تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶  ، 
کد خبر : ۲۷۶۶۲۲

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: سخن از انتخابات که می‌شود خیلی‌ها دلشان می‌لرزد


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح همایش بین‌المللی جهان عاری از خشونت در اندیشه ‌ امام خمینی(ره)، با تبریک میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج)، گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اختیارات حضرت صاحب الامر تشکیل شده است که باید به نیابت از ایشان اداره شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: همه‌ بشریت با حضور ایشان در مسیری که از ابتدای خلقت برای انسان در نظر گرفته شده، قرار می‌گیرند و بالا رفتن ادراک و آگاهی مردم دنیا و تسلط پیدا کردن بر بخش اعظمی از اسرار کره خاکی از ضروریات ظهور ایشان است.

وی اسلام را دین رافت و مهربانی و امام (ره) را که منادی اسلام در قرن حاضر بود، مروج رحمانیت اسلام خواند و گفت: انقلابی که امام (ره) طراحی و رهبری کردند، عاری از هرگونه خشونت بود و هیچ‌گاه در برنامه‌ریزی ایشان فعالیت‌های خشن وجود نداشت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دنیای بدون خشونت را شایسته بشر عاقل و متفکر امروز دانست و افزود: انسان نباید با خشونت زندگی کند، بلکه بشریت باید منطق و استدلال را سرلوحه امور زندگی خویش قرار دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تاسف از اینکه در شرایط فعلی‘ جهان اسلام خشن ترین منطقه‌ دنیا شده است، گفت: متاسفانه امروز که بشریت گام‌های بلندی به سمت تعالی برداشته، امت اسلامی هر روز شاهد فاجعه‌ای است که این امر با روح لطیف و انسانی اسلام منافات دارد.

وی به سوابق آشنایی خویش با امام (ره) در طول 41 سال از حیات طیبه‌ ایشان، اشاره و تصریح کرد: حقیقتاً امام خمینی (ره) یک هدیه آسمانی بودند که باید بیش از اینها قدردان راه، گفتار و آثار ایشان باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران مبارزه که در آن شرایط سخت یکی از راه‌های ممکن مبارزه مسلحانه بود، اظهار داشت: امام همیشه بر مردم تکیه می‌کردند و هیچ‌وقت مبارزات مسلحانه را تایید نمی‌کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عرفان، فلسفه، آشنایی با تاریخ معاصر، آشنایی با ابعاد گسترده فقه سنتی و نگاه اجتهادی به مسائل را از خصوصیات برجسته امام در تمام سال‌های تدریس در حوزه، مبارزات و رهبری پس از پیروزی انقلاب برشمرد.

وی با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های شکل گرفته در دنیا، گفت: انقلاب اسلامی ایران در دنیا بی‌نظیر است، چرا که این انقلاب با اراده و خواست قلبی مردم شکل گرفت و توسط خود مردم نیز تا امروز حمایت و پشتیبانی شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مردم رژیم سراسر استبداد شاهنشاهی را با حضور خود در صحنه و تحمل مرارت‌های فراوان به رهبری امام خمینی(ره) شکست دادند، اظهار داشت: امام (ره) همیشه تاکید داشتند که مردم حاکمان واقعی نظام هستند و حق حکومت دارند و آنها خودشان مسائل را حل می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه شرق، غرب و ارتجاع منطقه حامیان صدام در جنگ تحمیلی بودند، افزود: مردم ایران با رهبری امام راحل در شرایطی که حتی یک کشور دوست و حامی خود نداشتند، پیروز جنگ شدند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) تمام نهادهای که در داخل کشور بودند، حفظ شدند و فقط افراد خاصی که مرتکب جنایات مشخصی شده بودند، محاکمه شدند، در حالی که در انقلاب‌های کمونیستی تصفیه های خونین انجام شد و بسیاری از مسئولان گذشته مجازات شدند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اگر جهان با دیده انصاف به امام(ره)، حرف‌ها و آثار وجودی ایشان بنگرد، متوجه خواهد شد که نظام جمهوری اسلامی با چارچوب کاملی طراحی شده است، گفت: البته نقدهایی وجود دارد که ممکن است متوجه قانونگذار باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رای مثبت 99 درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران و با تاکید بر نقش برجسته و تاثیرگذار مردم در مقاطع مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در این نظام همه امور از قبیل انتخاب رهبری، رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و کابینه دولت به شکل مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود و این نظام بدون انتخاب مردم اعتباری پیدا نمی‌کند.

وی افزود:کسانی هستند که در برخی کارها دخالت می‌کنند. حق‌الناس را ضایع می‌کنند. خیال می‌کنند حق دارند آراء مردم را نادیده بگیرند. این اقدامات خارج از محیط اسلامی و افکار امام و حکم اسلامی است و تعدی به حقوق مردم. حق‌الناس را حتی خود خدا هم نمی‌تواند ببخشد و باید مردم را راضی کند یعنی باید بروند و فرد به فرد کشور را راضی کنند تا خدا نیز آنان را ببخشد.

آیت‌الله هاشمی به جنگ عراق با ایران اشاره و خاطرنشان کرد: عراقی‌ها با ما جنگیدند، ظلم کردند، به خاک ما آمدند، عده‌ای از آنان اسیر شدند، اما آنقدر محبت دیدند که حتی در نماز جمعه‌های ما حاضر می‌شدند. همین لشگر بدر که در عراق موثر است و با داعشی‌ها مقابله می‌کند از همان اسرایی هستند که در ایران توبه کرده‌اند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سخن از انتخابات که می‌شود خیلی‌ها دلشان می‌لرزد. نباید این گونه باشد. باید عشق باشد.وی ادامه داد: افرادی متحجر وجود دارند که می‌خواهند غلظتی از خود نشان دهند. ما منکر اینها نیستیم. اینها مال نظام، انقلاب و امام نیستند.

آیت‌الله هاشمی با بیان اینکه مبنا و قانون اساسی ما جامعه بدون خشونت است، گفت:‌ اگر خشونتی می‌بینید خلاف اصول ماست. این همه در دنیا به ما ظلم شده، صدام را مسلح کردند تا با ما بجنگد. ما حتی فکر انتقام هم نیفتادیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد از سیاست عربستان درخصوص کشور یمن گفت: چرا عربستان سعودی که باید میزبان مسلمانان باشد و متولی خانه خدا دائماً بر سر مردم یمن بمب می‌ریزد و هر روز مردم را به خاک و خون می‌کشد.

وی ادامه داد: این حالتی که امروز در عربستان دیده می‌شود مانند لکه‌ای در تاریخ خواهد ماند که البته دلیل برخی از این رفتارها سایه افکار وهابیت است که اجداد اینها کربلا را تخریب و مدینه را ویران کردند. آنها نه تنها شیعه را کشتند بلکه اهل تسنن را هم به خاک و خون کشیدند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات