صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۸۳۳۹۵
یک مقام آمریکایی خبر داد:

سربازان آمریکایی در سوریه

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا از موعد اعزام نیروی زمینی ارتش این کشور به خاک سوریه ظرف یک ماه آینده خبر داده است.
پایگاه بصیرت به نقل از خبرگزاری فارس:
یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به‌تازگی جزئیات بیشتری از طرح اعزام نیروهای ارتش این کشور به شمال سوریه را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.
به نوشته هفته‌نامه آمریکایی دیفنس نیوز، یکی از مقامات ارشد پنتاگون در تاریخ سی‌ام اکتبر از موعد اعزام نیروهای ویژه آمریکا به سوریه ظرف یک ماه آینده خبر داد.
به گفته این مقام، نیروهای مذکور بعد از استقرار در منطقه تعیین شده، در عملیات تهاجمی – شبیه آنچه اخیراً توسط ارتش این کشور در عراق انجام شده است – شرکت نخواهند کرد.
دیفنس‌نیوز در ادامه اضافه می‌‌کند این مسئول آمریکایی، به‌رغم تأیید مجدد قصد پنتاگون برای انجام عملیات انفرادی علیه مواضع مهم داعش در سوریه و عراق، از احتمال پیوستن این نیروها به شورشیانی که با نام گروه‌های معارض میانه‌رو خوانده می‌شوند، صحبتی به میان نیاورد.
باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا روز جمعه 30 اکتبر (8 آبان)، از طرح قریب‌الوقوع این کشور برای اعزام 50 نیروی ویژه ارتش به مناطق شمالی سوریه برای آموزش و حمایت از گروه‌های شورشی مخالفِ دولت قانونی بشار اسد خبر داده بود. این در حالی است که اوباما در گذشته درخصوص تعهد دولت متبوع خود برای عدم اعزام نیروی زمینی به سوریه وعده داده بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات