صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶  ، 
کد خبر : ۲۸۳۷۵۱

اخبار ویژه روزنامه‌ها 21 آبان

روزنامه کیهان **

دولتی‌ها در صف اول نامزدی انتخابات مجلس

یک سایت حامی دولت اسامی برخی مقامات و مشاوران دولتی را که دنبال نامزدی انتخابات هستند منتشر کرد.

سایت تدبیر نوشت: طبق اخبار و شنیده‌ها و همین طور برخی استعفاهایی که به دلیل شرکت در انتخابات مجلس صورت گرفته تا امروز می‌توان گفت اهالی شوراهای شهر در میان داوطلبان برای کاندیداتوری مجلس دهم حرف اول را می‌زنند و بعد از آن، به نظر می‌رسد حضور حامیان دولت پررنگ باشد.

تدبیر می‌افزاید: دولتی‌ها و حامیان دولت پا در این میدان گذاشته‌اند، از جمله؛ قدرتعلی حشمتیان مشاور رئیس جمهور (تهران)، مجید نصیرپور معاون معاونت پارلمانی رئیس جمهور (سراب)، محمود گلزاری معاونت جوانان وزارت ورزش (تهران)، احمد علی کیخا، معاون سازمان محیط زیست (تهران) احمد آوایی معاون وزیر صنعت و معدن (دزفول)، علی دهقان فارسی رئیس جهاد کشاورزی شیراز (شیراز)، علی اصغر یوسف‌نژاد معاون پارلمانی وزیر اقتصاد (ساری)، اسماعیل شوشتری رئیس دفتر بازرسی رئیس جمهور (قوچان)، قدرت‌الله علیخانی معاون پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام (قزوین)، محمد صادق صالحی منش استاندار قم (قم)، قدرت احمدیان مدیرکل استانداری کرمانشاه (کرمانشاه)، رستم زرودی، مدیرکل بحران استانداری مازندران، ناصر نصیری پارس‌آباد فرماندار مغان، مجید رحیمی رئیس دانشگاه آزاد صفاشهر، جلال هاشمی طبس فرماندار طبس؛ علی اکبر کریمی بخشدار بوستان تهران؛ نورمحمد فردی بیرانوند فرماندار شهر قدس، سیف‌الله مطلبی فرماندار میاندوآب؛ یدالله حسینی (مرودشت) و... البته در کنار حضور افراد نزدیک به دولت در میان داوطلبان برای شرکت در انتخابات گاهی هم شایعاتی در رابطه با حضور افراد در فضای رسانه‌ای شکل می‌گیرد. این روزها سخن از کاندیداتوری معاون پارلمانی وزیر ارشاد به گوش می‌رسد. آن طور که گفته می‌شود گویا حسین نوش‌آبادی نیز تصمیم گرفته از حوزه ورامین وارد فضای انتخاباتی شود. البته بعد از مدت کوتاهی این خبر از سوی نوش‌آبادی تکذیب شد و گفت از مدیران وزارت ارشاد غیر از محمد حیدری، مدیر کل امور مجلس وزارت ارشاد، کسی عزم بر نمایندگی مجلس دهم ندارد.

ما سه تا را کجا می‌برید؟ آقای دوربینی اصلاح‌طلبان طاقت نیاورد

صادق زیباکلام خودش را مصداق هشدار رحیم‌ پورازغدی درباره نفوذی‌ها جا زد و گفت بله، آمریکا و انگلیس به من پول زیادی می‌دهند.

زیباکلام در پاسخ به خبرآنلاین درباره سخنان رحیم‌ پورازغدی که گفته بود آمریکا در نهادها آدم دارد، گفت حرف‌های ازغدی درست است و او برای آمریکا کار می‌کند، اما نمی‌داند که ازغدی از کجا خبردار شده است!

وی گفت: آقای ازغدی کاملا درست گفته‌اند و آمریکایی‌ها در همه جای مملکت آدم دارند. مثلا آدم آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران من هستم و تلاش می‌کنم که جاهای دیگر هم آدمشان من باشم! به عنوان مثال در خبرآنلاین هم من باشم و یا در روزنامه شرق و...

-(به جز شما کسی را ندارند؟) من چون خوب انجام وظیفه می‌کنم جای چند نفر کار می‌کنم! البته خسته شدم، اما آمریکایی‌ها می‌گویند بمانم!

- (به نظر شما آقای رحیم‌ پور از کجا به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا در همه نهادها آدم دارد؟) ایشان هوش زیادی دارند و زیاد مطالعه می‌کنند. چون آمریکاشناسی تخصص می‌خواهد. من البته نمی‌دانم چطور متوجه شد که من برای آمریکا کار می‌کنم. من فکر می‌کردم خیلی زرنگم و هیچ ردی از خودم به جا نگذاشته‌ام اما آقای رحیم پورازغدی ما را لو دادند!

- (خوب پول می‌دهند؟) بله پول زیادی به ما می‌دهند. قرار است همه عوامل آمریکا یکی یکی به بهانه‌های مختلف از کشور خارج شویم، چرا که اگر همه با هم برویم متوجه می‌شوند. در آنجا آمریکایی‌ها دستورالعمل جدید به ما می‌دهند که چطور کار کنیم که آقای رحیم پور متوجه نشوند.

- (انگلیس هم در ایران آدم دارد؟) من به طور تمام وقت برای آمریکا کار می‌کنم و به طور پاره‌وقت برای ملکه انگلیس.

اینکه آقای زیباکلام اصرار داشته خود را مصداق هشدار جدی و کارشناسی استاد رحیم پورازغدی جا بزند و خود را تحویل بگیرد حکایت همان کسی است که بی‌خودی خودش را میان دو سارق دستگیر شده انداخته بود و مدام به پلیس می‌گفت: ما 3 تا را کجا می‌برید؟!

همچنین می‌گویند کسی دربه‌در و کوچه ‌به ‌کوچه دنبال شیطان می‌رفت و مدام می‌پرسید «این زنجیر برای کیه؟ با این طناب می‌خواهی دست و پای چه کسی را ببندی؟ و...» آخرسر پرسید کدام زنجیر و طناب برای فریب و اغوا کردن من است. شیطان پاسخ داد تو که طناب نمی‌خواهی و همه‌جوره رفیق و همراهی.

حالا حکایت آقای زیباکلام است که اصرار دارد سری در میان سرها- ولو جاسوس‌ها و مزدبگیرهای آمریکا و انگلیس- در بیاورد؛ حال آن که پیش از این از عقده‌های ناکام خود گفته و اینکه متاسفانه اسم من به جای دیوید اسمیت و آلفرد جانسون، صادق زیباکلام است وگرنه در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا من را حلوا حلوا می‌کردند.

تلاش زیباکلام برای لوث کردن ماجرای نفوذ و جاسوسی در حالی است که اسناد لانه جاسوسی آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها هم در ایران مزدور استخدام می‌کردند و هم بیگاری می‌کشیدند و هم آبرو و حیثیت آنها را در وقت مقتضی به حراج می‌گذاشتند.

منزوی شمائید که حتی ملت‌های همسایه می‌گویند مرگ بر آل‌سعود

وزیر خارجه عربستان مدعی شد باید به واسطه نزدیکی به کشورهای آمریکای لاتین ایران را در انزوا قرار داد.

عادل‌الجبیر در مصاحبه با العربیه مدعی شده ایران ضعیف شده و گسترش روابط کشورهای عربی با آمریکای لاتین موجب انزوای ایران می‌شود.

این اظهارات در حالی است که مقامات سعودی جزو منفورترین سیاستمداران در میان مردم منطقه و از جمله کشورهای همسایه‌ای نظیر یمن و بحرین و حتی مردم عراق و سوریه تلقی می‌شوند، حال آن که جمهوری اسلامی ایران دارای بیشترین نفوذ اعتبار چه در منطقه غرب آسیا و چه در کشورهای آمریکای لاتین می‌باشد. سفر مقامات کشورمان به این کشورها نیز با استقبال گسترده مردم مواجه شده و مردم این کشورها در جریان استقبال از مسئولان ایرانی تصاویر امام و رهبری را بر سر دست گرفته‌اند. در مقابل لعن آل‌سعود و همسان معرفی کردن آنها با آل یهود، امروز جزو شعارهای ثابت مردم در بسیاری از کشورهای منطقه شده است.

اهالی بورس به تصمیمات دولت بی‌حس شده‌اند

«اهالی تالار شیشه‌ای بورس نسبت به تصمیمات اقتصادی دولت بی‌حس شده‌اند».

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نوشت: اهالی تالار شیشه‌ای این روزها دیگر توجه چندانی به اخبار منتشره نشان نمی‌دهند، نه خبر کاهش احتمالی نرخ سود بانکی آنها را به این نتیجه می‌رساند که باید فعالیت بیشتری کنند، نه خبر آغاز اجرای طرح ویژه تحریک تقاضا. به نظر می‌رسد دیوار شیشه‌ای میان سهامداران و جامعه قطورتر از قبل شده است و بدبینی در قطور ساختن این دیوار مؤثر عمل کرده است. شاخص بورس اگرچه شروع خوبی داشت اما در میانه با افزایش عرضه مواجه و روند نزولی در پیش گرفت. با این وجود به لطف حمایت سهامداران حقوقی توانست با رشد 36 واحدی به کار خود خاتمه دهد. بررسی وضعیت بازار نشان می‌دهد نقدینگی بازار به سمت صنایع کوچک سرازیر شده و صنایع بزرگ بازار از جمله خودرویی‌ها، بانک‌ها و پالایشی‌ها روزهای پرنوسانی را سپری می‌کنند. براساس این گزارش بانکی‌ها دیروز حال و روز خوشی نداشتند و اکثر نمادهای این گروه در قیمت‌های منفی مورد داد و ستد قرار گرفتند.

سهامداران گروه پتروشیمی همچنان در انتظار تعیین تکلیف نرخ خوراک هستند تا جایی که بعضی واحدها به دلیل ابهام در نرخ خوراک از ارایه گزارش‌های میان دوره‌ای اجتناب کرده‌اند.

دیروز (سه‌شنبه) هر چند نخستین روز اعطای وام 25 میلیونی خرید خودرو بود اما سهامداران واکنش خاصی به این اخبار نشان ندادند و قیمت سهام اکثر نمادهای زیرمجموعه گروه خودرو افت کرد.

با همین توجیهات بستر مفاسد و تورم 4/49 درصدی فراهم شد

«مگر خداوند بهترین نعمت‌ها را برای کافران خلق کرده که دنیا گریزی ترویج می‌شود».

این مطلب را هاشمی رفسنجانی در دیدار «برگزیدگان چهار دوره جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت» عنوان کرد و گفت: گروهی از سران تصوف رفته بودند که با امام صادق(ع) احتجاج و مناظره کنند و می‌خواستند کیفیت بالای زندگی امام را نکته منفی جلوه دهند، اما امام با استناد به آیات و روایات ثابت کرد که بنا نبود جهان اسلام از لحاظ زندگی مادی عقب باشد.

وی تعبیر «زینت قراردادن آسمان توسط قرآن را» درسی برای رفتن به سوی زیبایی‌ها دانست و با یادآوری توصیفات «بهشت» در فرهنگ گفتاری و نوشتاری اسلام، گفت: «قل من حرم زینه الله التی اخرج لعباده و الطیبات من الرزق قل هی للذین امنوا»، بهترین سند برای این است که زیبایی‌های زمین و آسمان برای مؤمنین است و خداوند، جواب معترضین را می‌دهد که این نعمت‌ها در قیامت به شکل خالص در اختیار مؤمنین است.

هاشمی رفسنجانی با طرح این سؤال که «مگر خداوند بهترین نعمت‌ها را برای کافران خلق کرده است؟»، به ترویج دنیاگریزی در کشور اشاره کرد و گفت: با این نگاه، خیلی از مواردی که می‌تواند باعث ارتقای کیفی زندگی مسلمانان شود، تبدیل به ضد ارزش می‌شود.

هاشمی همچنین گفته است: همان کسانی که تا دیروز در مقابل بی‌قانونی‌ها و فسادهای اداری و مالی به بهانه حمایت از دولت سکوت می‌کردند، امروز از هر موقعیتی برای مانع تراشی در برنامه‌های دولت فعلی برای پیشرفت کشور استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که از نگاه دینی، میان «سخت‌کوشی آباد کردن دنیا در خدمت مردم، با اشرافیگری و زراندوزی خودخواهانه تفاوت از زمین تا آسمان است. در حقیقت اینجا مرز ایثار و استثمار است و متأسفانه در دوره مدیریت آقای هاشمی با همین دستاویزهای خطا، به اشرافیگری و مانور تجمل میان برخی دولتمردان و مدیران دولتی کارگزارانی و تبعیض بی‌عدالتی علیه مردم دامن زده شد تا جایی که برخی رانت‌های هنگفت پدید آمد و موجب برخی اعتراضات اقتصادی - اجتماعی در برخی شهرها شد. با همین توجیهات بود که نرخ تورم در سال 74 (سال ششم دولت سازندگی) به 4/49 درصد رسید و در کنار آن بستر مفاسد بزرگی چون استات اویل و کرسنت و شهرام جزایری و بابک زنجانی فراهم آمد. یک قلم این مفاسد، تخلفات عدیده امثال مهدی هاشمی و شیوه‌ها و پولشویی‌های عجیب و غریب می‌باشد که قطعاً هیچ حلیتی نسبت به آن در دین نیامده است.

از طرف دیگر درباره برخی مفاسد در دولت قبلی نظیر بابک زنجانی شایان ذکر است که وی از رانت‌های اعطایی در بانک مرکزی دوره سازندگی فربه شده و 20 سال پیش از روزی 17 میلیون پول بادآورده برخوردار شده است. از سوی دیگر عکس‌های یادگاری و تجلیل‌ آقایان هاشمی و روحانی از زنجانی نیز به وفور در رسانه‌ها منتشر شده است.

وقت نگذاشتن رئیس جمهور برای وزرا و مشاوران نگران‌کننده است

این روند که رئیس جمهور به وزرا و مشاوران وقت نمی‌دهد و برای سمینار و سخنرانی وقت می‌گذارد، نگران‌کننده است.

دکتر احمد توکلی اقتصاددان و نماینده مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت: مدتی پیش یکی از مشاورین آقای رئیس جمهور را به جهت طرحی که در حال اجرا بود، دیدم و توصیه کردم که برای رفع مشکلات و کاهش انتقادات، اشکالاتی که در اجرای طرح وجود دارد را به رئیس جمهور منتقل کنید. اما در کمال تعجب پاسخی که شنیدم این بود: «رئیس جمهور به ما وقت ملاقات نمی‌دهد.» مدتی پیش هم یکی از وزرای مهم دولت می‌گفت که برای کارهایم در حاشیه جلسه هیئت دولت با رئیس جمهور مسائلم را مطرح می‌کنم، چون رئیس جمهور به ما وقت دیدار نمی‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: پیشتر در مصاحبه‌ای توضیح دادم که علت نامه نوشتن 4 وزیر به رئیس جمهور، همین وقت ندادن برای ملاقات با عالی‌ترین مشاورین است. طبق قانون اساسی رئیس جمهور هماهنگ کننده وزرا و حلقه وصل وزرا به یکدیگر است. رئیس جمهور با هماهنگی با وزرا باید کارهای خود را پیش ببرد. متأسفانه معاونین و وزرا دسترسی به رئیس جمهور ندارند و باید برای دیدار با وی و بیان مسائل و مشکلاتشان از رئیس جمهور وقت بگیرند و معمولاً هم موفق نمی‌شوند.

اگر رئیس جمهور فرصت ملاقات با وزرا و مشاورین خود را ندارد، با چه کسانی ملاقات می‌کند؟ چه کسانی به ایشان مشاوره می‌دهند؟ ارتباط با مشاورین و وزرا و معاونین از هر سمینار و سخنرانی و افتتاح پروژه و غیره واجب‌تر است. ادامه این روند موجب نگرانی است.

گرانی 600 تومانی ارز در سایه سیاست وعده و جنجال

در بحبوحه جنجال‌آفرینی‌های برخی مقامات دولتی ارز از 3565 تومان عبور کرد.

این قیمت حدود 300 تومان افزایش را به نسبت یک سال پیش نشان می‌دهد حال آن که ادعا می‌شد توافق هسته‌ای موجب رونق اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی می‌شود.

نرخ دلار از ابتدای پاییز سال جاری تاکنون در مدار صعود قرار گرفته و هم‌اکنون در محدوده 3550 تومان در نوسان است. این در حالی است که دلار یکسال قبل 3260 تومان بوده است و این نشان‌دهنده افزایش 290 تومانی قیمت دلار در یکسال است. این در شرایطی است که دلار در ابتدای پاییز سال جاری به قیمت 3370 تومان رسیده بود و همزمان با آغاز پاییز به واسطه افزایش تقاضای تجاری نرخ دلار در بازار با شیب تندتری در مسیر صعود قرار گرفته است.

به گزارش نامه ‌‌نیوز (از سایت‌های حامی دولت) نوسانات بازار ارز با واکنش‌هایی از سوی کارشناسان و مسئولان اقتصادی همراه بوده است. برخی کارشناسان معتقدند دو تقاضا در بازار برای دلار وجود دارد. یکی تقاضای سفته بازی و دیگری تقاضای معمولی، بازارها مانند بازار مسکن و بورس اگر رونق بگیرد نقدینگی‌ها و تقاضای سفته‌ بازی برای دلار کاهش پیدا می‌کند. به اعتقاد کارشناسان اگر بازارها رونق نگیرد، نقدینگی‌ها به سمت دلار می‌رود و می‌تواند تقاضای سفته بازی را افرایش دهد.

برخی از کارشناسان معتقدند نوسان‌های شدید قیمتی دلار به عدم مدیریت مناسب بازار مربوط می‌شود. به اعتقاد این کارشناسان زمانی که ما در قانون بودجه 2850 تومان و در بانک‌ها 3150 تومان دلار را به فروش می‌رسانیم قطعا در بازار اثرگذار است و می‌تواند قیمت دلار را بالا ببرد.

براساس گزارش‌های موثق طی نوسانات‌ ارزی چند ماه اخیر، برخی محافل خاص بانکی که ارتباطاتی هم با دولت دارند از رانت‌ها و سودهای هنگفت برخوردار شده‌اند به ویژه مراکزی که برای عرضه ارز به خریداران واسطگی می‌کنند. برخی نشریات حامی دولت ضمن بیان اینکه دولت از گران شدن ارز سود می‌برد، احتمال داده‌اند که قیمت ارز تا 4 هزار تومان هم صعود کند.

در همین حال روزنامه اصلاح‌طلب هفت صبح در گزارشی خاطرنشان کرد: نرخ ارز از زمان شروع دولت یازدهم تا امروز 600 تومان گران شده است. در شرایطی که دلار دارد به سه هزار و 700 تومان نزدیک می‌شود و صرافان می‌گویند بانک مرکزی حساسیتی به افزایش نرخ دلار نشان نمی‌دهد، به نظر می رسد باید کمی هم نگران بود. به خصوص اینکه کم‌کم به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و هر سال دم عید نرخ‌ها در بازار ارز به طور معمول دچار شوک می‌شوند.

*********************************

روزنامه قدس **

تکذیب رابطه با جاسوس لبنانی-آمریکایی

فارس: وزارت ارتباطات هرگونه ارتباط و تعامل این وزارت با «نزار ذاکا» (جاسوس لبنانی-آمریکایی) و اخذ مشاور خارجی در پروژه شبکه ملی اطلاعات را تکذیب کرد.

نماينده عراقی با سه برادر داعشی

مشرق: منابع آگاه عراقي می گویند که «عداي محمد السلطاني» يکي از سرکرده هاي داعش که چند روز پيش به هلاکت رسيده برادر يکي از اعضاي پارلمان عراق است. برادر ديگر اين نماينده، عضو القاعده بود که سال‌ها پيش به هلاکت رسيده و دو برادر ديگرش نیز همچنان در صفوف داعش هستند.

شیطنت «بی‌بی‌سی» در تظاهرات افغانستان

مشرق: اعتراض‌های دیروز مردم افغانستان سرخط بسیاری از رسانه‌های داخلی و بین‌المللی بود، در این بین، عده‌ای از فعالان شبکه‌های اجتماعی از شیطنت سایت خبری بی.بی.سی فارسی و تلاش آن برای اختلاف افکنی بین مردم هزاره شکایت کرده‌اند.

اولین نمایش اروپایی فیلم «محمد رسول‌ا...»

ایسنا: فیلم «محمد رسول ا...(ص)» در اولین نمایش اروپایی خود در دانمارک فردا در سالن «سینماتیکت» و شنبه در سالن سینمای «پالادس» در مرکز کپنهاگ به نمایش گذاشته خواهد شد.

سختگیری در برابر تخلفات در صداوسیما

ایسنا: پورمحمدی معاون سیما، سیاست جدید سازمان را سخت گیری در برابر تخلفات دانست و گفت: درباره زمان بازگشت علی ضیاء و فیتیله‌ای‌ها به تلویزیون، کمیته رسیدگی به تخلفات مشخص خواهد کرد که چه زمان این اتفاق خواهد افتاد.

بیانیه دفتر آیت‌ا... هاشمی درباره صداوسیما

قدس: دفتر آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی با صدور بیانیه‌ای نوشت، رویکرد صداوسیمای به عنوان رسانه ملی، در ایام منتهی به انتخابات سرنوشت‌ساز اسفند ماه امسال، چنان جناحی و برخاسته از دستپاچگی سیاسی است که متوجه نمی‌شوند آنچه را که با هدف تخریب شخصیت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی انجام می‌دهند، به ضرر نظام اسلامی و خیانت به آرمان‌های امام و شهیدان تمام می‌شود.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

*دومین حضور دکتر علی مطهری در شیراز نیز با حاشیه‌هائی همراه بود. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از شیراز، وی که برای شرکت در دادگاه ضاربان خود در سفر اسفندماه سال گذشته و ممانعت از سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر رفته بود، عصر سه‌شنبه در دانشگاه سخنرانی کرد و سخنرانی با استقبال گسترده دانشجویان مواجه شد. عده‌ای از مخالفین، با شعار «مدافع فتنه‌گر، برخورد انقلابی» علیه مطهری شعار دادند و در مقابل، عده‌ای از دانشجویان نیز با شعارهائی ضمن حمایت از وی، خواستار عدم مداخله عناصر خودسر در دانشگاه شدند.

*رهبر جریان صدر عراق با تاکید بر اینکه آمریکا نمی‌تواند تصویری واقعی از مظلومان جهان ارائه کند،‌ شیعیان الجزایر را به عدم انزوا به دلیل ترس از گروه‌های تکفیری و ضاله دعوت کرد و از آنان خواست با میانه‌روها و دیگر اقلیت‌ها متحد شوند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه الجزایر، در پاسخ به سوال آنان درباره گزارشی که به تازگی آمریکا با موضوع "آزادی‌های مذهبی در جهان" منتشر کرده، گفت: ما شیعیان از استکبار جهانی که در آمریکا و پیروان آن مجسم می‌شود انتظار آن را نداریم که تصویری واقعی از مظلومان الجزائر و دیگر کشورها ارائه کنند بلکه مساله مهم در این زمینه آن است که آمریکا برای تمامی ادیان و مذاهب حق آزادی عقیده و انجام مناسک دینی و نیز آزادی سیاسی و اجتماعی قائل شود.

*جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تاکنون این تشکل هیچ تصمیم و بحثی روی مصادیق و افراد برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نداشته است. در این اطلاعیه آمده است: «پیرو انتشار اخبار در رسانه‌های مختلف در ارتباط با کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و گمانه زنی‌های نادرست از لیست کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مجلس خبرگان رهبری، به اطلاع می‌رساند تاکنون در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین هیچ تصمیم و بحثی روی مصادیق و افراد، چه به صورت رسمی و چه غیررسمی صورت نگرفته و اخبار منتشر شده تکذیب می‌گردد.» پایگاه خبری «پایش» دو روز قبل خبر از یک رای‌گیری غیررسمی در این جامعه درباره فهرست کاندیداهای مجلس خبرگان داده بود.

*********************************

روزنامه خراسان**

تابناک خبر داد:

ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب، تاکید کرد: این یک مسئله بدیهی است که نه آقای ناطق نوری به حمایت اصلاح طلبان نیاز دارد و نه اینکه اصلاح طلبان به سرلیستی وی محتاج هستند. با این وجود اصولگرایان معتدل، حامیان دولت آقای روحانی و همچنین اصلاح طلبان باید در فضای تبلیغاتی و انتخاباتی یک استراتژی واحد را دنبال کنند.

دانشجو نوشت:

تعدادی از دانشجویان و طلاب شهر مقدس قم در اعتراض به جمع آوری بنرهای استکبارستیزی بسیج دانشجویی در ۱۳ آبان و بی تفاوتی مسئولین نسبت به بنرهای تبلیغاتی رستوران آمریکایی KFC در سطح شهر، شبانه اقدام به نقاشی پرچم آمریکا بر روی زمین در جلوی استانداری قم، شهرداری قم، فرمانداری قم و دفتر دکتر علی لاریجانی کردند.

آفتاب مدعی شد :

دفتر آیت ا... هاشمی رفسنجانی، با صدور بیانیه ای با ذکر این نکته که "رویکرد صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه ملی، مخصوصاً در ایام منتهی به انتخابات سرنوشت ساز اسفند ماه امسال، جناحی و برخاسته از دستپاچگی سیاسی است"، نوشته است: سوابق نشان می دهد که صداوسیما متن جوابیه ها و تکذیبیه های مربوط به آیت ا... هاشمی رفسنجانی را با تیغ افزایش و کاهش و مصادره به مطلوب مطالب، سانسور می نماید و به قول آیت ا... هاشمی رفسنجانی «به خاطر دستمالی قیصریه را به آتش می کشد.»

انتخاب نوشت:

فائزه هاشمی با حضور در غرفه انتخاب در نمایشگاه مطبوعات اعلام کرد: من، محسن و فاطمه در انتخابات مجلس کاندیدا خواهیم شد.

خبرآنلاین مدعی شد :

صادق زیباکلام درباره سخنانی که هفته گذشته از تریبون نمازجمعه تهران گفته شده و به نظر می رسد او را هدف گرفته، اظهار نظر کرد و گفت: «بله! من به طور تمام وقت برای آمریکا کار می کنم و به طور پاره وقت برای ملکه انگلیس!»

جماران خبر داد: یک خبرگزاری که این روزها هم در نمایشگاه مطبوعات حضور دارد و هم به نوعی می خواهد به طیف تحریم کنندگان بپیوندد، درخبری عجیب با انتشار تصویر یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات که در یک لحظه، روسری از سرش افتاده بود، از این اتفاق غیر عمدی با عنوان کشف حجاب در نمایشگاه نام برد و ضمن حمله به برخی مسئولان نظام، به تخریب نمایشگاه هم پرداخت! این خانم اما در توضیح ماجرای این اتفاق، گفته است: برای رفع مشکل پسرم دنبال آقای محسن هاشمی بودم. یک لحظه روسری ام افتاد و نمی دانم چه کسی آنجا بود که از این یک لحظه عکس گرفت و آن را منتشر کرد. آیا این آقایان خودشان حاضرند عکس مادر یا خواهرشان را اینگونه منتشر کنند؟

*********************************

روزنامه ایران**

زنجانی «سی‌امین» ثروتمند جهان؟

«تابناک» در گزارشی با اشاره به اینکه مجله «فوربس» به عنوان معتبرترین نشریه در این خصوص، در ماه مارس سال میلادی جاری اقدام به انتشار فهرست ۵۰۰ نفره‌ای از بزرگ‌ترین ثروتمندان دنیا کرده، نوشت: زنجانی مدعی است که هم اکنون ۲۲ میلیارد یورو به کل «نقدی» در اختیار دارد. اگر تنها و تنها همین میزان یوروی نقدی را مد نظر قرار دهیم و اساساً هیچ کدام از دارایی های نقدی و غیر نقدی وی را در محاسبه جای ندهیم، با همین ۲۲ میلیارد یورو که بر اساس نرخ برابر یورو و دلار در حال حاضر معادل ۲۳ میلیارد و ۶۱۸ میلیون دلار خواهد بود، زنجانی به تنهایی قادر است در رده ۳۰ فهرست ثروتمندترین افراد جهان و بالاتر از «استیو بالمر»، «مایکل دل» و «راپرت مورداک» قرار می‌دهد. حال با این همه و با توجه به اینکه گویا این تنها بخشی کوچک و نقدی از دارایی‌های میلیارد دلاری زنجانی را شامل می‌شود، بدون شک مجله «فوربس» باید در فهرست خود از ثروتمندترین افراد جهان یک بازبینی اساسی صورت دهد و احترام بیشتری را برای بابک زنجانی قائل شود.

نامه وکیل مهدی هاشمی به رئیس قوه قضائیه

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی از ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه برای انتشار فیلم جلسات دادگاه موکلش خبر داد. محمود علیزاد‌ه ‌طباطبایی در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: یکسری اسناد رسمی که مستند آقای هاشمی بوده نادیده گرفته شده، اما بیش از 20 هزار صفحه کپی مستند رأی است، در حالی که کپی نمی‌تواند مستند رأی قرار گیرد. وی ادامه داد: درخواست موکلم این بوده که فیلم 28 جلسه دادگاه در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد. درخواست ما از رئیس قوه این بود که اگر صدا و سیما امکان انتشار فیلم دادگاه را ندارد، آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا افکار عمومی متوجه شوند مستند اتهامات مالی مهدی هاشمی چه بوده است.

آلترناتیوسازی برای مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره)

برخی شواهد از آغاز پروژه‌ ایجاد آلترناتیو برای مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) حکایت دارد؛ پروژه‌ای که بر مبنای آن، مجموعه‌ای تازه با تکیه بر صحیفه امام خمینی(ره)، اقدام به توضیح درباره ابهامات تاریخی و همچنین بازخوانی خط مشی امام در دوران حیات‌شان و مسیر پیش رو نماید. سایت «تابناک» با اشاره به انتشار یک ادعا در «بی‌بی‌سی» فارسی مبنی بر نامه‌نگاری امام خمینی(ره) و کارتر رئیس جمهوری وقت امریکا در سال 57 و واکنش مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) نوشته است: پیش از مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام، برخی با انتشار گزارش‌هایی از یک منبع دیگر درصدد موضعگیری در قبال این ادعاهای بی‌بی‌سی برآمدند و پس از انتشار پاسخ مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، با انتقاد از این مجموعه به واسطه پاسخی که به زعم این گروه دیرهنگام داده شد، با تعبیر «جوانان انقلابی باز هم جور مؤسسه امام(ره) را کشیدند»، برای اطلاع‌رسانی درباره امام حول محور پایگاهی تحت عنوان WWW.IMAM.IR مانور دادند. تابناک براساس بررسی‌های خود این اقدام را پروژه راه‌اندازی وب‌سایتی که مرجع اطلاع‌رسانی درباره امام خمینی(ره) شود، خوانده است.

*********************************

روزنامه جام جم **

لغو ضیافت ناهار روحانی و اولاند

رادیو آر.تی.ال فرانسه با اشاره به سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به پاریس که قرار است سه‌شنبه آینده انجام شود، گزارش داد که دیدار بین روسای جمهور ایران و فرانسه در کاخ الیزه دو ساعت بیشتر به طول نخواهد انجامید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش آمده است: پیشنهاد صرف ناهار میان هیات‌های دو طرف از طرف هیات ایرانی رد شده است؛ خواسته‌ای که از جانب میزبان فرانسوی به خاطر احترام به سنت‌های جمهوری فرانسه مطرح شده است. در مقابل کاخ الیزه برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد برگزاری یک صبحانه با حضور دو رئیس‌جمهور را داده، که از جانب طرف ایرانی پذیرفته نشده است.

کنایه‌های ضدایرانی مقامات عربستان و بحرین

«خلیفه بن سلمان آل خلیفه» نخست‌وزیر بحرین در پاسخ به پرسشی درباره بازداشت یک گروهک 47 نفره در این کشور در گفت‌وگویی با وبگاه «البیان» امارات گفت: نتایج اولیه تحقیقات نشان می‌دهد که گروهک تروریستی بازداشت شده ارتباط محکمی با ایران دارد و اعضای آن مقیم این کشور بودند، علاوه بر این در پادگان‌های ایرانی آموزش‌های نظامی استفاده از سلاح و ساخت مواد منفجره دیده‌اند.

به گزارش فارس، این ادعا در حالی مطرح شده که بحرین هنوز برای این ادعاهای خود شواهدی ارائه نکرده و ایران نیز اتهامات مقامات بحرین را رد کرده است.

همزمان عادل‌الجبیر، وزیر امورخارجه عربستان نیز که مشهور به اظهارنظرهایی علیه کشورمان است، به شبکه العربیه گفت: معمولا دوستان ایران کشورهایی هستند که کسی به آنان رغبتی ندارد. روابط ایران با کشورهای عربی، خطری برای کشورهای عربی است اما بر عکس، افزایش روابط کشورهای عربی با آمریکای لاتین، سبب انزوای بیشتر ایران می‌شود.

تحویل سامانه اس 300 تا پایان 2015

سردار دهقان، وزیر دفاع در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با روس‌ها قرارداد بستهایم و سامانه اس 300 را تا پایان همین سال میلادی تحویل خواهیم گرفت. وی افزود: نیروهای ما در حال آموزش برای استفاده از این سامانه هستند.

همزمان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعای حمایت ایران از تروریسم از مخالفت واشنگتن با تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به ایران خبر داد. به گزارش مهر، جان کربی ضمن تکرار ادعاهای پیشین ایالات متحده علیه کشورمان در زمینه حمایت از تروریسم، اظهار کرد: ما مخالفت خود را با فروش اس ۳۰۰ و دیگر سامانه‌های پیشرفته به ایران اعلام کردیم.

ارائه 300روز دلیل درباره حمایت آمریکا از تروریسم

تسنیم نوشت: حسین موسویان، مذاکره‌کننده پیشین هسته‌ای کشورمان در کنفرانس سالانه کانون وکلای آمریکا در واشنگتن در پاسخ به اتهامات غربی‌ها علیه ایران گفت که اگر با طرف ایرانی بنشینید، می‌توانند 300روز بدون توقف برای شما دلیل و مدرک بیاورند که آمریکا بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است.

***************************************


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات