صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۷۲۱۲۶

آینه عبرت:کمک به بیمارستانهای آمریکا+ تصاویر


پایگاه بصیرت،در شرایطی که مردم کشورمان با فقر دست و پنجه نرم می کردند و کمبود دارو و بیمارستان باعث تهدید جان مردم ایران شده بود محمدرضا پهلوی به بیمارستانی در آمریكا کمک می کرد.محمدرضا پهلوی در سفرهایش به خارج از كشور، هدایای فراوانی را میان مقامات كشور مقصد تقسیم می‌كرد. وی علاوه بر این، پاداش‌های زیادی نیز به كسانی می‌داد كه ارتباط نزدیكی با او داشتند، از جمله این افراد می‌توان به خیاط‌ها و

آرایشگرهای مخصوص اشاره كرد. در كنار مصارف شخصی، محمدرضا به‌سبب كسب وجاهت بین‌المللی و به‌منظور پنهان كردن ضعف‌های داخلی‌اش، مبالغ زیادی را صرف ساخت بیمارستان و تأسیسات عمومی در كشورهای ثروتمندی چون آمریكا می‌كرد. این درحالی بود كه در بسیاری از نقاط كشور، مردم از حداقل امكانات بهداشتی و آموزشی محروم بودند و سالانه هزاران نفر به‌دلیل كمبود زیرساخت‌های درمانی از بین می‌رفتند.
«... لندن-خبرگزاری رویتر 21 اكتبر
امروز در لندن اعلام شد كه [از طرف] شاه ایران بیست‌هزار پوند (استرلینگ) به مدرسه اقتصاد لندن در مورد ساختمان جدید كتابخانه علوم سیاسی و اقتصادی، اعطا گردیده است. اكنون 160000 هزار پوند دیگر باقی می‌ماند تا خرید ساختمان جدید جهت كتابخانه مذكور صورت گیرد...»
بخش فارسی رادیولندن نیز در تاریخ (1357/7/29) خبر مشابهی را پخش كرده بود. در سند دیگری به كمك محمدرضا پهلوی به بیمارستانی در آمریكا اشاره شده است:
«حسب‌الامر مطاع مبارك اعلی‌حضرت همایون، شاهنشاه آریامهرمقرر است مبلغ بیست‌هزار دلار به‌عنوان هدیه و كمك ذات اقدس شهریاری بهHEART INSTITUTE TEXAS توسط جناب آقای اردشیر زاهدی سفیر شاهنشاه آریامهر در واشنگتن فوراً حواله فرمایید.» هزینه كردن چنین مبالغی در كشورهای ثروتمند در حالی بود كه «اسداله اعلم» در خاطراتش آمار اسفناكی از میزان امكانات بهداشتی و رفاهی در سطح كشور ارائه كرده است. وی می‌نویسد: «... ظهر برای نیم‌ساعتی جلسه هیئت امنای خانه‌های فرهنگ روستایی را داشتم و جای بسی تأسف می‌شد كه وقتی جویا شدم در دهات چقدر برق و آب آشامیدنی داریم، معلوم شد یك درصد ایران آب آشامیدنی تمیز دارند [!]. البته چون در ایران قنات و چاه هست اشكال زیادی در این زمینه نیست، ولی [فقط] چهار درصد دهات ایران برق دارند. خیلی عجیب است و جای تأسف.»مقایسه کنید:وضعیت آب مصرفی مردم ایران و کمکی که شاه به مدرسه اقتصاد لندن  و  بیمارستان قلب تکزاس کرد.تصاویر ذیل از مدرسه اقتصاد لندن The London School of Economics and Political Science   و   بیمارستان HEART INSTITUTE TEXAS می باشد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات