تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۲۵۹۳۴۱

موضع یکسان نتانیاهو و اوباما در مورد"برنامه هسته ای" ایران

"جاناتان تکاچوک" در مقاله جدید خود اظهار می دارد که اوباما خواستار ادامه بحران سوریه به منظور اعمال فشار بر ایران برای توقف برنامه هسته ای است.

به گزارش نشریه پالسی میک ؛ نویسنده با اذعان به همدستی "باراک اوباما" و "بنیامین نتایناهو" در پیشبرد سیاست های خصمانه ضد ایرانی می نویسد "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چه مواردی با یکدیگر نقطه اشتراک دارند (؟) باید اشاره کرد که این دو سیاستمدار هر دو فریبکار و مخالف اسلامگرایی در عرصه سیاست هستند. هر دو به دفاع از موجودیت رژیم اشغالگر قدس پایبندند. در این میان، اوباما نیز همچون نتانیاهو مایل به جنگ افروزی علیه ایران است. یکی از آشکارترین شواهدی که نشان می دهد دولت اوباما تمایلات مشابهی با نتانیاهو دارد تسهیل امکان ارسال اسلحه از سوی دولت آمریکا به تروریست های سوری بوده است." 
 نویسنده در این باره خاطر نشان می سازد که شواهد زیادی وجود دارند که نشان دهنده خصومت دولت اوباما در قبال سوریه هستند و در این باره می افزاید "از جمله این اقدامات می توان به تعیین "خط قرمز" از سوی دولت اوباما برای دولت سوریه اشاره کرد. از سوی دیگر دولت اوباما با همکاری با کشورهای منطقه از جمله ترکیه، عربستان سعودی، اردن و قطر به تروریست های سوری کمک می رساند. با این حال باید اشاره کرد که سیاست اوباما در قبال سوریه به هیچ وجه برای دغدغه های بشردوستانه نیست." 
 نویسنده در ادامه اذعان می کند که دولت اوباما خواستار گسترش دامنه بحران سوریه است و در این باره می افزاید "در مقابل، دولت اوباما با سیاست ارسال سلاح های کشنده برای تروریست های سوری و احتمالا ارایه مشاوره نظامی به آنان نشان داده که خواستار ادامه دامه بحران سوریه با هدف ساقط نمودن دولت "بشار اسد" رییس جمهور سوریه می باشد. دولت اوباما از این طریق درصدد است تا بر جمهوری اسلامی ایران بعنوان متحد دولت اسد در منطقه فشار تحمیل نماید.
 اوباما تلاش میکند تا از بحران سوریه بعنوان حربه ای برای اعمال فشار بر ایران در مذاکرات هسته ای استفاده نماید. باید اشاره نمود که هدف اوباما از ادامه بحران در سوریه نه تنها اعمال فشار بر ایران برای تسلیم در مذاکرات هسته ای بلکه با هدف توقف برنامه هسته ای آن کشور صورت می گیرد. در نتیجه هدف اصلی اوباما در بحران سوریه تحت فشار قرار دادن ایران و ادامه نزاع با ایران در منطقه است." 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات