صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۸۶۵۲۵

فوتبال در آفساید

در این سال‌ها میان اهالی فوتبال و مدیران فوتبالی، کم نبوده‌اند کسانی که از دست‌های پشت پرده و جابه‌جایی مبالغی هنگفت برای تغییر نتایج در فوتبال ایران خبر داده‌اند. [...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
فوتبال در آفساید
سوت‌های جنجالی، نتایج عجیب و غریب، نقل‌وانتقال میلیاردی و موارد پر سروصدای دیگر در فوتبال ایران، مباحثی که سال‌هاست در حاشیه فوتبال ایران به چشم می‌خورد، مسائلی که افکار عمومی همیشه به دیده تردید به آنها نگاه می‌کردند و برخی از مسئولان و اهالی فوتبال آن را اشتباهات جداناپذیر فوتبال می‌خواندند. البته، در این سال‌ها میان اهالی فوتبال و مدیران فوتبالی، کم نبوده‌اند کسانی که از دست‌های پشت پرده و جابه‌جایی مبالغی هنگفت برای تغییر نتایج در فوتبال ایران خبر داده‌اند. روایت‌هایی که سرانجام کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی را مجاب کرد که در سال ۹۲ با ورود به موضوع به بررسی آن پرداخته و گزارشی از فساد و تخلفات فوتبال ایران تهیه کند؛ گزارشی که پس از روزهای طولانی سرانجام در روزهای اخیر به صحن علنی مجلس آمد و قرائت شد. این گزارش، فساد در فوتبال ایران را انکارناپذیر می‌داند و از وجود تبانی، ارتشاء، دوپینگ، شرط‌بندی، جعل سند، تصدیق‌نامه‌های خلاف واقع، فرار مالیاتی، مصرف الکل و روابط نامشروع، مصرف مواد مخدر، رواج خرافه‌گرایی، تحصیل مال از طریق نامشروع، نقض آشکار قوانین و مقررات و قراردادهای غیرواقعی در فوتبال ایران خبر می‌دهد.
گزارشی که اگرچه با تأخیر فراوان در ماه‌های پایانی مجلس نهم به سرانجام رسید، اما این تأخیر، واقعیت‌های فوتبال ایران را تغییر نمی‌دهد. گزارشی که نشان می‌دهد فضای فوتبال نیازمند سر و سامان یافتن است، آن هم نه به صورت مقطعی و کوتاه‌مدت، بلکه با نگاهی بلندمدت و ایجاد سازوکار و قوانینی که بتواند فساد در جامعه فوتبالی ایران را که همواره با هدف ترویج ورزش و سلامت جسمی و روحی مورد توجه بوده است، به حداقل برساند و این ورزش را به هدف اصلی خود نزدیک کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات