صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۸۴۷۹۵

هماهنگی‌های راهبردی ایران و روسیه در سوریه

خبرگزاری «رویترز» ۱۹ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۸ آذر) در مقاله‌ای به تلاش‌های روسیه و ایران برای هماهنگی راهبردی در سوریه پرداخت و نوشت [...]
پایگاه بصیرت / برگردان از حمید نیکو
یادداشت: گروه ترجمه- خبرگزاری «رویترز» ۱۹ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۸ آذر) در مقاله‌ای به تلاش‌های روسیه و ایران برای هماهنگی راهبردی در سوریه پرداخت و نوشت: «به گفته مقامات ایران، این کشور تصمیم گرفته است مواضع خود با روسیه را به منظور رسیدن به توافقی سیاسی برای پایان جنگ داخلی سوریه یکپارچه کند. روسیه در عین حفظ حمایت قاطع و علنی خود از اسد، به‌تازگی به طور شفاف به کشورهای غربی اعلام کرده است که با کنار رفتن اسد به عنوان بخشی از روند صلح مخالفتی ندارد.»
در ادامه مقاله آمده است: «به گفته یک مقام ارشد ایرانی آگاه، تصمیم ایران برای افزایش هماهنگی با روسیه پس از دیدار ماه گذشته ولادیمیر پوتین و رهبر ایران در تهران اتخاذ شده است. ایران همانند روسیه علناً تأکید کرده است، اسد تنها در صورتی کنار می‌رود که در یک انتخابات سرنوشت‌ساز  شرکت کند. این مقام ایرانی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «آنچه مورد توافق قرار گرفت، این بود که ایران و روسیه سیاستی را که به نفع تهران، مسکو و دمشق باشد، پیگیری خواهند کرد... ایران بر این باور است که ملت سوریه باید درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرد؛ اما ابتدا ضروری است که آرامش و ثبات به این کشور بازگردانده شود».
در پایان مقاله آمده است: این مقام ایرانی افزود‌: «ایران و روسیه در هماهنگی کامل بر سر سوریه و سرنوشت اسد هستند... دیدار میان پوتین و رهبر معظم انقلاب بسیار موفقیت‌آمیز بود و در حال حاضر ایران و روسیه درباره اسد دیدگاه مشابهی دارند». مقامات آمریکایی و اروپایی می‌گویند: «اسد اعتبار خود را به دلیل سرکوب مداوم و سوءاستفاده‌های مکرر از حقوق بشر از دست داده و نمی‌تواند در هیچ انتخاباتی شرکت کند؛ اما قدرت‌های غربی، ترکیه و عربستان سعودی با بی‌میلی موافق هستند که وی طی دوران انتقال بر مسند قدرت باقی بماند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات