تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۷۴۳۰۷

شرایط اصلی تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت

افزایش آستانه تحمل و مدارا بین مردم و مسئولین به گونه‌ای که هم مردم خدمات دلسوزانه و مسئولین را ببینند و قدر بدانند و هم مسئولان خواسته‌ها و آراء واقعی مردم را بشنوند و مورد توجه قرار دهند.

پایگاه بصیرت، فلسفه اصلی انتخاب شعار سال 94 از سوی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی ایجاد زمینه داخلی پیشرفت، اقتدار و عزت کشور با بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت های داخلی و خنثی سازی راهبرد دشمن در ایجاد شکاف بین ملت و دولت با استفاده از فشار و تحریم است. در واقع تحقق این شعار، تضمین کننده شکست راهبرد اصلی دشمن از یکسو و فراهم کردن زمینه استحکام درونی و افزایش اقتدار و حل مسائل اساسی در سایه همکاری صمیمانه دولت و ملت خواهد بود.

شرایط اصلی تحقق این شعار پدید آمدن فضای اعتماد و صمیمت میان دولت و ملت است که الزامات آن عبارت است از:

1- اولویت داشتن مصالح نظام و منافع و عزت ملی نزد دولت وملت.

2- افزایش آستانه تحمل و مدارا بین مردم و مسئولین به گونه‌ای که هم مردم خدمات دلسوزانه و مسئولین را ببینند و قدر بدانند و هم مسئولان خواسته‌ها و آراء واقعی مردم را بشنوند و مورد توجه قرار دهند.

3- اصلی ـ فرعی کردن مسائل و توجه به مسائل اساسی کشور و کمک صمیمانه برای حل آنها.

4- صداقت دولتمردان و مسئولان با مردم و درک محدودیت‌ها و موانع واقعی دولت از سوی مردم.

5- تقویت روحیه  مردمی و مردم داری مسئولین و توجه به زحمات و خدمات مسئولان از سوی مردم.

6- تلاش مجدانه و متعهدانه مسئولان برای پاسخگویی به مطالبات مردم و مشارکت واقعی و همکاری صمیمانه مردم برای کمک به مسئولان و دولتمردان.

7- پای بندی همگان به قانون و قانونمداری دولت و ملت و محدودیت فصل الخطاب قراردادن رهبری در مسائل کلان و راهبردی

8- عدم غفلت از کید و خدعه دشمنان و بدخواهان نظام برای اختلاف افکنی و تفرقه اندازی.

9- اعتماد مردم به دولتمردان و اعتقاد دولتمردان به مردم و ظرفیت‌های مردمی نظام.

10- فهم مشترک مردم و دولتمردان از آثار و پیامدهای همدلی و همزبانی.

خروجی اصلی همدلی و همزبانی می‌تواند افزایش سرمایة اجتماعی، ارتباط و همکاری صمیمانه بین مردم و دولت و کلید اصلی حل و مسائل اساسی باشد. این همان رمز عبور از هر گردنه های سخت و چالش‌های اساسی است که حضرت امام خمینی (ره) آن را در قالب مفهوم «وحدت» بیان می‌داشت که حول اسلام عزیز و منافع ملی و عبور از خودخواهی ها و گذشت از منافع حقیر فردی و جناحی امکان تحقق دارد.

بنابراین اگر آقای روحانی کلید را نماد معرفی خودش قرار داد امروز این کلید باید به دل مردم بخورد و هیچ قفل نگشوده‌ای بر قلب‌ها باقی نگذارد و این راز توفیق دولت خواهد بود، هر چند بیگانگان سنگ اندازی کرده و برای تحریم و فشار قفل‌ها و گره‌های دیگری هم تحمیل کنند. باید به توان مردم در گره‌ گشایی ها و گشودن قفل مسائل اساسی اعتقاد داشت. همان گونه که امام خمینی )ره)و امام خامنه‌ای هر دو چنین اعتقاد داشته و با همین مردم در برابر تمام دنیای استکبار ایستاده‌اند. مردمی که از نگاه آنان از مردم عصر حضرت رسول ا... بهتر و قابلیت اتکاء بالاتری دارند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات