست وی در میدان آزادی و رفتار غیر ارزشی برخی شرکت کنندگان در مراسم 22 بهمن در حرم مطهر کریمه اهل بیت، خدمت بزرگی به رسانه های خارجی برای کتمان این واقعه پرشکوه بود.
پیشنهاد جالب احمد خاتمی
مهر:آیت ا... سید احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاثیر بد اخلاقی مسؤولان ارشد کشور در روز استیضاح وزیر کار بر وقایع روز 22 بهمن در قم، پیشنهاد کرد که نهادهای واسطه ای مثل هیأت حل اختلاف وارد صحنه شوند و اندازه تخلف و بی اخلاقی هریک از سران قوا را مشخص و به مردم اعلام کنند.
مقصران توبه‌ کنند
تسنیم: مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار با اشاره به بداخلاقی‌های سیاسی صورت گرفته در صحن علنی مجلس گفت: اطمینان دارم که اگر احمدی‌نژاد آن صحبتها را نمی‌کرد، مجلس برای استیضاح آقای شیخ‌الاسلام رأی منفی می‌داد. وی با تأکید بر اینکه اگر ثابت شده است که کارمان خلاف شرع بوده باید توبه کنیم، گفت: این توبه، توبه اجتماعی است و نه فردی و باید اعلام شود.
باید تبعات سخنرانی احمدی نژاد را پذیرفت
ایلنا:حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مراسم 22 بهمن گفت: وقتی سخنران آقای احمدی‌نژاد است، باید تبعات آن را هم پذیرفت.
حزب مؤتلفه بیانیه داد
خبرآنلاین:حزب موتلفه با صدور بیانیه ای بر هم زدن سخنرانی رئیس مجلس در قم را محکوم کرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات