تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۶۲۵۹۱
از جام‌جم تا پاستور راهی نیست

مقدمه‌چینی ضرغامی برای گرفتن مجوز خرداد


فرزانه آئینی

گروه سیاسی: عزت‌الله ضرغامی هم برای ورود به کارزار انتخابات مقدمه‌چینی می‌کند و منتظر است تا با دریافت چراغ سبز بزرگان اصول‌گرا رسما پا به عرصه رقابت‌های انتخاباتی بگذارد.

تنها یک سال به پایان مهلت تمدید شده ضرغامی به عنوان ریاست سازمان صدا و سیما باقی مانده است و این روزها نه تنها سخنی از ابقای او به عنوان ریاست سازمان مذکور به گوش نمی‌رسد بلکه نام او به عنوان یکی کاندیدای احتمالی انتخابات پیش‌رو طرح می‌شود. کم نیستند چهره‌هایی از جناح راست که این روزها نامشان به عنوان یکی از کاندیداهای این جریان برای شرکت در انتخابات پیش‌رو ریاست جمهوری به گوش می‌رسد علی‌اکبر ولایتی، محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی، محسن رضایی و... از صاحب‌نامان اصولگرایند که از ابتدای تشکیل دولت دهم تاکنون به عنوان گزینه‌های احتمالی جریان مذکور در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری مطرح هستند.

در این میان اما هرازچندگاهی نام برخی افراد اصول‌گرا که همچون ضرغامی به عنوان گزینه جدید این جناح بگوش می‌رسد که مورد وثوق همه طیف‌های اصول‌گرا از سنتی و آبادگران گرفته تا دولتیان سبب وحدت دوباره جناح راست در انتخابات پیش‌رو شود. در همین راستاست که اقدامات اخیر ضرغامی از پخش برنامه‌هایی در حمایت از عملکرد شهرداری تهران در رونق بخشیدن به فضای سبز پایتخت گرفته تا افتتاح بزرگراه و عملکرد اخیر دولت در افتتاح جاده و سد در استان‌های مرزی چون گلستان درصدد رفع کدورت میان خود و رقبای احتمالی انتخاباتی‌اش است.

موید دیگر این امر نیز سخنان اخیر رمضان شجاعی کیاسری عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما است که بابا اشاره این که از مهلت تمدید شده حکم آقای ضرغامی به عنوان ریاست صدا و سیما که رهبر معظم انقلاب تمدید کردند، یک سال باقی مانده است از احتمال کاندیداتوری او در انتخابات پیش‌رو سخن گفت. او با توجه به گمانه‌زنی‌های درباره رئیس آتی این سازمان و احتمال معرفی غلامعلی حداد عادل برای این سمت افزود: آقای حداد می‌گفتند از ابتدای انقلاب هرگاه که خواسته‌اند رئیس سازمان صدا و سیما را تغییر دهند، همیشه یکی از گزینه‌ها بنده بودم و در نهایت من نیستم؛

باید صبر کرد و دید که بعد از یک سال چه خواهد شد، البته آنگونه که من شنیده‌ام، آقای حداد این بار برای پذیرش ریاست صدا و سیما اعلام آمادگی کرده‌اند. پیشتر نیز اسفندیار رحیم‌مشایی در ارزیابی عملکرد سازمان مذکور با اعتقاد به اینکه صدا و سیما گاهی در پی تخریب دولت است گفته بود که صدا و سیما شائبه کار سیاسی دارد و البته به آن شائبه کاندیداتوری آقای ضرغامی نیز اضافه شده است، البته خودشان باید در این ارتباط توضیح بدهند. عامل دیگری که بر ورود ضرغامی به عرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری صحه می‌گذارد پاسخ‌های سربالای او به سوالات خبرنگاران درباره احتمال کاندیداتوریش است. همچنان که او اخیرا در گفت‌و‌گو با فارس و در پاسخ به این سوال که آیا شما قصد نامزدی برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را دارید؟ گفت: بنده به این سؤال بارها جواب داده‌ام؛ ما همین کاری که داریم انجام می‌دهیم و این کار برایمان از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

هر چند که اوضاع و احوال او از منظر خبر از احتمال کاندیداتوریش صحه می‌گذارد، اما تا تایید این احتمال از سوی رئیس جام‌جم باید به انتظار نشست و دید که فضای سیاسی کشور زمینه‌ساز ورود او به انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد و از آن مهم‌تر اینکه آیا ضرغامی خواهد توانست چراغ سبز بزرگان اصول‌گرا را به عنوان یکی از کاندیداهای این جریان کسب کند یا نه؟‌

ضرغامی کیست؟‌

عزت‌الله ضرغامی متولد دزفول است و 53 سال دارد و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر است. از سوم خرداد 83 هم تا به حال ریاست سازمان صدا و سیمای را عهده‌دار است. او از دانشجویانی بود که در اشغال سفارت آمریکا شرکت داشتند و پیشنهاد اشغال سفارت شوروی را هم داد که با مخالفت بقیه دانشجویان و مقامات وقت روبه‌رو شد. در دهه شصت با سپاه پاسداران و نیروی انتظامی همکاری داشت. او همچنین معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد در دوران وزارت علی لاریجانی و مصطفی میرسلیم و معاونت صدا و سیما در امور استان‌ها و حقوقی و امور مجلس در دوران ریاست لاریجانی را برعهده داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات