صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۸۴۰۸۶

تلاش ریاض برای انسجام مخالفان اسد

روزنامه «العرب»، چاپ لندن نوشت: «عربستان سعودی بنا به خواسته آمریکا برای یکپارچه کردن مخالفان سوری ازهم‌پاشیده، برای شرکت در مذاکرات وین با هدف [...]
یادداشت: گروه ترجمه- روزنامه «العرب»، چاپ لندن نوشت: «عربستان سعودی بنا به خواسته آمریکا برای یکپارچه کردن مخالفان سوری ازهم‌پاشیده، برای شرکت در مذاکرات وین با هدف رسیدن به راه‌حلی برای بحران سوریه دست به کار شده است. به همین منظور از همه مخالفان سوری دعوت کرده است که در نشستی در ریاض شرکت کنند؛ اما در عین حال ادعا شده است، از تندروهای مخالف سوری برای شرکت در این نشست دعوت نشده است. عربستان منظور خود را از مخالفان تندرو بیان نکرده و نگفته است که چه گروه یا افرادی را تندرو می‌داند که از دعوت آنها به این نشست خودداری کرده است.»
این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «منابع نزدیک به مخالفان سوری گفته‌اند، برای دعوت از میان مخالفانی که قرار است به نشست ریاض بیایند، بر دعوت از چهره‌های مخالفی که بر رفتن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت اصرار دارند، تمرکز خواهد شد. از گروه‌های نظامی‌ای که در حال جنگ با نیروهای اسد هستند نیز خواسته خواهد شد راه‌حل سیاسی را که به موجب آن کشور مدنی متشکل از همه گروه‌های سوری تشکیل شود، بپذیرند.»
این روزنامه در پایان نوشت: «روسیه فهرستی از اسامی مخالفان سوری را که پیش از این از آنها در مسکو میزبانی کرده بود، در اختیار ریاض قرار داده و از مقامات عربستانی خواسته است که آنها را نیز به نشست مذکور دعوت کند. فهرست مسکو عموماً متشکل از مخالفان معتدل داخلی سوریه است که نه‌تنها علیه بشار اسد سلاح برنداشته‌اند، بلکه با هرگونه عملیات نظامی علیه حکومت او نیز مخالف هستند. گفته می‌شود، در میان این افراد چهره‌هایی که ارتباطاتی با حکومت سوریه دارند نیز وجود دارد.»


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات