صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۸۶۶۹۵

محسن رضایی:دولت قراردادها را واقعی کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت قراردادهای کاغذی را تبدیل به قرارداد‌های واقعی کند، گفت: با جیب خالی نمی‌توان قرارداد میلیاردی بست.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: سالروز پیروزی ملت بزرگ ایران بر استبداد داخلی و استکبار جهانی را به همه ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان تبریک و تهنیت می‌گویم؛ پیروزی انقلاب اسلامی با شعار پیروزی خون بر شمشیر توانست یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های منطقه و ابرقدرت جهانی به‌نام آمریکا را به زانو درآورد و نشان داد که ملت‌ها حتی با دست خالی نیز می‌توانند حقوق خود را احیا کنند.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس نیز ملت ایران با این اندیشه و شعار و با دستان خالی توانستند اجتماع ابرقدرت‌ها را به زانو درآورد، بنابراین مهمترین پیام این انقلاب این است که ما می‌توانیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز شرایط کشور و توانایی‌ها و تجربه‌ای که ملت ایران نسبت به پیروزی انقلاب در سال 57 به دست آورده، بیشتر و گسترده‌تر است، لذا نباید به یأس و ناامیدی‌هایی که عده‌ای در کشور دامن می‌زنند گوش داد؛ بسیاری امروز درصدد هستند بگویند اگر ایران وضعیت خود را نسبت به آمریکا یا دولت‌های دیگر تعیین نکند، نمی‌تواند کاری کند. این سخن را قبل از انقلاب خیلی‌ها مطرح می‌کردند و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گفتند "اگر شما می‌خواهید با شاه مبارزه کنید، باید ابتدا قدرت‌های جهانی را ببینید وگرنه نمی‌توانید شاه را کنار بزنید" و در دوران دفاع مقدس نیز می‌گفتند "شما نمی‌توانید صدام را از کشور بیرون کنید".

رضایی ادامه داد: امروز نیز همین حرف را می‌زنند و می‌گویند "شما نمی‌توانید مشکلات اقتصادی کشور را حل کنید"؛ در حالی که تجربه انقلاب و دفاع مقدس نشان داده که ما می‌توانیم از موانع سر راه‌مان عبور کنیم و امیدواریم درس بزرگ انقلاب اسلامی در کشور ما جاویدان و پایدار بماند و با پیروی از این درس بزرگ بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

وی با اشاره به مصوبات جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام روی سیاست‌های کلی خانواده بحث شد؛ سیاست‌های خانواده از سوی دفتر مقام معظم رهبری برای مشورت به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده بود و دبیرخانه و کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع آن را بررسی کرد و در کمیسیون مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پیش‌نویس این سیاست‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امروز سیاست‌های کلی خانواده که پیشنهادی از سوی دبیرخانه و کمیسیون مجمع بود در صحن مجمع تشخیص مورد بحث قرار گرفت و ما 5 سیاست از 18 سیاست کلی خانواده را تصویب کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جزئیات مصوبات جلسه امروز مجمع، افزود: خانواده باید واحد بنیادین و سنگ بنای جامعه باشد و جامعه اسلامی بدون تکیه بر خانواده نمی‌تواند شکل بگیرد و فرهنگ اومانیستی که در غرب جریان دارد و نظام خانواده در آنجا فروپاشیده است، اگر این فرهنگ وارد جامعه ما شود، طلاق افزایش پیدا می‌کند و آسیب‌های اجتماعی را گسترش می‌دهد؛ لذا باید ما واحد بنیادین و سنگ بنای جامعه اسلامی را خانواده قرار دهیم.

رضایی ادامه داد: در بند اول سیاست‌های خانواده ایجاد جامعه خانواده‌محور و تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی خانواده تصویب شد. در بند دوم محور قرار گرفتن خانواده در قوانین، مقررات و برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی مرتبط و نظام شهرسازی در کشور و همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و آموزشی بود، بنابراین خانواده باید در تمام سیاست‌ها و مقررات محور قرار بگیرد.

وی گفت: سیاست سوم برجسته‌سازی کارکردهای خانواده برای حفظ و ارتقای هویت اسلامی و صیانت از خانواده و جامعه بود و چهارمین سیاست نهضت فراگیر ملی برای ازدواج موفق دختران و پسران و افراد در سنین ازدواج و تشکیل خانواده اسلامی و نفی تجرد بود. سیاست پنجم نیز ارتقای سرمایه اجتماعی برمبنای به‌کارگیری ظرفیت‌های آموزشی و تربیتی، فرهنگ‌سازی و تقویت و تعاملات اخلاقی و مقابله مؤثر با جنگ نرم دشمنان علیه خانواده و ایجاد فرصت برای حضور مفید و مؤثر خانواده کنار یکدیگر و استفاده مؤثر خانواده از اوقات فراغت جمعی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: 5 سیاست از 18 سیاست کلی خانواده با اصلاحاتی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد و احتمالاً در جلسه دیگری بحث را ادامه می‌دهیم و تا پایان سال این سیاست‌ها را محضر مقام معظم رهبری پیشنهاد خواهیم کرد.

رضایی در پاسخ به این پرسش "نظر شما در مورد روند بررسی صلاحیت‌های کاندیداها چیست؟" گفت: شکایات و اعتراضات باید مسیر قانونی خود را طی کند، چرا که اگر مسیر قانونی پیدا شود آرامش جامعه به هم می‌خورد. فتنه 88 که رخ داد علت اصلی‌اش این بود که به‌جای اینکه اعتراضات را از طریق قانون پیگیری کند، خیابانی کردند در حالی که اعتراض و شکایت حق افراد است و باید افراد به‌صورت قانونی حقشان را پیگیری کنند.

وی تأکید کرد: اعتراضات غیرقانونی که موجب به هم خوردن آرامش جامعه می‌شود به‌نفع هیچ کس نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد ردصلاحیت‌ها در جلسه امروز مجمع صحبتی مطرح شده، گفت: خیر، امروز در مورد بررسی صلاحیت‌ها هیچ بحثی در جلسه مجمع تشخیص نشد و بنده چون اطلاع دقیقی از استدلال هیئت‌های نظارت ندارم، نمی‌توانم قضاوت کنم که ردصلاحیت‌ها چگونه است.

رضایی ادامه داد: هم‌اکنون به‌اندازه کافی از همه گروه‌ها حضور دارند و آن‌طور که اطلاع یافتم اصلاح‌طلبان دو برابر و نیم، اصول‌گرایان سه برابر و مستقلین نیز سه برابر کرسی‌های مجلس نامزد انتخاباتی دارند.

وی در پاسخ به این پرسش "با توجه به حرف و حدیث‌های زیاد در مورد قراردادهای نفتی آیا مجمع تشخیص به این قراردادها ورود پیدا کرده؟"، گفت: متن قراردادها هنوز برای ما ارسال نشده و باید ما متن قرارداد را دیده و با سیاست‌های کلی انطباق دهیم و آن زمان نظرمان را اعلام می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر "آیا افزایش حجم قراردادهای ایران با کشورهای خارجی می‌تواند دولت یازدهم را از رکود اقتصاد نجات دهد؟" اظهار داشت: برای اینکه دولت از رکود خارج شود باید محیط کسب و کار در داخل کشور بهبود پیدا کند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون رتبه کشور ما در محیط کسب و کار و در جدول دیده‌بانی کارآفرینی جهان بین 120 تا 130 است و بدون بهبود محیط کسب و کار سرمایه‌گذاران خارجی دل به سرمایه‌گذاری نخواهند داد، بنابراین باید محیط کسب و کار در داخل فراهم شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئله دوم این است که دولت باید از حالت مصرفی به حالت تولیدی کشیده شود و تلاش کند تا تولید ملی رونق پیدا کند، چرا که اگر تولید ملی رونق پیدا کند، آن زمان درآمدهای کافی به وجود می‌آید تا بتوان این قراردادها را عملیاتی کرد، اما اگر میلیاردها دلار قرارداد ببندند، اما جیب‌شان خالی باشد یا دولت 540هزار میلیارد تومان بدهی داشته باشد، قراردادها به‌صورت آرمانی و روی کاغذ باقی می‌مانند، لذا باید کاری کرد که قراردادهای کاغذی به قراردادهای واقعی تبدیل شود و دولت از حالت مصرفی تبدیل به تولیدی شود.

رضایی در پایان در پاسخ به سؤالی درباره ارزیابی خود از وحدت اصولگرایان خاطرنشان کرد: بنده همیشه طرفدار وحدت بوده‌ام و ما بدون وحدت نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم؛ چه وحدت اصولگرایان و چه وحدت ملی. تفرقه و تکروی و پافشاری روی سلایق مختلف به اصولگرایان و وحدت ملی آسیب وارد می‌کند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات