صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۸۳۴۹۹
ااسپوتنیک:

بهانه واهی حمله عربستان به یمن

یک خبرگزاری روسی با بررسی ۸ ماه حملات عربستان در یمن نوشت، ولیعهد عربستان برای ارتقای وجهه خود به عنوان وزیر دفاع از این کمپین نظامی استفاده می‌کند.
پایگاه بصیرت: خبرگزاری روسیی اسپوتنیک در گزارشی نوشت، وقتی اقدام نظامی عربستان در یمن آغاز شد، این اقدام اینچنین قالب شد که حرکتی لازم در مقابله با نفوذ ایران در یمن است و اکنون بعد از گذشت 8 ماه، سران سعودی همچنان از این ایده دفاع می کنند.
«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان هفته گذشته گفت که گزینه نظامی، آخرین گزینه برای عربستان سعودی بود و بعد از درخواست رسمی دولت برای محافظت از شهروندان عربستانی از موشک‌های بالستیک، انجام گرفت.
اما این اقدام نظامی هزینه میلیاردی بر دست پادشاهی سعودی گذاشته و پایین آمدن قیمت نفت بدین معناست که دولت عربستان یکی از منابع اصلی درآمد خود را از دست می‌دهد و متحدان عربستان شامل آمریکا، انگلیس و فرانسه از بی نتیجه بودن این حملات خسته شده‌اند.
سازمان ملل تخمین زده است که حدود 2 هزار و 400 غیرنظامی یمنی از آغاز این حملات عربستان کشته شدند. همچنین محاصره دریایی توسط نیروی دریایی عربستان حدود یک میلیون نفر را در یمن بی‌خانمان و 20 میلیون نفر را نیازمند به غذا، آب و ذخایر دارو کرده است. و در حالیکه مقامات سعودی مکررا و به اشتباه پیش‌بینی می‌کنند که این بحران به نتیجه می‌رسد، بدترین شرایط در انتظار است.
هفته گذشته، گزارشهایی از درگیری‌های سیاسی درون خاندان سعودی منتشر شد که بخشی از آن به دلیل سیاست‌های خارجه این پادشاهی بود. «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان از موقعیت خود به عنوان ریاست وزارت دفاع عربستان استفاده کرده است تا وجهه خود را ارتقا دهد.
«فدریک وهری» از اعضای برنامه خاورمیانه در «اندومنت» برای صلح جهانی گفته است «می‌توان اینطور بحث کرد که تمام این عملیات یمن اینطور حساب شده بود که برای محکم کردن جایگاه وزیر دفاع است.»
از آنجایی که آینده ولیعهد نا معلوم است، این درگیری نا تمام خواهد ماند و هیچ موفقیتی به دست نمی‌آورد.  
پیروزی نظامی برای عربستان سعودی می‌تواند به پایان دادن به بحران منجر شود اما کارشناسان می‌گویند که این موفقیت می‌تواند قوای تازه‌ای به این پادشاهی دهد تا جاهای دیگری نیز کمپین نظامی به راه بیاندازند.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات