پایگاه بصیرت، گروه حماسه و جهاد/ وقتی ترحم و عطوفت شامل متهمی شود و به دلیل رأفت و گذشت که از مظاهر اخلاق اسلامی است، فرد مورد نظر از محکومیت در دادگاه و سپس از خشم خاموش امت، در امان باشد ممکن است او به حالتی رود که توان و قدرتِ درک و فهم ترحم اعمال شده را نداشته باشد. از این رو است که شروع به گستاخی علیه امت حزبالله میکند و هر آنچه که خود و همفکرانش به آن مبتلا و متهم هستند را به گروه دیگری نسبت میدهد. یکی از سران فتنه سال 88 که مورد خشم امت اسلامی قرار گرفت ولی به دلیل رأفت اسلامی نظام، فعلا آزادانه اظهار نظر میکند، اخیرا در اظهار نظری تامل برانگیز و گستاخانه گفت: «نگذارید دفاع مقدس و ارزشها انحصاراً در اختیار سیاست بازان قرار بگیرد. دفاع مقدس متعلق به کل کشور و انقلاب و تاریخ است؛ بخصوص برخی از تازه به دوران رسیدهها که حتی از دور نیز دستی بر آتش جنگ نداشتند، امروز میخواهند جنگ و ایثارگری را وسیلهای برای حذف دیگران قرار دهند و ایثارگران و خانوادههای آنها بهترین کسانی هستند که نباید اجازه دهند ارزشها و عناوین مقدس دستاویز معاملات سیاسی به ویژه حذف نیروهای ارزندهای قرار گیرد که در دلبستگی آنها به انقلاب شکی نیست و اجازه ندهند برخی افراد افراطی که ربطی به جنگ ندارد، میداندار شوند.»
در رفتارها و هنجارهای اجتماعی یک دزد یا یک متجاوز به سرزمین و ... که با هدفی تجاوزکارانه به فردی دیگر یا گروهی از مردم حمله یا تجاوز میکند متهم بوده و محکوم به شکست، ذلت، خفت و خواری است. البته، قطعا و بلا تردید دفاع در مقابل این افراد، مقدس است. همانطور که نتیجه جنگ ایران و عراق در طی 8 سال دفاع مقدس برای جمهوری اسلامی که با دست خالی در عرصه میدان جنگ حاضر شده بود و بسیجیانی که با همه توان و وجود خود که جز اخلاص و عشق به خمینی(ره) چیزی در دست نداشتند، برای جمهوری اسلامی عزت و سربلندی و برای کشور و حاکم متجاوز وقت، خفت و ذلت و خواری به همراه داشت. دفاع مقدس، مقدس بود چون تبعیت از ولایت و عشق به امام در آن متبلور شده بود. و چون در مقابل زیاده خواهی عده ای متجاوز زورگو مقاومت شد. صدام محکوم بود ولی در دادگاه علنی و رسمی حکمی علیه او صادر نشد. متجاوزی بود که توسط همان کشوری که حمایت می شد به درک واصل گردید که از ذوق این خبر مردم آزاده عراق و امت سرافراز و شهیدپرور ایران سر از پا نمیشناختند. این است نتیجه تبعیت از طاغوت.
دفاع در مقابل هر گونه زور و تجاوزی مقدس است چه از نوع جنگهای سخت که از جوامع بیگانه به یک کشور تحمیل شود و چه از نوع جنگهای نرم و فتنههای درونی که با مشورت گرفتن عدهای غربگرا و تابعان طاغوت، از چهرههای مشخص شده و طراحهای عملیات براندازی نرم و هماهنگی با آنان علیه یک امت اسلامی، نیز مقدس است. فتنههای سیاسی در یک کشور که معمولا انقلاب مخملی و یا براندازی تلقی میشود، تا از سوی عوامل درونی و جبهه ضد انقلاب حمایت نشود راه به جایی نمیبرد ولی زمانیکه این توافق صورت بگیرد، زمینه براندازی اسلام فراهم میگردد. قطعاً در مقابل براندازان و فتنهگران و علی الخصوص سران فتنه باید مقاومت کرد. عدهای قصد آسیب زدن به کیان کشور و تمامیت ارضی را در قالب فتنه سیاسی داشتند. سران این فتنه محکومند و قطعا در نگاه امت اسلامی ایران، افرادی خوار و بی وجدان تلقی میشوند. محکومیت سران فتنه نیز مقدس است. این فرد که یکی از سران فتنه آمریکایی- انگلیسی سال 88 است، متهم به براندازی نظام است و حق خط و نشان کشیدن برای مردم و بسیجیان را ندارد. او متجاوزی است به رأی و عزت مردم یک سرزمین که جایش در زندان است نه کرسیهای نظریه.