صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۸۳۸۵۷

بهانه‌هایی که فتنه را غسل نمی‌دهد

لی مطهری که شنیدن و خواندن حرف‌های محیرالعقول وی به رویه عادی تبدیل شده است، به‌تازگی درباره اعتراض و حاضرنشدن برخی از نشریات در نمایشگاه مطبوعات، مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشته و گفته است[...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی

یادداشت: علی مطهری که شنیدن و خواندن حرف‌های محیرالعقول وی به رویه عادی تبدیل شده است، به‌تازگی درباره اعتراض و حاضرنشدن برخی از نشریات در نمایشگاه مطبوعات، مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشته و گفته است: «تـحریم نمایشگاه مطبوعات توسط برخی نشریات و خبرگزاری‌های ولایتمدار و کسانی که همواره دم از حفظ نظام می‌زنند و هرگونه اعتراضی را نوعی مخالفت با اصل نظام و حتی براندازی تلقی می‌کنند، گرچه غیرمنتظره و غیرضروری بود و اعتراضات آنها در حد تحریم نبود، اما از یک نظر پدیده مبارکی بود. بالاخره این منادیان سینه‌چاک ولایتمداری و حفظ نظام پذیرفتند که در جمهوری اسلامی حق اعتراض به رسمیت شناخته شده است.» البته وی به این حد از تناقض‌گویی بسنده نکرد و مانند همیشه پای فتنه 88 را نیز به میان کشید و در مقایسه‌ای تعجب‌برانگیز نوشت: «این نشریات اکنون بهتر درک می‌کنند، آنهایی که در سال 88 به روند انتخابات اعتراض داشتند، برانداز نبودند و تهمت‌هایی که در این چند سال به آنها زده‌اند، پایه و اساسی ندارد و صرفاً ریشه در این تفکر ناصواب داشته است که اساساً در جمهوری اسلامی مقوله‌ای به نام «اعتراض» معنی ندارد و هرگونه اعتراضی مساوی است با ضدیت با نظام و اصل ولایت فقیه!»

اظهارات عجیب و غریب مطهری بلافاصله با واکنش رسانه‌های منتقد دولت همراه شد و سردبیر روزنامه «وطن امروز» خطاب به مطهری نوشت: واقعاً چه چیزهایی را که نمی‌شود به هم ربط داد! اینکه می‌شود عدم شرکت چند رسانه منتقد در یک «نمایشگاه» را با عدم پذیرش رأی مردم، عدم پذیرش نتیجه یک انتخابات 40 میلیونی، با دروغ بزرگ تقلب و با آشوب خیابانی مقایسه کرد! مع‌الفارق‌ترین قیاس ممکن!» خبرگزاری فارس نیز با انتشار مطلبی با عنوان «از قیاسش خنده آمد خلق را» نوشت: حتی اگر قیاس مع‌الفارق ایشان در یکی پنداشتن جنس حاضرنشدن رسانه‌های منتقد در نمایشگاه مطبوعات با اعتراض به نتیجه انتخابات 88 را بپذیریم، در ادامه ماجرا باز هم پای استدلال ایشان شدیداً لنگ می‌زند! چون این رسانه‌ها هیچ‌گاه همانند افراطیون 88 رفتاری غیرمعقول از خود بروز ندادند.

نوشتار عجیب علی مطهری یک بار دیگر نشان داد، جریانات خاص همچنان در تلاشند تا با هر بهانه‌ای به قبح‌زدایی از فتنه بزرگ 88 پرداخته و آن را به منزله یک اعتراض مدنی جا بزنند! اما غافل از اینکه چنین بهانه‌هایی، فتنه 88 را غسل نمی‌دهد و سرانش را تطهیر نمی‌کند؛ چرا که آشوب‌ها، فتنه‌انگیزی‌ها و شعارهای ساختارشکن دوستان آقای مطهری در سال 88 هنوز در ذهن مردم پاک نخواهد شد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات