صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷  ، 
کد خبر : ۲۸۳۱۶۴

اخبار و تحلیل های روزانه 3 آبان ماه

اخبار و تحلیل های روزانه 3 آبان ماه - word

اخبار و تحلیل های روزانه 3 آبان ماه-pdf

حرف روز
کسانی که به شیعه خنجر می‌زنند!
عاشورای حسینی فرصتی است که شیعیان در هر مکانی می‌توانند به عزاداری سالار و سرور شهیدان بپردازند و صحنه‌های بی‌بدیلی از عشق و ارادت خالصانه خود را برای اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به نمایش بگذارند. این حرکت فرهنگی مستمر تشیع سبب بیداری بسیاری از مسلمانان و حتی انسان‌های آزاده سایر ادیان شده است و در میان آنان نیز جانسوزترین مرثیه‌ها به یاران با وفای حضرت سیدالشهداء(ع) نثار می‌شود؛ اما آنچه در عرض حرکت عظیم عاشورا نیاز به تذکر دارد، سرمایه‌گذاری انگلیس و کشورهای همپای آن برای مقابله با حرکت بیدارگر عاشوراست. در این راستا، در سال‌های گذشته شاهد ایجاد فرقه‌های انحرافی، آداب و رسوم‌های غلط و حتی ذم شبیه به مدح در مراسم‌های مذهبی شیعیان بوده‌ایم که سبب نگرانی و تذکر رهبر معظم انقلاب نسبت به ترویج تشیع انگلیسی شده است. در تاسوعا و عاشورای امسال، از یک‌سو شاهد کشته‌شدن شیعیان در کشورهای پاکستان، عراق، سوریه و حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به‌دست عوامل استکبار بودیم و از سوی دیگر، در داخل کشور اندک افراد بی‌بصیرتی که دست توطئه انگلیس را در عزاداری‌های خود نمی‌بینند، با قمه‌زنی، راه‌رفتن بر روی ذغال و آتش گداخته در عزاداری‌های خود، دشمنان شیعه را شادمان کردند! انگلیس و اقمارش از یک‌سو از حرکت‌های افراط‌گرایانه عده‌ای که با قمه‌زنی به عزاداری می‌پردازند، برای شیعه‌هراسی و تنفر از شیعیان و جلوگیری از گرایش مردم سایر ادیان به شیعه استفاده می‌کنند و از طرف دیگر موجبات تفرقه در بین شیعه - شیعه و شیعه - سنی را فراهم می‌آورند. این‌گونه حرکت‌های افراط‌گرایانه در عزاداری‌ها و مراسم‌های مذهبی حتی اگر دست دشمنان در آن دیده نشود، بهترین خدمت به استکبار است.
ترجمه
ابعاد پیدا و پنهان حملات نظامی به حلب
گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی «المانیتور» 25 اکتبر 2015 (3 آبان) در مقاله‌ای به ابعاد حملات نظامی به حلب در سوریه برای ریشه‌کنی تروریست‌ها پرداخت و نوشت: حمله به حلب با پیشروی‌های ارتش سوریه در مناطق روستایی این کشور همراه است. با وجود این، ممکن است بازپس‌گیری حلب، که بزرگ‌ترین شهر سوریه است، نبردی طولانی و پرهزینه باشد که بشار اسد بدون حمایت نظامی و هوایی روسیه نمی‌تواند از عهده آن برآید. هزاران شبه‌نظامی شیعه نیز تحت فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به منطقه حلب اعزام شده‌اند. گروه «کتائب» حزب‌الله حدود هزار نیرو از عراق اعزام کرده است تا در کنار دو هزار نیروی سپاه پاسداران بجنگند.
در ادامه مقاله آمده است: «فابریکه بالانچه» کارشناس سوریه از مؤسسه سیاست خاورنزدیک واشنگتن می‌گوید: «سلطه بر حلب برای مشروعیت ملی بشار اسد حیاتی است. با پایان جنگ جهانی اول، سوریه پس از اتحاد حلب و دمشق ایجاد شد. از دست‌دادن حلب برای اسد این معنا را خواهد داشت که وی رئیس‌جمهور نیمی از کشور است. به لحاظ راهبردی، حلب برای بازپس‌گیری مناطق شمال شرقی و کنترل مرز سوریه - ترکیه حیاتی است.
در پایان مقاله آمده است: فوریه 2015 تلاش ارتش سوریه برای قطع آخرین جاده وصل‌کننده حلب به شرق سوریه با شکست روبه‌رو شد. حملات روسیه و نیروهای ارتش سوریه در حال حاضر در جنوب حلب متمرکز است. شورشیان این منطقه می‌گویند: به تازگی، از کشورهای مخالف اسد موشک‌های ضدتانک آمریکایی دریافت کرده‌اند. شورشیان سه گروه شورشی، از جمله گروه «سلطان مراد» که در منطقه حلب در حال نبرد هستند، به رویترز گفته‌اند که موشک‌های «تاو» ساخت آمریکا به آنها تحویل داده شده است که این موشک‌ها علیه تانک‌های ارتش سوریه کارساز هستند.
گزارش روز
حرکت خزنده برای ترویج بی‌حجابی
اگر در طول روز گذری در خیابان‌ها و مرکز شهر داشته باشید، حتماً با مدهای عجیب و غریب بسیاری مواجه خواهید شد. لباس‌ها و مدل موهایی که با فرهنگ ایرانی - اسلامی ما هیچ‌گونه هماهنگی ندارند. رسوخ این‌گونه پوشش‌ها به مرور زمان نوعی بی‌حجابی را در جامعه رواج داده که در بین جامعه‌شناسان به بی‌حجابی «یواشکی» معروف شده است.
کشور ما به منزله کشوری با جامعه جوان و پویا، همیشه مورد هجوم کشورهای غربی به منظور تسلط و سلطه سیاسی بوده است؛ آنها برای رسیدن به هدف‌شان از مسیرهای مختلفی وارد شدند و وقتی دیدند نمی‌توانند از مسیر جنگ رودررو بر کشور ما مسلط شوند، از راه فرهنگی که یکی از موارد آن حجاب است، رخنه کردند که به نظر می‌رسد در این کار موفق بوده‌اند. ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز از ابزار این جنگ که به «جنگ نرم» معروف است، به‌شمار می‌آیند که خود ما آنها را وارد خانه‌های‌مان می‌کنیم.
به‌راستی، خانواده‌ها با تربیت فرزندانی که روزی قرار است آینده کشور را در دست بگیرند و آشناکردن آنها با فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی، می‌توانند به مقابله با بی‌حجابی بپردازند که این روزها به صورت آرام و خزنده در حال گسترش در جامعه است. گفتنی است، آشنایی کودکان با فرهنگ عاشورایی در این امر بسیار مؤثر است و توجه بیشتر مسئولان فرهنگی کشور به بحث ترویج حجاب از مسیرهای فرهنگی، اقدام مؤثر دیگری است که می‌توانیم از این ابزار در اوضاع فعلی بهره ببریم.
اخبار     
برخی مسئولان سهل‌انگارانه به مسائل نگاه می‌کنند
  نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به سفر «جک استراو» وزیر خارجه سابق انگلیس به این شهر برای گردشگری در تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: این همان خطر نفوذی است که رهبری معظم نسبت به آن بارها هشدار داده‌اند. آیت‌الله ایمانی با اعتراض به سفر وزیر اسبق خارجه انگلیس به شهر مقدس شیراز اظهار داشت: چرا این فرد، گردشگری خود به شیراز را در تاسوعای حسینی قرار داده و آیا مسئولان در این مورد پاسخی دارند؟ در واکنش به این موضوع، هیئات مذهبی و عزاداران شیرازی با سَردادن شعار «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر آمریکا» خشم خود را نسبت به حضور جک استراو نشان دادند. در همین راستا، دانشجویان بسیجی نیز در مقابل محل اقامت جک استراو تجمع کرده و شعار دادند.
تکفیری‌ها را محو و بر منطقه آقایی خواهیم کرد
  دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: با تأسی به قیام امام حسین(ع) و تبعیت از ولایت‌ فقیه، طرح‌های آمریکایی، صهیونیستی، تکفیری را از خاورمیانه [غرب آسیا و شمال آفریقا] محو کرده و بر منطقه آقایی خواهیم کرد. سیدحسن نصرالله در مراسم عزاداری عاشورا در بیروت، با اعلام تجدید بیعت با آرمان‌های امام حسین(ع) بر مقاومت در مقابل طرح صهیونیستی، آمریکایی، تکفیری در منطقه تأکید و با فریاد بلند اعلام کرد، ما برده آمریکا نیستیم، ما ولایت‌فقیه را داریم. دبیرکل حزب‌الله در ادامه صحبت‌های خود بار دیگر با تأکید بر آمادگی مقاومت، گفت: «ما حسینی‌ها و زینبی‌ها همه عرصه‌ها و میادین را پر می‌کنیم و جنگ‌های صهیونیست‌ها یا تکفیری‌ها ما را نمی‌‌لرزاند. ما شب و روز تلاش خواهیم کرد تا کرامت مردم و سلامت و سعادت خود را در دنیا و آخرت به‌دست آوریم».
تحت تعقیب قرارگرفتن اموال بابک زنجانی در ترکیه
  وزارت نفت ایران، مراحل قانونی شکایت و تصاحب اموال بابک زنجانی را در ترکیه آغاز کرد. بنا به ادعای مقامات وزارت نفت، تمام سهام شرکت هوایی «اونور ایر» ترکیه به مهدی شمس و قدرت تانسل تعلق دارد که هر دوی این افراد از عوامل بابک زنجانی در ترکیه بوده‌اند. در حال حاضر، بخشی از اتهامات بابک زنجانی، پرداخت‌نکردن 8/2 میلیارد دلار از پول نفت کشورمان به وزارت نفت است. سهام «اونور ایر» تنها در کاغذ به نام شمس و تانسل بوده و در اصل متعلق به بابک زنجانی است. در سال 2013، کل سهام شرکت هوایی «اونور ایر» ترکیه به تانسل و شمس که تبعه انگلیس است و در دبی ساکن بود، واگذار شد که ارزش این معامله حدود 250 میلیون دلار بوده است.

 اخبار کوتاه            
  رئیس کمیته دفاعی و امنیتی مجلس عراق اعلام کرد: کشورش به روسیه اجازه داد، کاروان‌های داعش را که از سوریه وارد عراق می‌شوند، هدف قرار دهد. «حاکم الزاملی» ضمن اعلام حمایت از هدف قراردادن داعش از سوی روسیه در خاک عراق، تأکید کرد: چنین اقدامی سبب قطع مسیرهای تدارکاتی و ارتباطی داعش و تضعیف تروریست‌ها خواهد شد. پیشتر رسانه‌ها و مقامات مختلف، خبر ایجاد یک مرکز هماهنگی به منظور مقابله با داعش و تروریست‌ها را از سوی ایران، روسیه، سوریه و عراق در بغداد اعلام کرده بودند.
  با تداوم جنگ در یمن، کاهش قیمت نفت و فاجعه اخیر در مراسم حج، زمزمه‌های بروز کودتای داخلی در خاندان سعودی قوت گرفته است. در همین راستا، روزنامه «ایندیپندنت» به نقل از یک شاهزاده سعودی که پیشتر هم افشاگری‌هایی درباره آل‌سعود کرده بود، نوشته است: اکنون ۸ نفر از ۱۲ پسر زنده بنیانگذار عربستان سعودی و اکثریت قاطع علما و مفتی‌های سعودی از کنارزدن سلمان از قدرت و جایگزین‌کردنش با برادر ۷۳ ساله او، «احمدبن‌عبدالعزیز» وزیر کشور سابق حمایت می‌کنند.
  به گزارش «دویچه وله» بنا به پژوهشی که دولت آمریکا انجام داده است، در حال حاضر حدود 22 میلیون نفر در این کشور ماده مخدر «ماری‌جوآنا» مصرف می‌کنند که این میزان نسبت به سال 2000 در این کشور، دو برابر شده است. مقایسه نتایج مطالعه یک دهه در میان جمعیت آمریکا نشان می‌دهد، شاخص تعداد مصرف‌کنندگان نسبت به جمعیت آمریکا از 1/4 درصد به 5/9 درصد رسیده است. در حال حاضر، فروش و مصرف ماری‌جوآنا در برخی ایالت‌های آمریکا قانونی شده و تعداد آنها رو به گسترش است.
  مدیرعامل شرکت توزیع برق نواحی استان تهران گفت: با سرمایه‌گذاری طرف آلمانی، نخستین نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی در استان تهران ایجاد و مطابق قرارداد، به مدت 20 سال انرژی تولید آن با قیمت‌های مصوب‌شده به صورت تضمینی از این سرمایه‌گذاران خریداری خواهد شد. این مقام مسئول افزود: اجرای این پروژه علاوه‌بر ورود سرمایه و تکنولوژی به کشور، امکان تأمین انرژی پاک در راستای پایداری محیط زیست را نیز فراهم می‌کند.
  پایگاه خبری «لبنان ۲۴» در گزارشی تصریح کرد: پس از اینکه روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» به‌تازگی مطلبی درباره وجود یک گنج ایرانی با ارزش در دستان صهیونیست‌ها منتشر کرد، شبکه ایرانی «العالم» به نقل از برخی تحلیلگران اعلام کرد: این خبر، ربوده‌شدن «غضنفر رکن‌آبادی»، سفیر سابق ایران در لبنان در جریان فاجعه منا را تفسیر می‌کند و چه بسا این گنج، همان رکن‌آبادی باشد.
 «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در یادداشتی در روزنامه «نیویورک‌تایمز» اصرار اولیه دولت آمریکا بر عزل رئیس‌جمهور سوریه را «مطالبه‌ای بی‌فایده» توصیف کرده و همکاری نهادهای بین‌المللی برای محقق‌کردن طرح صلح ایران در سوریه را خواستار شده است.
  به گزارش پایگاه خبری «العهد» لبنان، مقام‌های آل‌سعود در روز عاشورا با بهانه اختلال فنی در آبرسانی، شیرهای آب را بر عزاداران حسینی منطقه شیعه‌نشین قطیف بستند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ياسر
-
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
0
1
با سلام خداقوت به همت بلند شما در تغيير قالب سايت.لطفاً طريقه دريافت تابلو را لينك مستقيم كنيد همچنين براي ابلو و اخبار روزانه آرشيو ماهانه قرار دهيد
morteza
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
0
1
با سلام و خسته نباشید
ما در دانشگاه خودمان هر روز این نشریه تحلیل ها را چاپ میکنیم و در اختیار دانشجویان قرار می دهیم. مدتی بود که به خاطر به روز رسانی سایت کلا سایت غیر فعال بود و الان نیز این روزنامه تحلیلی به طور منظم در سایت قرار داده نمیشه. خواهشمندم لطفا حساسیت لازم رو در شکل گیری این روزنامه داشته باشید.
صــادق
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
0
0
با سلام و عرض خداقوت
تقاضا دارم بخش اخبار و تحلیل ها را جدی تر اجرا کنید
امروز 5 آبان است و اخبار و تحلیل 3 آبان در سایت
ناشناس
-
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
0
0
سایت قبلیتون بهتربود.در سایت هادی هم خیلی راحت میشد دسترسی پیداکرد به اخبارتحلیلها و تابلو سیاسی.اینجا باید همه جاروبگردی تا بتونی پیدا کنی.لطفا یه جا جمعش کنید که راحت دسترسی داشته باشیم و حداقل برای یک هفته رو پشت سر هم بذارین بمونه توو سایت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات