صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۸۴۵۴۱

ارتش پاکستان: 3400 تروریست را کشته‌ایم

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: از آغاز عملیات ضرب عضب تاکنون ارتش موفق شده 3 هزار و 400 تروریست را کشته و 837 مخفیگاه شبه نظامیان در مناطق قبایلی را به طور کامل منهدم کند.
پایگاه بصیرت: «عاصم‌سلیم باجواه» سخنگوی ارتش پاکستان امروز در پیام توییتر خود اعلام کرد: موفقیت های زیادی در عملیات ضرب عضب به دست آمده و در حال حاضر روند پاکسازی شبه نظامیان در مرز مشترک با افغانستان ادامه دارد.
وی افزود: از آغاز عملیات ضرب عضب تا کنون ارتش موفق شده 3 هزار و 400 تروریست را کشته و 837 مخفیگاه شبه نظامیان در مناطق قبایلی را به طور کامل منهدم کند.
باجواه تأکید کرد: ظرف 18 ماه گذشته سازمان اطلاعات پاکستان 13 هزار و 200 عملیات داخل کشور انجام داده که بر اثر آن 183 تروریست خطرناک کشته و 21 هزار و 193 شبه‌نظامی دستگیر شده‌اند.
سخنگوی ارتش پاکستان گفت: بر اثر عملیات ضد تروریسم 488 نفر از نیروهای مسلح از جمله تکاوران ارتش و پلیس جان خود را از دست داده و بیش از 1914 نفر از آنها زخمی شده‌اند.
سخنگوی ارتش پاکستان تأکید کرد: از 142 پرونده‌ای که به 11 دادگاه نظامی سپرده شده بود به 55 پرونده رسیدگی شده و بیشتر مجرمان اعدام شده‌اند این در حالی است که رسیدگی به 87 پرونده دیگر در دادگاه های نظامی ادامه دارد.
تداوم حملات سنگین ارتش پاکستان به مواضع شبه نظامیان طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی و شبه نظامی در مناطق نزدیک به مرز افغانستان، باعث شده تا اعضای این گروه‌ها به خاک افغانستان پناه ببرند.
این موضوع همواره سبب نگرانی افغانستان بوده است و دولت کابل معتقد است فرار تروریست‌ها از خاک پاکستان به خاک این کشور باعث تشدید ناامنی در افغانستان می‌شود.
دولت پاکستان از حدود یک سال و نیم پیش و هنگام آغاز عملیات نظامی گسترده علیه تروریست‌ها در مناطق شمال غربی این کشور، از افغانستان خواسته بود تا با محافظت از مرزهایش، اجازه فرار تروریست‌ها و شبه نظامیان را از خاک پاکستان به آن کشور ندهد تا ارتش پاکستان بتواند اقدام موثری علیه این گروه‌ها انجام دهد.
عملیات ضرب عضب ارتش پاکستان علیه تروریست‌ها در این کشور، با موفقیت‌های نسبی همراه بوده و بسیاری از کشورها این عملیات را مورد ستایش قرار داده‌اند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات