صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۸۵۹۶۹

جلوه‌ای دیگر از اقتصاد مقاومتی

افتتاح رسمی پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶پارس جنوبی در حالی صورت می‌گیرد که تمامی واحدهای این پالایشگاه در بهره‌برداری کامل قرار دارد و حدود یک سال پیش این واحدها در مدار [...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری
یادداشت: پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی دیروز با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد. این پالایشگاه که از آن با عناوینی، همچون «پالایشگاه صددرصد ایرانی» و «ایرانی‌ترین پالایشگاه» یاد می‌شود، از پیشرفته‌ترین پالایشگاه‌های کشور است که همه مراحل اجرای آن از مطالعه تا راه‌اندازی و تولید با بهره‌گیری از توان و ظرفیت داخلی و به همت و تلاش متخصصان ایرانی در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه اجرا شده است.
با راه‌اندازی این پالایشگاه، روزانه بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد، ۲۷۰۰ تن اتان و ۲۹۰۰ تن پروپان و بوتان تولید می‌شود. گفتنی است، افتتاح رسمی پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶پارس جنوبی در حالی صورت می‌گیرد که تمامی واحدهای این پالایشگاه در بهره‌برداری کامل قرار دارد و حدود یک سال پیش این واحدها در مدار قرار گرفته‌اند و تولید آنها متوقف به افتتاح رسمی نبوده است.
آغاز به کار قرارگاه سازندگی برای اجرای این پروژه عظیم همزمان با شدت گرفتن تحریم‌های اقتصادی و خودداری شرکت‌های خارجی از فعالیت در این حوزه بود که اگرچه کار را بر دست‌اندرکاران مدیریت و اجرای پروژه سخت کرد و آنها را در تنگناهای فراوان قرار داد، اما فرزندان این ملت با درک شرایط و محدودیت‌های ایجادشده به ابتکار و خلاقیت دست زدند و با توان و امکانات موجود پروژه را به سرانجام رساندند.
واقعیت این است که هر جا به فرزندان انقلابی ملت در سپاه پاسداران اعتماد شده و آنها در هر عرصه‌ای که وارد شدند، افتخارآفرین بودند و موفقیت‌های بزرگی نصیب کشور کردند. دیروز هم رئیس‌جمهوری از تلاش سپاه در ساخت این پالایشگاه مهم قدردانی کرد، اما فرمانده قرارگاه سازندگی خطاب به آقای روحانی گفت: این قرارگاه در ۹ ابرپروژه، ۲۵ میلیارد دلار هزینه کرده‌ و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که اگر ۲/۲ میلیارد دلار به آنها تزریق شود، سالیانه ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار عاید کشور می‌شود، لذا حمایت و همراهی دولت را می‌طلبد تا گام‌های بزرگ یکی پس از دیگری برای رونق و آبادانی کشور برداشته شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات