صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۶۶۳۱۳
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

میرابیان: تهدید هسته‌ای حمله به ایران از سوی ترامپ، تهدید علیه کل منطقه است

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: ایران اسلامی بسیار پهناور است، اما اسرائیل یکی دو وجبی در تیررس موشک‌های ما قرار دارد، اگر اسرائیلی‌ها نابخردانه عمل کنند قطعا آنها آسیب می‌بینند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ مصاحبه با سیدرضا میرابیان

به گزارش بصیرت، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخاباتی کنونی آمریکا بر این موضوع تاکید کرده که اسرائیل بهتر است به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، آنچه در این موضوع حائز اهمیت است اینکه علی رغم اینکه این موضوع شاید یک راهبرد انتخاباتی برای حمایت صهیونیست‌های آمریکایی از وی باشد، اما بدون شک تبعات حمله هسته‌ای برای کشور‌های منطقه موضوع مهمی است که می‌طلبد کشور‌های منطقه به آنچه اسرائیل و آمریکا برایشان طراحی کرده‌اند توجه کنند. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفتگوی پیش رو به این موارد متذکر شده است.

سیدرضا میرابیان کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص موضوع حمله اسرائیل به پایگاه‌های هسته‌ای ایران براساس آنچه از سوی ترامپ نقل قول شده با اشاره به اینکه این موضوع و مواردی شبیه به این باید درس عبرتی برای کشور‌های عربی منطقه باشد که با اسرائیل عادی‌سازی کرده‌اند گفت: در طول یکسال گذشته تکرار جنایت‌های مکرر اسرائیل در غزه و لبنان و تشدید حملات و ترو‌رها نشان داده هر موضوعی که بر خلاف میل صهیونیست‌ها باشد مورد حمله، ترور و تجاوز قرار می‌گیرد بنابراین بحث مسائل و منافع اسرائیل با سایر کشور‌ها مطرح نیست، بلکه فقط تامین منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه مهم است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: ترامپ بر این موضوع تاکید کرده که سایت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بهتر است از سوی اسرائیل مورد حمله قرار بگیرد بدون اینکه به تبعات و پیامد‌های منفی این موضوع توجه شود؛ آن هم نه فقط در ایران، بلکه در کل منطقه.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است: متاسفانه در عمل شاهد هستیم کشور‌های منطقه گویا در برابر آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند کار زیادی صورت دهند در حالی که مجموعه وقایع یک سال گذشته به خوبی و روشنی نشان داده آنها باید در کدام سمت قرار بگیرند.

سید رضا میرابیان کارشناس سیاست خارجی افزود: کشور‌های عربی حوزه خلیج‌فارس که شاهد تکرار جنایت و نسل‌کشی و آدمکشی اسرائیل در غزه هستند باید بدانند دشمن واقعی آنها کیست به این خاطر یا با اسرائیل ارتباط برقرار نکنند یا با تحریم اسرائیل مانع تجاوزات بیشتر صهیونیست‌ها به مردم مظلوم غزه و لبنان شوند.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین‌الملل در این باره تصریح نمود: کشور‌های حوزه خلیح‌فارس که با اسرائیل ارتباط برقرار کرده‌اند باید بدانند اسرائیل چه موجودی است که سلامت مردم منطقه و امنیت منطقه ذره‌ای برایش اهمیت ندارد.

وی در این باره خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد مراکز هسته‌ای ایران مورد حمله قرار بگیرد فقط ما آسیب نمی‌بینیم بلکه مردم منطقه بخصوص کشور‌های نزدیک ما نیز از این موضوع دچار چالش‌هایی می‌شوند به عنوان مثال نیروگاه هسته‌ای ایران واقع در بوشهر اگر آسیب ببیند با توجه به اینکه به برخی کشور‌های منطقه‌ای نزدیک است و فاصله‌ای ندارد پس زیان‌های متعددی متوجه منطقه می‌کند.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: با توجه به آنچه اسرائیل در طی یکسال گذشته انجام داده و سخنانی شبیه به آنچه ترامپ بیان کرده کشور‌های عربی منطقه باید بدانند با چه کسانی طرف هستند و دست دوستی با چه رژیمی داده‌اند که ابایی از کودک‌کشی و حمله به مناطق مسکونی و بیمارستان ندارد.

سید رضا میرابیان یادآور شد: براساس آنچه گفته شده در اجلاس گروه ۸ کشور‌های صنعتی نیز بر این نکته تاکید موکدی داشته اند که اسرائیل به هیچ وجه نباید به مراکز هسته‌ای ایران آسیب برساند، ضمن اینکه رئیس جمهور آمریکا آقای بایدن نیز به این موضوع اشاره کرد و تاکید کرده اسرائیل نباید دچار چنین خطای بزرگی شود.

وی در این باره افزود: به نظر می‌رسد آنچه آقای ترامپ در این‌باره بیان داشته بیشتر برای انتخابات و کسب رای در انتخابات پیش روی آمریکاست؛ در این موضوع شکی نیست که ترامپ خود به خوبی می‌داند آنچه درباره حمله اسرائیل به مراکز هسته‌ای ایران گفته چه عواقب وخیمی برای منطقه به دنبال دارد و قطعا تبعات و پیامد‌های بسیار منفی آن دامن اسرائیل را می‌گیرد.

 

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: ایران اسلامی بسیار پهناور است، اما اسرائیل یکی دو وجبی در تیررس موشک‌های ما قرار دارد، اگر اسرائیلی‌ها نابخردانه عمل کنند قطعا آنها آسیب می‌بینند.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در پایان گفتگو یادآور شد: فراموش نکنید چند سال پیش نمونه نیروگاه هسته‌ای دیمونا اسرائیل در یکی از کویر‌های ایران طراحی شد و موشک‌های ایران این محدوده را نقطه‌زنی کردند. اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند اگر دست به اقدام نابخردانه‌ای بزند دست ایران برای حمله به تاسیسات مهم و اصلی اسرائیل بسیار باز و برتر است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات