صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۸۵۲۶۰
رئیس بسیج اساتید کشور:

طراحان «شورایی بودن» مانند «رهبرسازان» ناکام می‌مانند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به طراحان طرح شورایی بودن گفت: اگر آقایانی که اجرای پروژه رهبرسازی در زمان امام را در پیش گرفتند، می‌توانند بحث شورایی بودن را نیز دنبال کنند قطعا ناکام خواهند ماند.
پایگاه بصیرت: سهراب صلاحی یکشنبه شب در همایش بررسی ابعاد نفوذ دشمن، با اشاره به نظام‌های اسلامی مختلف در دنیا و در طول تاریخ اظهار کرد: آن چیزی که باعث شده برای نخستین‌بار در تاریخ انقلابی در حدود چهار دهه همانند روز پیدایش بر مبانی و آموزه‌های اسلامی خود حرکت کند پیوند میان آموزه‌ها و اعتقادات قلبی مردم است

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت بسیج جاری و ساری کردن این روحیه انقلابی در کالبد نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس بسیج اساتید کشور اهداف ملی، منطقه‌ای و جهانی ایران اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حوزه ملی تبدیل کشور به قدرت بین‌المللی است، در عرصه منطقه‌ای و جهان اسلام مقصود استقرار تمدن نوین اسلامی است و در حوزه جهانی هدف تشکیل جبهه ضداستکبار است.

صلاحی سپس به فتنه 88 پرداخت و افزود: اگر این فتنه را مورد کالبدشکافی قرار دهیم مشاهده می‌کنیم دو عامل گرفتار شدن آمریکا در باتلاق عراق و پیوند میان ناکامان در کسب قدرت با ایالات متحده منجر به پیدایش این حادثه تلخ شد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری آمریکایی‌ها برای ماندن 100 ساله در عراق بیان کرد: این در حالی است که در سال 2011 زمانی که قصد ترک عراق را داشتند از سردار سلیمانی خواستند برای خروج از این کشور به آنان 6 ماه فرصت دهد.

این مسئول با یادآوری طرح مارشال که به بهانه کمک مالی به اروپای غربی بعد از جنگ جهانی دوم از سوی آمریکا اجرا شد، عنوان کرد: این طرح که با برآورد هزینه‌ای 12 میلیارد دلاری انجام شد و با هدف عدم تسلط شوروی بر اروپای غربی صورت گرفت حاصلش 70 سال حکومت آمریکایی‌ها بر این بخش بود.

صلاحی تأکید کرد: این در حالی است که در عراق با برآورد اولیه‌ای هزینه بین 60 تا 70 میلیارد دلار نتوانستند راه به جایی ببرند.

وی با اشاره به طرح خاورمیانه بزرگ افزود: توطئه تجزیه کشورهای اسلامی شامل عربستان، سوریه، ایران و حتی کشوری نظیر روسیه پس از زمان اشغال عراق از سوی آمریکا مدنظر قرار گرفت.

رئیس بسیج اساتید کشور با یادآوری نامه رئیس دولت اصلاحات در سال 2003 به بوش و تعهدهای پنج‌گانه‌اش گفت: در این نامه مواردی نظیر کمک برای خلع سلاح حزب‌الله، یاری رساندن به آمریکا برای استقرار دولت همسو با این کشور، به رسمیت شناختن اسرائیل، شفاف‌سازی برنامه‌های هسته‌ای و الزام به رعایت حقوق بشر آمده است.

صلاحی اضافه کرد: با وجود این تعهدها، باز شاهد هستیم بوش به سفیر سوئیس تشر می‌زند که چرا حاضر به پذیرفتن این نامه شده و می‌گوید ما برای تنبیه ایران به عراق آمده‌ایم.

وی تأکید کرد: حال پس از مدت‌ها از این تهدید، شاهد بودیم که نیروهای انقلابی عراق زیرپرچم جمهوری اسلامی و مرجعیت شیعه بزرگ‌ترین شکست تاریخی را بر آمریکا تحمیل کردند به‌گونه‌ای که هیچگاه نتواند وارد ماجراجویی مشابه دیگری شود.

رئیس بسیج اساتید کشور یادآور شد: با هزینه‌های گزافی که آمریکا در حمله به عراق متحمل شد ایالات متحده را به یکی از بدهکارترین کشورهای دنیا مبدل ساخت و این شکستی بود که پس از ناکامی در ویتنام،این بار از یک کشور اسلامی دریافت کردند.

صلاحی با بیان اینکه امروز نیز آمریکا در پرده دیگر باز هم گرفتار شده‌اند افزود: اوباما پس از به قدرت رسیدن اشتباه نومحافظه‌کاران را دخالت مستقیم در حمله‌های نظامی دانست و از طرح جنگ‌های نیابتی سخن گفت آنچنانکه در سوریه ترکیه به فرماندهی گمارد و عربستان را وادار به حمله نظامی به مردم مستضعف یمن کرد.

وی با تأکید بر ناکامی آمریکا در جنگ‌های نیابتی اضافه کرد: به عنوان نمونه‌ سوریه‌ای که قرار بر تسخیر آن در دو ماه بود اکنون پنج سال است که در برابر توطئه‌ها و بحران‌سازی‌های غرب مقاومت کرده است.

رئیس بسیج اساتید کشور با یادآوری عوامل پیدایش فتنه نخست متذکر شد: حال که باز هم آمریکا در منطقه گرفتار شده و عده‌ای در داخل احساس می‌کنند از قدرت جا مانده‌اند آیا باز باید به دنبال فتنه‌ای دیگر بود؟!

صلاحی سپس با اشاره به رویکرد رئیس جمهور در قبال آمریکا عنوان کرد: از زمانی که از همان روزهای نخست رئیس جمهور از حل و فصل مسائل سخن به میان آورد چقدر توسط آمریکایی‌ها آزار دید و متحمل هزینه‌های متعدد شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به ماجرای عدم پذیرفتن ابوطالبی نماینده پیشنهادی رئیس جمهور در سازمان ملل از سوی آمریکایی‌ها گفت: در حالی که وی در سایت شخصی خویش خود را تنها یک مترجم در حادثه تسخیر لانه جاسوسی معرفی می‌کند و مذاکرات هسته‌ای را مسیری برای گفت‌وگو با آمریکا مطرح می‌سازد باز هم ایالات متحده از پذیرفتن ابوطالبی سرباز می‌زند.

صلاحی به ماجرای گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور و اوباما و مؤدب خواندن رئیس جمهور آمریکا از سوی روحانی اشاره و عنوان کرد: پس از این اظهارنظر، وندی شرمن DNA ایرانی‌ها را هدف اهانت خود قرار می‌دهد حال آنکه آمریکایی‌ها خود از نسل شرورانی هستند که توسط اروپایی‌ها به این سرزمین رانده شدند.

وی با اشاره به برخی امتیازات داده شده به آمریکایی‌ها از سوی کشور گفت: پس از این اتفاق، باز هم شاهد تهدیدهای مکرر مقامات آمریکایی هستیم چنانکه حتی دولتمردان آمریکایی از حمله اتمی سخن می‌گویند که حتی خود این تهدید نیز جرم است.

صلاحی با طرح این پرسش که رئیس جمهور برای بهبود روابط در صدد قانع کردن مخالفان داخلی حتی با تشر است چگونه آمریکا اینگونه عمل می‌کند، افزود: چه جای توجیهی است که آمریکایی‌ها در پاسخ به هزینه‌های متحمل شده این دولت، با مشارکت آل سعود نفت را به 30 دلار می‌رسانند.

وی سپس به عهدشکنی آمریکا در برجام نیز اشاره و تصریح کرد: چگونه آمریکا برای رئیس جمهوری که این میزان برای آنها هزینه داده و حتی رفع مشکل محیط زیست و آب خوردن کشورش را در توافق هسته‌ای می‌داند نادیده گرفته و مهلت نمی‌دهند تا مرکب برجام خشک شود و آنگاه بدعهدی کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به مصوبه‌ای در آمریکا مبنی بر لزوم اخذ ویزای جدید برای شهروندان کشورهایی که در پنج سال اخیر به ایران سفر کرده‌اند گفت: آنها بر اساس برجام متعهد شده‌اند که از هر اقدامی برای محدودیت مسائل تجاری ایران خودداری کنند اما با این مصوبه بیش از چهار میلیارد دلار به اقتصاد گردشگری کشور لطمه می‌زنند.

صلاحی همچنین در خصوص طرح بحث شورایی شدن اداره کشور عنوان کرد: اگر آقایانی که اجرای پروژه رهبرسازی در زمان امام را در پیش گرفتند موفق شدند می‌توانند بحث شورایی بودن را نیز دنبال کنند که قطعا ناکام خواهند ماند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اسلام ناب و رهبری جامع به عنوان مولفه‌های تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی تصریح کرد: تاکنون ایران 80 درصد مسیر رسیدن به قدرت بین‌المللی شدن را پیموده است و بقیه راه را بر مبنای نظریه جامع اسلام ناب که یک جلوه از آن را در راهپیمایی امسال دیدیم، باید طی کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه به تدابیر حکیمانه رهبری پرداخت و گفت: رهبری جامع و مدیریت ایشان با رهبری هیچ یک از رهبران دنیا قابل مقایسه نیست و اقتدار ایشان را در ملاقات اخیر پوتین شاهد بودیم.

صلاحی با بیان اینکه روسیه در سوریه به پشتیبانی ایران آمده است، تأکید کرد: قدرت دفاعی، علمی و نفوذ ایران در منطقه باعث قدرت فرامنطقه‌ای ایران شده است و این به معنای جلوگیری از نفوذ دشمن و جلوگیری از جا‌به‌جا شدن سیاست‌های کلان نظام است.

وی متذکر شد: وظیفه مجلس پرسشگری است و برای اینکه ایران به قدرت بین‌المللی تبدیل شود، اساتید و نخبگان نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی را از دیگر مؤلفه‌های قدرت برتر شدن ایران برشمرد و افزود: برخی تصور می‌کنند با گرفتن قدرت هسته‌ای ایران را زمین‌گیر کرده‌اند و هر روز بر تهدیدات خود می‌افزایند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات