صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۸۳۳۳۸

استکبارستیزی دکترین‌ اصلی انقلاب است

آمریکا تمام‌قد در مقابل توسعه انقلاب اسلامی ایران و نهضت‌های آزادی‌بخشی مانند حزب‌الله ایستاده و با تمام توان از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. آمریکا همه توان خود را در مسلط کردن جریان وهابیت و داعش در منطقه به کار گرفته است.
پایگاه بصیرت / منصور حقیقت‌پور
پایگاه بصیرت،منصور حقیقت‌پور*/ بحث استکبارستیزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مثابه یکی از آموزه‌ها و دکترین‌های انقلاب مطرح شده که این اعتقاد برگرفته از مکتب زنده و مبارز شیعی است ، در این راستا باید همواره به دلایل زیر بر بحث استکبارستیزی تأکید داشت:
۱ـ آمریکایی‌ها پس از جنگ جهانی دوم، هم در دوره پیش از انقلاب و هم در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هر کاری که با ایران کردند بر پایه دورویی، فریب، نیرنگ و خدعه بوده است.
۲ـ آمریکایی‌ها در دوره پیش از انقلاب، دولت ملی ایران را با کودتای 28 مرداد برانداختند. نفت و سرمایه‌های مملکت را به غارت برده، رژیم دست‌نشانده‌ای را در کشور حاکم و جریان جهنمی ساواک را بر مردم مسلط کردند.
۳ـ در طول انقلاب، آمریکایی‌ها به انحای مختلف علیه انقلاب کوشیدند، کودتا و جنگ‌هایی را علیه انقلاب طراحی کردند. که ساقط کردن هواپیمای مسافربری از جمله آنهاست همه اینها دشمنی‌های آشکار آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران در این سال‌ها بوده است، حال چگونه می‌توان به چنین حاکمیتی اطمینان کرد؟ آمریکا تمام‌قد در مقابل توسعه انقلاب اسلامی ایران و نهضت‌های آزادی‌بخشی مانند حزب‌الله ایستاده و با تمام توان از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. آمریکا همه توان خود را در مسلط کردن جریان وهابیت و داعش در منطقه به کار گرفته است.
۴ـ استکبارستیزی یکی از انقلابی‌ترین اصول ماست، این اصل، راه جهاد و شهادت را زنده نگه می‌دارد و سبب می‌شود جمهوری اسلامی ایران در مقابل استکبار تمکین نکند.
۵ـ چگونه می‌توان به آمریکا که از عربستان متجاوز در کشتار مردم مظلوم یمن حمایت می‌کند اعتماد کرد، منطق، عقل و اصول انقلاب به ما اجازه نمی‌دهد به رفتار و گفتار آمریکایی‌ها اعتماد کنیم.
۶ـ تا زمانی که آمریکایی‌ها تغییر رفتار ندادند، رابطه با آمریکا عادی نمی‌شود، آثار منفی رابطه با آمریکا گریبان تمام مستضعفان جهان را می‌گیرد. اگر مسئولان ما با آمریکا رابطه برقرار کنند، پشت انقلابیون یمنی، لبنانی و دیگر مظلومان جهان خالی می‌شود.
* نایب‌رئیس کمیسیون امنیت مجلس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات