صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۸۴۰۶۹

تداوم جنگ تروریست‌ها در سوریه

پایگاه اینترنتی «المانیتور» 22 نوامبر 2015 (۱ آذر) در مقاله‌ای به وضعیت ارتش آزاد سوریه پس از حملات روسیه پرداخت و نوشت: [...]
پایگاه بصیرت / برگردان از حمید نیکو

یادداشت: گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی «المانیتور» 22 نوامبر 2015 (۱ آذر) در مقاله‌ای به وضعیت ارتش آزاد سوریه پس از حملات روسیه پرداخت و نوشت: «به موازات ناکامی رژیم سوریه در پایان بخشیدن به انقلاب مردم، این رژیم به متحدان خود از جمله حزب‌الله و روسیه برای حمایت‌های نظامی و سیاسی متوسل شده و در این مسیر منافع ایران و روسیه را تأمین می‌کند. مداخله نظامی روسیه که اواخر سپتامبر آغاز شد، تلاش جدی برای دفاع از بقای رژیم اسد بود که این مسئله سبب شد نیروهای ارتش آزاد سوریه با هدف مقابله با تجاوز روسیه بسیج عمومی اعلام کند. به گفته آنها، این حمله به معنای اشغال خاک سوریه است.»

در ادامه مقاله آمده است: «رژیم اسد پس از کسب حمایت روسیه، برای بازپس‌گیری مناطق از دست داده تلاش کرد. با وجود این نوع حمایت‌های روسیه، شاهد هستیم که رژیم اسد همچنان با جبهه‌های مختلف درگیر است. در عین حال، با وجود تمام فشارهای موجود می‌بینیم که ارتش آزاد سوریه حفظ مناطق تحت سلطه خود را مدیریت می‌کند و در واقع از وضعیت تهاجمی به وضعیت تدافعی تغییر تاکتیک داده است؛ در حالی که ماشین جنگی رژیم اسد ضربات سنگینی در تمام مناطق جنگی متحمل شده، ارتش آزاد سوریه از موشک‌های تاو (ساخت امریکا) به طور گسترده استفاده می‌کند.»

در پایان مقاله آمده است: «بازیگر کلیدی در این نبرد، ارتش آزاد سوریه بوده و این موضوع توانایی این گروه برای مقابله با نیروهای زمینی مورد حمایت هوایی روسیه را اثبات کرد. به نظر می‌‌رسد، «سهیل الحمود» یکی از ماهرترین نیروهایی است که می‌تواند از موشک‌های تاو در سوریه استفاده کند؛ حمود خودروهای بسیاری را هدف قرار داده است و در میان مخالفان سوریه محبوبیت بسیاری دارد و به «ابو تاو» مشهور است. مطابق گزارش‌ها، پس از حمله روسیه انتقال موشک‌های تاو به سوریه افزایش یافته است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات