صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۸۳۹۰۳

جشن اختلاف نظرایران در نیویورک‌تایمز

یک روزنامه آمریکایی با انتشار گزارشی، ضمن ابراز ذوق زدگی از ایجاد اختلاف در ایران تاکید کرد که تنش‌ها در ایران پس از توافق هسته‌ای موجب رشد خصومت و دشمنی شده است.
رهبر معظم انقلاب اخیرا نسبت به تلاش دشمن برای نفوذ در ایران اسلامی هشدار داده و تاکید کردند: دشمن به اميد واهي پايان يافتن انقلاب، در فكر نفوذ بخصوص نفوذ سياسي – فرهنگي است كه شناخت توطئه‌های دشمن، تقويت و استحكام روحيه انقلابي و حركت مستمر به سمت تحقق آرمانها اين هدف را ناكام خواهد گذاشت.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز  طی یادداشتی، این سیاست مسئولان کشورش را به روشنی مطرح ساخته و برخی اظهار نظرهای مسئولان ایران از جمله انتقاد رئیس جمهور کشورمان از دستگیری چند متهم به جاسوسی را به فال نیک گرفته است!
نیویورک تایمز، نوشتار خود که در سراسر آن، ذوق زدگی از ایجاد اختلاف در ایران به چشم می‌خورد را زیر عنوان «تنش‌ها در ایران پس از توافق هسته‌ای موجب رشد خصومت و دشمنی شده است» تنظیم و منتشر کرد.
نیویورک تایمز افزود: علائم تشدید این تنش‌ها در اظهاراتی که طرفین درباره یکدیگر رد و بدل می‌کنند آشکار شده و نشانه‌های بیشتری از واکنش‌های ضدآمریکایی از جمله دستگیری‌های اخیر نمودار شده‌اند.
این روزنامه آمریکایی ادامه داد: آقای روحانی اصرار دارد، توافق هسته‌ای که در ماه جولای امضاء شد می‌تواند آغازی بر روابط جدید با آمریکا تحت شرایط خاص باشد. با این حال حتی سخنان محتاطانه وی درباره خوشبینی به آمریکا، واکنش‌های شدیدی را به همراه داشته است.
روحانی گفته، تهران و واشنگتن می‌توانند در کشورهای یکدیگر سفارت داشته باشند. وی بازگشایی سفارتخانه‌ها را منوط به این ساخته که آمریکایی‌ها از اشتباهاتی که طی 36 سال گذشته علیه ایران انجام داده‌اند، عذرخواهی کنند.
وی همچنین از رسانه‌های اصولگرا شدیدا انتقاد و آنها را به عمل کردن مثل پلیس مخفی متهم کرده است.
نیویورک تایمز نوشت: از سوی دیگر خطیب نماز جمعه تهران از تلاش روحانی برای ایجاد روابط دوستانه با دشمنان انتقاد کرده است. وی همچنین لحن روحانی برای حمله به مردمی که در کشور هستند را مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش جام نیوز، این روزنامه، مخالفان دوستی با آمریکا را به تندروی متهم کرده و نوشته، تندروها در ایران تاکید می‌کنند که توافق هسته ای، تغییري در روابط این کشور با آمریکا ایجاد نکرده است.
منبع :کیهان
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات