تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۷۵۹۹۲

اسلام ناب محمدی(ص) در تقابل با اسلام آمريکايي

امام خمینی(ره): روشن ساختن اين حقيقت كه ممكن نيست در يك مكتب و در يك آيين دو فكر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از واجبات سياسي بسيار مهمي است

پايگاه بصيرت؛ گروه سياسي/ شايد بتوان با جرات گفت که مهمترين کليدواژه سالهاي پاياني عمر پربرکت حضرت امام خميني(ره) که در بسياري از پيام‌هاي مکتوب ايشان تکرار گرديده، اصطلاح "اسلام ناب محمدي(ص)" است. حضرت امام تلاش نمود تا برشمردن ابعاد و شاخصه هاي اسلام اصيل، مرزهاي  اين دو گونه اسلام را تبيين کرده و افکارعمومي مسلمانان عالم را نسبت به اسلامي دروغين و بدلي که دست‌پروده دشمنان اسلام است، آگاه سازد. با گذر زمان خطر اسلام آمريکايي روز به روز در حال افزايش است و امروز به عينه مشخص گرديده است که چگونه عمله‌هاي استکبار جهاني و صهيونيسم بين‌الملل برای خاموش کردن بيداري اسلامي به ميدان آمده‌اند.

رشد جريان سلفي‌گري و ميدان‌داري گروه‌هاي بي‌بنياني چون داعش که جز تحجر و خشونت و جنايت تصويري از اسلام ارائه نمي‌دهند، محصول بسط و گسترش اسلامي انحرافي است که بيش از دو دهه پيش، پيرجماران از آن با عنوان اسلام آمريکايي ياد کرده بود.

در نگاه ايشان اسلام ناب محمدي(ص) مرادف است با: 1- اسلام پابرهنگان و محرومان (اسلام پابرهنگان زمين)، 2- اسلام مستضعفين، 3- اسلام رنجديدگان تاريخ، 4- اسلام عارفان مبارزه جو، 5- اسلام پاك طينتان عارف، 6- اسلام فقراي دردمند، 7- اسلام تازيانه خوردگانِ تاريخِ تلخ و شرم‏آور محروميتها.

حضرت امام(ره) براي اسلام آمريکايي نيز از اين تعابير بهره جسته است : 1- اسلام سلطنتي، 2- اسلام سرمايه داري (اسلام سرمايه داران‏ خدانشناس)، 3- اسلام التقاط، 4- اسلام مقدس‏نماهاي متحجر، 5- اسلام مرفهين بي‏درد، 6- اسلام مستكبرين، 7- اسلام منافقين، 8- اسلام راحت طلبان، 9- اسلام فرصت طلبان، 10- اسلام رفاه و تجمل، 11- اسلام سازش و فرومايگي.

مروري بر کلام ايشان در آستانه سالگرد ارتحالشان به خوبي مي‌تواند تيزبيني‌هاي آن حکيم بزرگ را براي ما آشکار سازد و از ماندگاري کلام و نگاه ايشان حکايت کند.

 

جهان؛ تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدي(ص)

امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدي است. و مسلمانان در يك تشكيلات بزرگ اسلامي رونق و زرق و برق كاخهاي سفيد و سرخ را از بين خواهند برد. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 87، 29/4/67)

 

تلاش براي استواري پايه‏هاي اسلام ناب محمدي(ص)

فرزندان عزيز جهادي‏ام به تنها چيزي كه بايد فكر كنيد به استواري پايه‏هاي اسلام ناب محمدي- صلي اللَّه عليه و آله و سلم- است. اسلامي كه غرب، و در رأس آن امريكاي جهانخوار، و شرق و در رأس آن شوروي جنايتكار را به خاك مذلت خواهد نشاند. اسلامي كه پرچمداران آن پابرهنگان و مظلومين و فقراي جهانند و دشمنان آن ملحدان و كافران و سرمايه داران و پول‏پرستانند. اسلامي كه طرفداران واقعي آن هميشه از مال و قدرت بي‏بهره بوده‏اند؛ و دشمنان حقيقي آن زراندوزان حيله‏گر و قدرت‏مداران بازيگر و مقدس نمايان بي‏هنرند. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 204، 14/9/67)

 

تلاش براي رسيدن به سرچشمه زلال اسلام ناب محمدي (ص)

ما بايد سعي كنيم تا حصارهاي جهل و خرافه را شكسته تا به سرچشمه زلال اسلام ناب محمدي- صلي اللَّه عليه و آله- برسيم. و امروز غريبترين چيزها در دنيا همين اسلام است. و نجات آن قرباني مي‏خواهد. و دعا كنيد من نيز يكي از قربانيهاي آن گردم. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 160، 12/7/67)

 

قرار داشتن در آغاز راه مبارزه براي رسيدن به اسلام ناب محمدي(ص)

درد آشنايان جوامع اسلامي، همانان كه با محرومان و پابرهنگان ميثاق خون بسته‏اند، بايد توجه كنند كه در آغاز راه مبارزه‏اند و براي شكستن سدهاي استعمار و استثمار و رسيدن به اسلام ناب محمدي راه طولاني در پيش دارند. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 120، 14/6/67)

 

تلاش ابرقدرتها براي مقابله با اسلام ناب محمدي(ص)

خداوندا! امروز تمامي قدرتها و ابرقدرتها مصمم شده‏اند تا ريشه اسلام ناب رسول گرامي‏مان- صلي اللَّه عليه و آله و سلم- را قطع كنند. بار الها! امروز صداميان با كينه‏اي كه از دين تو دارند، دست در دست تمامي شياطين جهان داده‏اند تا صداي اسلام محمدي را خاموش سازند. از تو مي‏خواهم تا ما را در راهت صبورتر و شكيبايي خانواده‏هاي عزيز و بزرگوار شهدا، جانبازان، مفقودين و اسرامان را بيشتر گرداني. (صحيفه امام، ج‏20، ص: 392، 31/6/66)

كشتار زائران خانه خدا توطئه‏اي براي حفظ سياستهاي استكبار و جلوگيري از نفوذ اسلام ناب محمدي- صلي اللَّه عليه و آله و سلّم- است. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 80، 29/4/67)

امروز استكبار شرق و غرب چون از رويارويي مستقيم با جهان اسلام عاجز مانده است، راه ترور و از ميان بردن شخصيتهاي ديني و سياسي را از يك طرف و نفوذ و گسترش فرهنگ اسلام امريكايي را از طرف ديگر به آزمايش گذاشته‏اند. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 121، 14/6/67)

لحظه‏اي نبايد از كيد دشمنان غافل بمانيم. در نهاد و سرشت امريكا و شوروي كينه و دشمني با اسلام ناب محمدي- صلي اللَّه عليه و آله و سلم- موج مي‏زند. بايد براي شكستن امواج طوفانها و فتنه‏ها و جلوگيري از سيل آفتها به سلاح پولادين صبر و ايمان مسلح شويم. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 195،‌2/9/67)

امروز بيشتر از هر زماني كينه و دشمني استكبار عليه اسلام ناب محمدي برملا شده است. بسيج عمومي آنان در دفاع از يك خود فروخته و نويسنده مزدور گوياي اين واقعيت است و شايد آنان اين همه فضاحت و بي‏آبرويي‏شان را به خاطر رسيدن به هدف شوم خود پيش‏بيني نكرده بودند كه امروز با سرافكندگي و خواري از كرده خود پشيمان و با ذلت مراجعت مي‏كنند. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 327، 2/1/68)

 

انقلاب اسلامي، تلاشي براي جايگزيني اسلام ناب محمدي(ص) با اسلام آمريکايي

شما بايد نشان دهيد كه چگونه مردم، عليه ظلم و بيداد، تحجر و واپسگرايي قيام كردند و فكر اسلام ناب محمدي را جايگزين تفكر اسلام سلطنتي، اسلام سرمايه داري، اسلام التقاط و در يك كلمه اسلام امريكايي كردند. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 240، 25/10/67)

 

ملت بسيجي در خط دفاع از اسلام ناب محمدي(ص)

ملتي كه در خط اسلام ناب محمدي- صلي اللَّه عليه و آله- و مخالف با استكبار و پول‏پرستي و تحجرگرايي و مقدس‏نمايي است، بايد همه افرادش بسيجي باشند و فنون نظامي و دفاعي لازم را بدانند، چرا كه در هنگامه خطر ملتي سربلند و جاويد است كه اكثريت آن آمادگي لازم رزمي را داشته باشد. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 195،‌2/9/67)

 

تبيين چارچوب اسلام ناب محمدي(ص) توسط حوزه و دانشگاه

حوزه علميه و دانشگاه بايد چهارچوبهاي اصيل اسلام ناب محمدي را در اختيار تمامي اعضاي بسيج قرار دهند. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 195،‌2/9/67)

 

تلاش براي تبيين تمامي زواياي راه پيچيده مبارزه با اسلام امريكايي

راه مبارزه با اسلام امريكايي از پيچيدگي خاصي برخوردار است كه تمامي زواياي آن بايد براي مسلمانان پابرهنه روشن گردد؛ كه متأسفانه هنوز براي بسياري از ملتهاي اسلامي مرز بين «اسلام امريكايي» و «اسلام ناب محمدي» و اسلام پابرهنگان و محرومان، و اسلام مقدس‏نماهاي متحجر و سرمايه داران‏ خدانشناس و مرفهين بي‏درد، كاملًا مشخص نشده است.

 

تلاش براي زدون زنگارهاي تحجرگرايي اسلام امريكايي از اسلام ناب محمدي(ص)

همه بايد سعي كنيم تا روح وحدت و پاكي را بر محيط كارمان حاكم گردانيم، تا بتوانيم تمامي قدرتها و ابرقدرتها را به زانو درآوريم. بايد تلاش كنيم زهد و قدس اسلام ناب محمدي را از زنگارهاي مقدس مآبي و تحجرگرايي اسلام امريكايي جدا كرده و به مردم مستضعفمان نشان دهيم. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 143، 28/6/67)

 

وجوب تبيين تقابل اسلام ناب محمدي(ص) و اسلام آمريکايي

روشن ساختن اين حقيقت كه ممكن نيست در يك مكتب و در يك آيين دو فكر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از واجبات سياسي بسيار مهمي است، كه اگر اين كار توسط حوزه‏هاي علميه صورت پذيرفته بود، به احتمال بسيار زياد سيد عزيز ما، عارف حسين، در ميان ما بود. وظيفه همه علماست كه با روشن كردن اين دو تفكر، اسلام عزيز را از ايادي شرق و غرب نجات دهند. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 121، 14/6/67)

 

تقابل دائمي روحانيون مدافع اسلام ناب محمدي(ص) با مناديان اسلام آمريکايي

امروز نيز همچون گذشته شكارچيان استعمار در سرتاسر جهان از مصر و پاكستان و افغانستان و لبنان و عراق و حجاز و ايران و اراضي اشغالي به سراغ شيردلان روحانيت مخالف شرق و غرب و متكي به اصول اسلام ناب محمدي- صلي اللَّه عليه و آله و سلم- رفته‏اند و از اين پس نيز جهان اسلام هر از چند گاه شاهد انفجار خشم جهانخواران عليه يك روحاني پاكباخته است. علماي اصيل اسلام هر گز زير بار سرمايه داران و پول‏پرستان و خوانين نرفته‏اند و همواره اين شرافت را براي خود حفظ كرده‏اند و اين ظلم فاحشي است كه كسي بگويد دست روحانيت اصيل طرفدار اسلام ناب محمدي با سرمايه داران در يك كاسه است. و خداوند كساني را كه اين گونه تبليغ كرده و يا چنين فكر مي‏كنند، نمي‏بخشد. روحانيت متعهد، به خون سرمايه داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتي نداشته و نخواهد داشت. آنها با زهد و تقوا و رياضت درس خوانده‏اند و پس از كسب مقامات علمي و معنوي نيز به همان شيوه زاهدانه و با فقر و تهيدستي و عدم تعلق به تجملات دنيا زندگي كرده‏اند و هر گز زير بار منت و ذلت نرفته‏اند. دقت و مطالعه در زندگي علماي سلف، حكايت از فقر و نهايتاً روح پر فتوت آنان براي كسب معارف مي‏كند كه چگونه در پرتو نور شمع و شعاع قمر تحصيل كرده‏اند و با قناعت و بزرگواري زيستند. در ترويج روحانيت و فقاهت نه زور سر نيزه بوده است، نه سرمايه پول‏پرستان و ثروتمندان، بلكه هنر و صداقت و تعهد خود آنان بوده است كه مردم آنان را برگزيده‏اند. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 276، 3/12/67)

 

فرق روحانيت معتقد به اسلام ناب محمدي(ص) و روحاني‏نماهاي مدافع اسلام آمريکايي

بزرگترين فرق روحانيت و علماي متعهد اسلام با روحاني‏نماها در همين است كه علماي مبارز اسلام هميشه هدف تيرهاي‏ زهرآگين جهانخواران بوده‏اند و اولين تيرهاي حادثه قلب آنان را نشانه رفته است؛ ولي روحاني‏نماها در كنف حمايت زرپرستان دنياطلب، مروّج باطل يا ثناگوي ظلمه و مؤيد آنان بوده‏اند. تا به حال يك آخوند درباري يا يك روحاني وهابي را نديده‏ايم كه در برابر ظلم و شرك و كفر، خصوصاً در مقابل شوروي متجاوز و امريكاي جهانخوار ايستاده باشد. همان گونه كه يك روحاني وارسته عاشق خدمت به خدا و خلق خدا را نديده‏ايم كه براي ياري پابرهنگان زمين لحظه‏اي آرام و قرار داشته باشد و تا سر منزل جانان عليه كفر و شرك مبارزه نكرده باشد. و عارف حسيني اين گونه بود. و ملتهاي اسلامي حتماً دليل اين واقعه را دريافته‏اند كه چرا در ايران «مطهري» ها و «بهشتي» ها و شهداي محراب و ساير روحانيون عزيز، و در عراق «صدر» ها و «حكيم» ها و در لبنان «راغب حرب» ها و «كُرّيم» ها، و در پاكستان «عارف حسيني» ها، و در تمامي كشورها روحانيون درد آشناي اسلام ناب محمدي- صلي اللَّه عليه و آله- هدف توطئه و ترور مي‏شوند. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 120، 14/6/67)

 

خطر نفوذ تحجرگرايان و مناديان و مروّجين اسلام امريكايي در حوزه هاي علميه

يقيناً اگر جهانخواران مي‏توانستند، ريشه و نام روحانيت را مي‏سوختند ولي خداوند همواره حافظ و نگهبان اين مشعل مقدس بوده است و ان شاء اللَّه از اين پس نيز خواهد بود، به شرط آنكه حيله و مكر و فريب جهانخواران را بشناسيم. البته بدان معنا نيست كه ما از همه روحانيون دفاع كنيم، چرا كه‏ روحانيون وابسته و مقدس نما و تحجرگرا هم كم نبودند و نيستند. در حوزه‏هاي علميه هستند افرادي كه عليه انقلاب و اسلام ناب محمدي فعاليت دارند. امروز عده‏اي با ژست مآبي چنان تيشه به ريشه دين و انقلاب و نظام مي‏زنند كه گويي وظيفه‏اي غير از اين ندارند. خطر تحجرگرايان و مقدس نمايان احمق در حوزه‏هاي علميه كم نيست. طلاب عزيز لحظه‏اي از فكر اين مارهاي خوش خط و خال كوتاهي نكنند، اينها مروّج اسلام امريكايي‏اند و دشمن رسول اللَّه. آيا در مقابل اين افعيها نبايد اتحاد طلاب عزيز حفظ شود؟ (صحيفه امام، ج‏21، ص: 278، 3/12/67)

 

سپردن امور کشور به معتقدين و مدافعين اسلام ناب محمدي(ص)

در هر حال، مردم با بصيرت و درايت و تحقيق كانديداها را شناسايي كرده، و به‏ سوابق و روحيات و خصوصيات ديني- سياسي نامزدهاي انتخاباتي توجه نمايند. مردم شجاع ايران با دقت تمام به نمايندگاني رأي دهند كه متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئوليت كنند، و طعم تلخ فقر را چشيده باشند، و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمين، اسلام مستضعفين، اسلام رنجديدگان تاريخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاك طينتان عارف، و در يك كلمه، مدافع اسلام ناب محمدي- صلي اللَّه عليه و آله و سلم- باشند. و افرادي را كه طرفدار اسلام سرمايه داري، اسلام مستكبرين، اسلام مرفهين بي‏درد، اسلام منافقين، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان، و در يك كلمه، اسلام امريكايي هستند طرد نموده و به مردم معرفي نمايند. و از آنجا كه مجلس خانه همه مردم و اميد مستضعفين است، در شرايط كنوني نبايد كسي انتظار داشته باشد كه حتماً نمايندگان بايد از گروه و صنف خاصي باشند. بايد توجه داشت كه هنوز خيلي از مسائل وجود دارد كه به نفع محرومين بايد حل و فصل شود. و تميز بين كساني كه در تفكر خود خدمت به اسلام و محرومان را اصل قرار داده‏اند، با ديگران كار مشكلي نيست‏. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 11، 11/1/67)

من امروز بعد از ده سال از پيروزي انقلاب اسلامي همچون گذشته اعتراف مي‏كنم كه بعض تصميمات اول انقلاب در سپردن پستها و امور مهمه كشور به گروهي كه عقيده خالص و واقعي به اسلام ناب محمدي نداشته‏اند، اشتباهي بوده است كه تلخي آثار آن به راحتي از ميان نمي‏رود، گر چه در آن موقع هم من شخصاً مايل به روي كار آمدن آنان نبودم ولي با صلاحديد و تأييد دوستان قبول نمودم و الآن هم سخت معتقدم كه آنان به چيزي كمتر از انحراف انقلاب از تمامي اصولش و هر حركت به سوي امريكاي جهانخوار قناعت نمي‏كنند، در حالي كه در كارهاي ديگر نيز جز حرف و ادعا هنري ندارند. امروز هيچ تأسفي نمي‏خوريم كه آنان در كنار ما نيستند چرا كه از اول هم نبوده‏اند. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 285، 3/12/67)

 

هنر متعهد در خدمت تبيين اسلام ناب محمدي(ص)

تنها هنري مورد قبول قرآن است كه صيقل دهنده اسلام ناب محمدي- صلي اللَّه عليه و آله و سلم- اسلام ائمه هدي- عليهم السلام- اسلام فقراي دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه خوردگانِ تاريخِ تلخ و شرم‏آور محروميتها باشد. هنري زيبا و پاك است كه كوبنده سرمايه داري مدرن و كمونيسم خون‏آشام و نابودكننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومايگي، اسلام مرفهين بي‏درد، و در يك كلمه «اسلام امريكايي» باشد. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 145، 30/6/67)

 

وظيفه مسئولين در دفاع از اسلام ناب محمدي(ص)

مسئولين بايد در دفاع از اسلام محكمتر از هميشه با تمام توان در مقابل تجاوز نظامي، سياسي و فرهنگي جهانخواران بايستند، چرا كه امروز دنياي استكبار خصوصاً غرب خطر رشد اسلام ناب محمدي- صلي اللَّه عليه و آله و سلم- را عليه منافع نامشروع خود درك كرده است. (صحيفه امام، ج‏21، ص: 326، 2/1/68)

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات