صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۸۳۷۷۲

تابلو سیاسی شنبه 23 آبان ماه/شماره284

تابلو سیاسی 23 آبان ماه

100 هزار موشک برای شلیک در اختیار حزب‌الله
جوان/جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به برکت انقلاب و ترویج روحیه جهاد، فلسطینی‌ها که زمانی به دشمن سنگ پرتاب می‌کردند امروز موشک می‌زنند، بیش از 100 هزار موشک و راکت برای شلیک به هر نقطه از سرزمین اشغالی در اختیار حزب‌الله است، در یمن انصارالله می‌جنگند، این‌ها ظرفیت‌های نیرومند شکل‌یافته در مقاومت اسلامی است، جهان اسلام در حال قدرت‌یابی است و دشمنان اسلام در حال غروب هستند.امروز دیگر دست مسلمانان بسته نیست و بی‌پناه نیستند، تکیه‌گاه مسلمانان در مقابل جهان مستکبر، رهبر معظم انقلاب است و دشمن این را می‌داند و باید به این واقعیت‌ها احترام بگذارد.

ادبیات نیش‌دار در صحبت با خودی‌ها در شأن رئیس‌جمهور نیست
مهر/حجت الاسلام صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران ، خطاب به رئیس جمهور گفت: ایشان در نمایشگاه مطبوعات مطالبی را گفتند که نیش داشت. قرآن کریم به پیغمبر خدا می فرمایند که آقا از چه کسی دفاع و به چه کسی حمله می کنید. کسی که در رأس دستگاه اجرایی است و بعد از رهبری، عالی ترین مقام را دارد باید عصبی برخورد نکرده و نیش دار صحبت نکند. ادبیات وی باید طوری باشد که مومن شادکن باشد. حیف است که آدم در برابر بیگانگان رعایت ادبیات را بکند اما در حمله به خودی ها و مومنین، متدینین و خدمتگزاران یک جور دیگر رفتار بکند. حیف است که ایشان در حصار جریان قرار بگیرد و این نوع ادبیات در شأن یک رئیس جمهور نیست. خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در برخی مواقع، جاهایی مسئله کشف حجاب دیده می شد خاطرنشان کرد: گاهی دیده می شد خانمی پشت فرمان بدون هیچ پوششی مثل زمان رضاخان ظاهر می شد. فرمانده نیروی انتظامی بخشنامه کرد و برخورد با این جرائم مشهود وظیفه قانونی پلیس است. این کار برخی از خانم ها، راه استعمار را باز می کند و مقابله با قرآن کریم و آیات حجاب است. ممکن است حتی برخی پول گرفته و این مسائل را عادی کنند. حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: دانشگاه ما باید دانشگاهی اسلامی باشد. دانشگاهی اسلامی به این معنا نیست که یک عده ای بروند طلبه شده و عمامه بر سر خود بگذارند و به این معنا است که همه اینها مایه جوشش ایمان به خداوند شود. به خدا نزدیک شده؛ خدامحور و دین محور شوند.وی در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ در دانشگاهها را مسئله ای مهم دانست و ادامه داد: در یک نظام جهادی، ولایی، قرآنی و نظامی که این همه شهید خون خود را برای آن داده اند، روسای دانشگاههای ما برای نماز جوانها، جدا کردن صف دخترها و پسرها از یکدیگر و برای پوشش زنها و دخترها چه اقداماتی انجام داده اند.

بعید نیست دشمن در شرایط فعلی کشور به فکر سوءاستفاده از یک رسانه باشد
فارس/حداد عادل نماینده مجلس شورای اسلامی در اختتامیه نمایشگاه مطبوعات خاطرنشان کرد: در ایام نمایشگاه یکی از خبرهایی که پخش شد دستگیری تنی چند از روزنامه‌نگاران بود که در بیان علل آن گفته شد خارجی در آنها طمع بسته و برنامه‌ای را برای آنان داشته است.وی ادامه داد: این ممکن است برای برخی سوال ایجاد کند و برخی انتقاد کنند و طبیعی است که هیچ کس دوست ندارد که کسی دستگیر، متهم یا زندانی شود و من نیز از نفس این اتفاق استقبال نمی‌کنم و خوشحال نیستم اما شرایط کشور، انقلاب و منطقه و جایگاه ایران در دفاع از حق‌طلبی و مردم مظلوم در مخالفت با سیاست‌های سلطه‌گرایانه رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آنان در منطقه است.حداد عادل خاطرنشان کرد:مواضعی که جمهوری اسلامی ایران در استقلال و دفاع از مردم دارد، به ایران وضعیت خاص بخشیده است که دشمنان از این امر راضی نیستند برای این فکر دارند، توطئه می‌کنند و بعید نیست که آنان به فکر سوءاستفاده از یک یا چند رسانه و برخی از روزنامه‌نگاران باشند.وی ادامه داد: نفس این مطلب مسئله عجیبی نیست و امری نیست که بگوییم محال است، امثال ما یادمان است که این اتفاق قبل از 28 مرداد نیز افتاده و کسانی که با تاریخ ایران آشنا هستند می‌توانند مستند ببینند که هر وقت می‌خواستند کاری انجام دهند،‌ به سراغ روزنامه‌نگاران می‌رفتند.

کشف حجاب برای جذب آرا لائیک‌ها!

تابناک/سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به اینکه در نمایشگاه مطبوعات امسال و در غرفه یک روزنامه معلوم‌الحال یک زن کشف حجاب می‌کند و کنار فرزند یکی از مسئولان می‌نشیند و این عکس‌ها پخش می‌شود تا یک عده لائیک در انتخابات کنار آنها راه بیفتند و رای دهند، افزود: نه نظام و نه مردم متدین این موارد را تحمل نمی‌کنند.وی با اشاره به اینکه استخدام فحشا و بی‌بند و باری دقیقا شگرد یزید در شهر شام بود، گفت: برای مقابله با فرهنگ اهل‌ بیت(ع)، در ماه محرم با وجود هیجان حسینی در ملاء عام و در مکانی مانند نمایشگاه مطبوعات اقدام به کشف حجاب می‌کنند و سپس عکس می‌گیرند. وی هشدار داد: اینگونه می‌خواهید در انتخابات رای جمع کنید؟ مردم بیدارتر از این حرف‌ها هستند، مردم ما مردمی هستند که صدها هزار شهید داده‌اند و بر روی سربند شهیدانشان یا فاطمه‌الزهرا(س) حک شده بود و حال آیا می‌خواهید با این بند و باری و با شیوه یزید رای جمع کنید؟ عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در جامعه‌ای که مرجع تقلید و فقیه بزرگواری همانند امام راحل از آن به پاخواست و اکنون نیز مقام معظم رهبری به‌عنوان مجتهد جامع‌الشرایط حضور دارند، در این مملکت بی بندوباری و لاابالی‌گری در عرصه سیاست برد ندارد.

اعلام حالت فوق العاده در سراسر فرانسه /اولاند: مرزها را می بندیم
ایرنا/ «فرانسوا اولاند» رییس جمهوری فرانسه به دنبال حملات خونبار شامگاه جمعه پاریس در نطقی تلویزیونی و کوتاه اعلام کرد که دستور حالت فوق العاده در سراسر کشورش را صادر کرده است. اولاند در این نطق تلویزیونی تاکید کرد که دولت و ملت فرانسه محکم و استوار برای مقابله با تروریست ها خواهند ایستاد.اولاند افزود: شرایط اضطراری اعلام خواهد شد و مرزهای فرانسه بسته می شود.«باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا نیز در پی حملات شامگاه جمعه پاریس در سخنانی کوتاه اعلام کرد که دولتش تمام تلاش خود را برای پیگرد تروریست های مسئول در این حوادث به کار می گیرد.به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، اوباما گفت: تمام تلاش خود را برای همکاری با فرانسه به منظور پیگرد تروریست ها مبذول خواهیم کرد.رییس جمهور آمریکا افزود: با رییس جمهور فرانسه تماس نگرفتم زیرا می دانم شدیدا مشغول رسیدگی به حوادث پاریس است.وی افزود: مردم فرانسه بدانند که در کنار آنها ایستاده ایم و از آنها حمایت خواهیم کرد.پلیس پاریس اعلام کردکه دراثر دو تیراندازی و سه انفجار در حدود ساعت 22 جمعه شب به وقت محلی درناحیه های 10 و 11 پاریس، دست کم 30 نفر کشته شدند که دقایقی بعد تعداد کشته ها به 60نفر و تعداد گروگانها به 100 نفر افزایش یافت، رییس جمهوری فرانسه و وزیرخارجه آلمان در استادیوم بودند.

سخنگوی شورای نگهبان: فقط یک کلمه می گوییم به وظایف قانونی خود عمل می کنیم
خبرآنلاین/سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با خبر آنلاین در خصوص اینکه برخی از نامزدها می گویند شورای نگهبان در انتخابات مجلس هم مانند ریاست جمهوری به سمت تایید صلاحیت نامزدها می رود. در حالی که اصل در انتخابات مجلس بر اثبات عدم صلاحیت است. نظر شما در این باره چیست؟ اظهار داشت:همه حق دارند اگر واجد شرایط هستند ثبت کنند. امید است همه کسانی که شرایط لازم را دارند تایید صلاحیت شوند. اگر خدای ناکرده تلاش سازمان دهی وجود داشته باشد که افراد فاقد صلاحیت وارد انتخابات شوند، ما نه برای آنها تهدیدی داریم و نه خط و نشان می کشیم، فقط یک کلمه می گوییم به وظایف قانونی خود عمل می کنیم و وظایف قانونی نیز قابل مسامحه و مصالحه نیست.نجات الله ابراهیمیان در ادامه در خصوص نظارت استصوابی شورای نگهبان و استعلام از مراکز 4 گانه وازات کشور  گفت:این به نظارت استصوابی ربطی ندارد. این که درباره مراجع ۴گانه حرف می زنند و درباره مسایل شخصی حرف می زنند، ارتباطی با مسایل نظارت استصوابی ندارد. باید دید این نوع عملکرد قانونی است یا شورای نگهبان دارد از خودش می گوید؟ قانون انتخابات می گوید درباره نامزدها از این ۴ مرجع سئوال کنید. قوانین دیگر برای ما وظیفه هایی شمرده اند. شما وظیفه دادگستری را از اطلاعات یا وظیفه انتظامی را از شهرداری نمی توانید انتظار داشته باشید. این مراجع در حد قانون و اختیارات خود می توانند اطلاعات دریافت کنند و به ما انتقال دهند. شما چاره ای ندارید طبق قانون انتخابات به اظهارات مطلعین هم توجه کنید. چون قانون انتخابات می گوید از مطلعین محلی اطلاعات بگیرید. اتفاقا آنها کارشان طبق قانون دریافت اطلاعات از افراد معتمد است. پس چطور می توانیم بگوییم این مراجع ۴ گانه کافی است؟ کسانی که این حرف را می زنند یا از قانون اطلاع ندارند یا تجاهل می کنند.

دبه آمریکا در آستانه مذاکرات سوریه
خراسان/درحالی که قرار است امروز مذاکرات وین درباره سوریه برگزار شود، آمریکایی ها همچنان برخلاف بیانیه مشترک مذاکرات قبلی مشغول فضاسازی علیه دولت قانونی سوریه هستند.جایی که جان کری هنوز می گوید آمریکا درباره «اسد» با ایران و روسیه مشکل دارد و در این باره باید گفت و گو کنند. او اسد را مانعی دربرابر مبارزه با داعش توصیف کرده است.این درحالی است که در بیانیه 9 ماده ای که 2 هفته پیش پس از مذاکرات اول وین درباره سوریه منتشر شد، از «دولت سوریه» به عنوان یکی از اعضایی که باید در فرایند سیاسی حضور داشته باشد نام برده شده است. چهارشنبه گذشته حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرده بود که « مشارکت ایران در نشست وین به پاسخ دادن واشنگتن در مورد رفتارهای یک جانبه اش بدون مشورت با دیگر طرف های شرکت کننده بستگی دارد.» همزمان سیدعباس عراقچی دیگر معاون ظریف نیز گفته بود که «شرکت ایران در اجلاس بعدی وین درباره سوریه بستگی به رعایت چارچوب های ترسیم شده در جلسه اول، پایبندی اعضا به آن و عدم تکرار تصمیمات و اظهارات غیر عقلایی و غیرمنطقی برخی از اعضای منطقه ای و فرامنطقه ای دارد.» در همین حال جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه با اعلام این خبر به ایسنا گفت: «ریاست هیئت ایران در اجلاس وین در مورد سوریه را معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه برعهده خواهد داشت.»

مقاومت، داعش را نقره‌داغ کرد
کیهان/ تحولات در عراق و سوریه به سرعت علیه محور تکفیری- آمریکایی در حال رقم خوردن است؛ در عراق عناصر تروریستی داعش که اخیرا در استان صلاح‌الدین ضرب شست سختی را از جانب بسیج مردمی دریافت کرده بودند، اکنون مثل یک ارتش شکست‌خورده و بی‌نظم، مواضع خود را در استان‌های «نینوا» و «الانبار» عراق رها می‌کنند.شهر «سنجار» که در 110 کیلومتری غرب «موصل» طی یک سال و نیم اخیر تحت اشغال داعش بود، توسط نیروهای پیشمرگ کردستان عراق آزاد شد. تکفیری‌ها پس از برجای گذاشتن 100 کشته، متوجه شدند که دیگر توان مقابله با نیروهای پیشمرگ را ندارند و ترجیح دادند که پس از تسلیم کردن سنجار و 150 کیلومتر مربع از مناطق اطراف، فرار را بر قرار ترجیح دهند و به موصل بگریزند. با آزاد شدن سنجار، جاده ارتباطی میان موصل و شهر «رقه» سوریه عملا قطع شد. عملیات زمینی آزادسازی سنجار پنج‌شنبه از سه محور آغاز شده بود و  ارتش عراق نیز در این عملیات مشارکت داشت. عناصر تروریستی داعش اوت 2014 (خرداد 1393) شهر سنجار را اشغال و بیش از 400 هزار «ایزدی» ساکن این شهر را ناگزیر به فرار کرده بودند.از «رمادی» مرکز استان الانبار نیز خبر می‌رسد، نیروهای مسلح عراق متشکل از بسیج مردمی، عشایر و ارتش این کشور آزادسازی کامل رمادی را از سه محور آغاز کردند و از شمال، غرب و جنوب به سوی مرکز شهر حمله‌ور شدند. در این عملیات عشایر اهل سنت به طور گسترده حضور دارند.در همین حال، پیروزی‌های درخشان مقاومت و ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور نیز ادامه دارد؛ در استان حلب نیروهای مقاومت و ارتش سوریه پس از درهم شکستن محاصره دو و نیم ساله فرودگاه نظامی «کویرس»، وارد شهر«الحاضر» واقع در 30 کیلومتری جنوب شهر «حلب» شدند. کسی فکر نمی‌کرد این شهر کمتر از 24 ساعت پس از آزاد‌سازی کویرس، فتح شود و تروریست‌های «جبهه النصره» و «احرار‌الشام» فرار را بر قرار ترجیح دهند. کارشناسان با اشاره به اهمیت راهبردی شهر الحاضر، پیروزی‌های گسترده‌تر نیروهای مقاومت و ارتش سوریه را در منطقه پیش‌بینی می‌کنند.

با شهرک  سازی مخالفیم
جمهوری اسلامی/ نتایج یک نظرسنجی جدید از یهودیان انگلیس که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد ۷۵ درصد آنها با شهرک سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی مخالفند. موسسه اپسوس موی در این نظرسنجی درباره نظر یهودیان انگلیس نسبت به سیاست‌های رژیم صهیونیستی نیز سئوال کرده و یک چهارم آنها گفته‌اند نسبت به سیاست‌های این رژیم سوءظن دارند. علاوه بر این ۲۴ درصد یهودیان انگلیس، حمایت خود را از تحریم‌های ضد اسرائیلی هستند. اتحادیه اروپا در مصوبه‌ای مقرر کرد تولیدات مناطق اشغالی فلسطینی نباید برچسب «ساخت اسرائیل» داشته باشند. براساس همین گزارش، حمایت از تحریم‌های ضد رژیم صهیونیستی در میان یهودیان انگلیسی زیر ۳۰ سال به ۴۱ درصد رسیده است.

ایرانی ها در مراکز نظامی و هسته‌ای اسرائیل جاسوس دارند
جهان/ یک روزنامه صهیونیستی نوشت هکرهای ایرانی ظرف ۲ سال گذشته، اطلاعات ۱۶۰۰ نفر از جمله ژنرال‌ها و متخصصان هسته‌ای اسرائیل را جمع‌آوری کرده‌اند.«هاآرتص» نوشت: گروهی از هکرهای ایرانی در ۲ سال گذشته از ژنرال‌های ارتش، فیزیک‌دانان، دانشمندان هسته‌ای و گروهی از مسئولان بلندپایه اسرائیل در زمینه‌های علوم دانشگاهی، امنیتی و بازرگانی جاسوسی می‌کرده‌اند.این اطلاعات توسط شرکت اسرائیلی «چک پوینت» افشا شده که در زمینه امنیت اطلاعات فعالیت می‌کند. این شرکت توانسته به فهرست نام ۱۶۰۰ نفر از کسانی که از آنها جاسوسی می‌شده، دست یابد.هاآرتص افزود: اکثر عملیات جاسوسی این هکرها علیه آمریکا با ۱۷ درصد و سپس هلند با ۸ درصد، اسرائیل با ۵ درصد، گرجستان با ۴ درصد و ترکیه با ۳ درصد بوده است.براساس اعلام این شرکت، مسئولان انگلیس، آلمان و هلند بعد از تحقیقات این شرکت، سامانه الکترونیکی را که این گروه جاسوسی از آن استفاده می‌کردند، از کار انداختند.مقامات رسمی آمریکا پیش از این اعلام کرده‌اند که ایران در کنار روسیه و چین جزو بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین رقبای‌ سایبری آمریکا در جهان است.

طی ۱۸ ماه اینده ۵میلیون بیکار تحصیلکرده به بیکاران اضافه خواهدشد
قدس/ دکتر یحیی آل اسحاق فعال اقتصادی در گفتگو با قدس در خصوص مسائل آینده اقتصادی کشور اظهار داشت: بی تردید بی توجهی های صورت گرفته سالهای گذشته هم اکنون نمود عینی یافته است که  مهمترین معضل آن  مسله  اشتغال است .واقعیت این است که وضعیت اشتغال در کشور نابسامان است به نحوی که می توان گفت این معضل زمینه ساز بروز مشکلات دیگری در حوزه های اقتصادی  حتی اجتماعی خواهد بود .آنچه که مسئولین درباره اشتغال اعلام می کنند  خالص رشد اشتغال  منفی است یعنی جمع مقدار شغل ایجاد شده و میزان کسانی که شغل خود را از دست داده اند به صفر رسیده است .بنابراین اگر بخواهیم در یک تعریف مختصر بگوییم میزان بیکاران کشور بسیار رو به افزایش است .به آمارهای ارائه شده باید فارغ التحصیلان جدید دانشگاه ها را هم اضافه نمود .متاسفانه باید گفت  شرایط متولدین دهه 60 که فارغ التحصیلان ما هستند و  ایجاد دانشگاه های مختلف  تا یک سال و نیم آینده  فارغ التحصیلان  جویای کاری خواهیم داشت که بر آمار فعلی حدود 4 یا 5 میلیون دیگر هم افزوده می شود.بنابراین طبق آماری که از سوی نهادهای رسمی اعلام می شود با افزودن  بیکاری های به جا مانده از گذشته چیزی در حدود 7 یا 8 میلیون بیکار  در یک سال و نیم آینده خواهیم داشت .لذا با توجه به عدم  ظرفیت های ایجاد شده برای اشتغال می توان گفت بیکاری  چالش عظیمی  برای اقتصاد کشور است . متاسفانه بازتاب عدم اشتغالزایی در حوزه های اجتماعی سالهاست که خود را نشان داده و روز به روز بر شدت آن افزوده می شود، حاشیه نشینی ، افزایش طلاق و سرد شدن روابط خانوادگی  و عدم تشکیل خانواده نشان می دهد که انسانهای بارور و تحصیل کرده کشور شغل ندارند . در واقع  مسله اشتغال و بیکاری از مسائل اساسی است که اقتصاد گرفتار ان است . اگر برای رفع این مشکل تمهیداتی اندیشیده نشود  یکی از جدی ترین چالشهای پیش روی حکومت در آینده بیکاری جویندگان کار است.

خروج 100 هزار خودرو از انبار
وطن امروز/خودروسازان حتی در خواب هم نمی‌دیدند در کمتر از یک هفته  بیش از 100 هزار دستگاه خودرو بفروشند. خب این هم از عجایب نظام بانکی ایران و تصمیمات خلق‌الساعه‌ای است که حکایت همان سوراخ سوزن و در دروازه را دارد؛ دولتی که تا پیش از این بر عدم تزریق نقدینگی به بازار تأکید می‌کرد و حاضر نبود پول بی‌زبان را در جایی خرج کند، پس از نامه 4 وزیر- که این همه توپ و تشر بابت نوشتن و امضا کردنش به آنها زدند- بهانه‌ای یافت برای تصویب طرح و پرداخت وام‌ 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو. اکنون که آماری بالغ بر فروش 110 هزار خودرو در قالب این طرح نشر شده چنانچه در یک حساب سرانگشتی سرجمع ‌آید به رقم پرداختی نزدیک به یکهزار و 760 میلیارد تومان می‌رسد که به خودروسازان پرداخت شد آن هم در شرایطی که آب هم در دلشان تکان نخورد و به‌راحتی خودروهای مانده در انبارشان را با شرایط تحویل یک ماهه به مردم فروختند. البته معاون بازاریابی ایران‌خودرو از 2 ماهه شدن مدت زمان تحویل خودروهای ثبت‌نامی خبر داده بود اگرچه مدیر عامل این شرکت پس از این اظهار نظر گفت که تحویل خودروها همچنان ۳۰ روزه است و چنانچه فردی در این طرح ثبت‌نام کند، ودیعه را واریز و مدارک را تحویل دهد؛ می‌تواند پس از حداکثر ۳۰ روز از زمان تحویل مدارک و امضای اولین چک، خودروی خود را تحویل بگیرد.
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات