صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۸۵۵۱۰

حزب‌الله و ریاست جمهوری لبنان

روزنامه «العرب» چاپ لندن نوشت: «حزب‌الله با انتخاب «سلیمان فرنجیه» برای ریاست‌جمهوری لبنان مخالفت کرده است؛ وی وابسته به جریان ۸ مارس به رهبری حزب‌الله و دوست بشار اسد، [...]
یادداشت: گروه ترجمه- روزنامه «العرب» چاپ لندن نوشت: «حزب‌الله با انتخاب «سلیمان فرنجیه» برای ریاست‌جمهوری لبنان مخالفت کرده است؛ وی وابسته به جریان ۸ مارس به رهبری حزب‌الله و دوست بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه است. حزب‌الله وقتی موضع خود را اعلام کرد که هیئتی از آن با بطریک مارونی، بشاره الراعی دیدار کرد و به او گفت که همچنان از ریاست‌جمهوری میشل عون حمایت می‌کند. این در حالی است که بسیاری معتقدند، امکان رسیدن میشل عون به سمت ریاست‌جمهوری لبنان با وجود پافشاری‌های موجود بسیار کم است. به اعتقاد برخی از سیاستمداران لبنانی، اعلام مواضع جدید حزب‌الله نسبت به انتخاب فرنجیه و اصرار به انتخاب میشل عون بیان‌کننده مواضع تهران است.»
این روزنامه در ادامه نوشت: «نزدیک به یک ماه پیش سعد حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان و از رهبران جریان ۱۴ مارس با سلیمان فرنجیه در پاریس دیدار کرد و با او بر سر انتخابش به سمت ریاست‌جمهوری لبنان به توافق رسید. توافقی که سبب اعتراض بسیاری از گروه‌های سیاسی عضو جریان ۱۴ مارس شد، تا آنجا که اشرف ریفی، یکی از وزرای اهل تسنن در کابینه تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان و از اعضای جریان ۱۴ مارس، حمایت خود را از سمیر جعجع، رئیس حزب نیروهای لبنانی و از اعضای تندروی جریان ۱۴ مارس که او نیز ادعای ریاست‌جمهوری دارد و بارها در رسیدن به این هدف شکست خورده است، اعلام کرد؛ اقدامی که بیشتر جنبه نمادین و اعتراضی دارد و نمی‌تواند در معادلات سیاسی جاری در لبنان و همچنین بن‌بست به وجودآمده تغییری ایجاد کند.»
العرب در پایان نوشت: «سعد حریری در توجیه کار خود گفت، براساس حمایتی که از نبیه بری، رئیس مجلس لبنان و ولید جنبلاط، رهبر درزی‌ها از سلیمان فرنجیه به عمل آمده، انتخاب او را برای ریاست‌جمهوری لبنان تأیید کرده است. این انتخاب مورد حمایت عربستان سعودی نیز قرار گرفته بود.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات