صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۸۴۴۹۹

مذاکرات محرمانه ميان ايران وعربستان

روزنامه رای الیوم به نقل از آنچه «منابع مطمئن» خواند نوشت هم اکنون مذاکرات محرمانه ای میان طرف عربستانی و ایرانی با هدایت دولت عمان به منظور دستیابی به راه حلی درباره بسیاری از مسائل منطقه ای در مسقط در جریان است.
به گزارش بصیرت به نقل از پایگاه خبری روزنامه رای الیوم، این روزنامه از «منابعی مطمئن و موثق» مطلع شده که مذاکرات محرمانه ای اکنون در مسقط میان طرف عربستانی و ایرانی با هدایت دولت عمان به منظور دستیابی به راه حل ها و تفاهم درباره بسیاری از مسائل منطقه ای بویژه موضوعات سوریه، یمن و عراق، در جریان است.
بر پایه این گزارش، منابع دیپلماتیک موثق در مصاحبه با «رای الیوم» اعلام کردند توافق شد حتی با وجود اختلافات در برخی مسائل و موضوعات، مذاکرات ادامه پیدا کند یعنی نخست مسائل پیچیده کنار گذاشته شود و پرونده های آسانتر و با پیچیدگی کمتر روی میز قرار گیرد وسپس بار دیگر به پرونده های پیچیده تر رجوع شود.
به نوشته رای الیوم، این منابع فاش کردند: توافق بر سر برگزاری کنفرانس ژنو میان طرف های درگیر در یمن و همچنین توافق در زمینه اجرای آتش بس قبل از آغاز مذاکرات، نتیجه این تفاهمات ایران و عربستان سعودی در این مذاکرات بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات