فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۸۶۶۶۵

كار اصلي ما حفاظت از مرزهاي ارزشي انقلاب است

به عنوان كارشناس نظامي اعلام مي‌كنم كه امروز هيچ دغدغه امنيتي و دفاعي نداريم اما دغدغه فرهنگي جاي آنها را گرفته است.
به گزارش سپاه نيوز، سردار سرلشكر محمد علي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اجلاس سراسري اصحاب عشق با بيان اينكه هم اكنون مهم‌ترين دغدغه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، حوزه فرهنگ است، اظهار كرد: دشمنان با تمام امكانات و توان بسيج شده‌اند تا به انقلاب ما ضربه بزنند و اين ضربه را در حوزه فرهنگ تدارك ديده‌اند. وي افزود: اگر الان از ما بپرسند كه دغدغه اصلي شما چيست؟ نگران چه هستيد و به خاطر چه از كار و زندگي دست كشيده‌ايد و در اين عرصه جهاد مي‌كنيد؟ پاسخ و دليل ما «حفظ انقلاب اسلامي و پيشبرد اهداف آن» خواهد بود. سرلشكر جعفري با تأكيد بر ضرورت مشخص ساختن مرزهاي انقلاب اسلامي ادامه داد: مهم‌ترين كار و وظيفه امروز ما اين است كه اين مرزها را پررنگ و مشخص كنيم. كار اصلي ما حفاظت از مرزهاي سياسي، فرهنگي و ارزشي انقلاب اسلامي است و بايد از تمام ظرفيت و توان خود در اين مسير استفاده كنيم.
فرمانده كل سپاه با اشاره به تعبير رهبر معظم انقلاب از جريان انقلاب اسلامي گفت: يك زمان در محضر رهبري بوديم و ايشان تعبير زيبايي در اين زمينه داشتند؛ معظم له فرمودند «جريان انقلاب اسلامي مانند جريان آب شيرين است و اين جريان در ميان اقيانوس‌هاي شور و تلخ در مسير رشد و تعالي حركت مي‌كند، جلو مي‌رود و البته مرزهاي خود را حفظ مي‌كند». وي تصريح كرد: نبايد اجازه بدهيم كه مرزهاي انقلاب و غيرانقلاب دچار اختلاط شود و اگر بتوانيم مانند گذشته از اين موضوع مراقبت كنيم، كار چندان پيچيده‌اي در ادامه مسير نخواهيم داشت. رمز و راز ماندگاري انقلاب اسلامي ما همين است كه تا امروز مرزهاي خود را حفظ كرده‌ايم؛ البته دشمن نيز با پي بردن به اين مهم، درصدد ضربه زدن به ما از طريق اختلاط مرزهاست. سرلشكر جعفري گفت: مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)در دو دهه اخير تعابير مختلف و معناداري پيرامون نقشه‌هاي فرهنگي دشمن داشته‌اند كه از جمله آنها مي‌توان به شبيخون فرهنگي، ناتوي فرهنگي و جنگ فرهنگي اشاره كرد، اما ايشان در بيانات اخير خود مسئله نفوذ را به عنوان راهبرد جديد دشمن در برابر انقلاب و نظام اسلامي مطرح كرده‌اند كه يكي از عرصه‌هاي آن عرصه فرهنگي است. فرمانده كل سپاه با پيچيده دانستن جنگ، تهاجم و نفوذ در حوزه فرهنگ افزود: جبهه اصلي امروز جبهه فرهنگي است؛ چراكه زمان و مكان مشخصي ندارد و در جاي جاي زندگي ما در خانه، شهر، محيط كار و به طور كلي بيخ گوش ماست. وي تأكيد كرد: اهميت جهاد فرهنگي در انقلاب اسلامي كمتر از جهاد رزمي و دفاعي نبوده و امروز نياز واقعي ما در همين جبهه است. جنگ فرهنگي دائمي است و هرگز تمام نمي‌شود؛ تا زماني كه انقلاب اسلامي هست و تا زماني كه دشمن هست، جنگ و جهاد فرهنگي هم جريان دارد.
سرلشكر جعفري در پايان با اشاره به ضرورت‌هاي جهاد فرهنگي اظهار كرد: در جبهه فرهنگي بايد هدف‌گذاري‌هاي مشترك داشته باشيم و تمام برنامه‌ها و اقدامات ما به طور شفاف و روشن حول محور «انقلاب اسلامي» باشد؛ اين يعني برجسته‌سازي مرزهاي انقلاب؛ يعني همان چيزي كه دغدغه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامي است. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات