صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۸۶۰۲۱

هشدار جدی

سه‌شنبه، ۲۳ دی ماه، ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه، ملوانان آمریکایی به طور غیرقانونی وارد آب‌های ایران شدند که بلافاصله با واکنش جدی پاسداران مرزهای آبی ایران اسلامی روبه‌رو شد و ١٠ نظامی[...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: سه‌شنبه، ۲۳ دی ماه، ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه، ملوانان آمریکایی به طور غیرقانونی وارد آب‌های ایران شدند که بلافاصله با واکنش جدی پاسداران مرزهای آبی ایران اسلامی روبه‌رو شد و ١٠ نظامی متجاوز آمریکایی به دست نیروی دریایی سپاه دستگیر شدند. «پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون خیلی زود این موضوع را تأیید کرد و در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت: این قایق‌ها در مسیر بین کویت و بحرین در حال حرکت بوده‌اند که تماس با آنها قطع شده است. سناتور «کلی آیوت» نیز با اشاره به این واقعه گفت: «غیرقابل تصور است» که دولت آمریکا قصد برداشتن تحریم‌ها علیه ایران را دارد و «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید، بازداشت ۱۰ نظامی آمریکایی در خلیج‌فارس را اقدامی «تحریک‌آمیز» خواند. سناتور «تام کاتن» هم بازداشت ۱۰ نظامی آمریکایی در خلیج‌فارس به دست سپاه را برای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا «ذلت‌بار» خواند. در حالی که بازار اظهارنظر واکنش مقامات آمریکا داغ بود، وزیر خارجه آمریکا، با همتای ایرانی خود، برای تسریع آزادی سرنشینان قایق‌های آمریکایی توقیف‌شده در خلیج‌فارس تماس گرفته است. از سوی دیگر،  این خبر خیلی زود به تیتر یک رسانه‌های جهان تبدیل شد و بسیاری از رسانه‌ها در خبری فوری از بازداشت ملوانان آمریکایی در آب‌های ایران خبر دادند و گمانه‌زنی درباره این اقدام مقتدارنه دریاداران ایرانی آغاز شد. روزنامه «دیلی بیست» به نقل از منابع نظامی آمریکایی ادعا کرد، ایران تا برگزاری سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا، نظامیان دستگیر شده آمریکایی را در بازداشت نگه خواهد داشت.
سردار شریف، سخنگوی سپاه در پاسخ به موضع‌گیری مقام‌های آمریکایی مبنی‌بر آزاد کردن فوری ملوانان بازداشت‌شده، گفت: قطعاً ایران بر سر منافع ملی‌اش با کسی شوخی نداشته و تسامحی نیز نخواهد کرد. وی یادآور شد: قطعاً پس از انجام تحقیقات، اگر مشخص شود که کار آنها عمدی نبوده، برخورد دیگری صورت خواهد گرفت.
 اما نکته مهم و اساسی در این ماجرا، فارغ از تقابل‌های طرفین و آزاد شدن متجاوزان دریایی یا هر اتفاق دیگر، نمایش قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از مرزهای خود است و هشداری جدی به کسانی که رؤیای تعدی به مرزهای مقدس جمهوری اسلامی را در سر می‌پرورانند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات