سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۵۳۴۳۹

رضایی: نیاز به بسیج فکری و جهاد تبیین فعال برای اندیشه‌های انقلاب اسلامی هستیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: نیاز به بسیج فکری و جهاد تبیین فعال و البته به دور از تندروی به منظور گم نکردن راه و اندیشه‌ای که در پی انقلاب اسلامی به ارمغان آمد، هستیم.

محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع روحانیون و بسیج طلاب مازندران با اشاره به سبقه ۴۵ ساله انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی پدیده‌ای بزرگ بود که بر خلاف اکثر انقلاب‌ها که در همان ابتدا از بین رفتند پایدار ماند و ملتی فراموش شده را بر سر زبان‌ها انداخت و امروز به اعتراف خود نظام سلطه بزرگترین دشمن آمریکا و اسرائیل و ظالمین جهان است.

دبیر شورای‌عالی عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به ترس اسرائیل از ایران و اشارات متعدد سران صهیونیست به خطر ایران، تشریح کرد: دلیل ترس آمریکا و اسرائیل از ایران نه فقط ابزار جنگی و نظامی، بلکه ایمان قلبی و اراده ایران است.

رضایی با یادآوری تاریخ ۲۰۰ ساله کشور، خاطرنشان کرد: در بیش از ۲۰۰ سال گذشته، سلطه‌گران و قدرت‌های جهانی هر کاری دلشان خواست از تقسیم شمال و جنوب ایران تا غارت منابع سرشار کشور و تبدیل ایران به پل پیروزی در جنگ جهانی کردند و برنامه‌ریزی‌های فراوان برای سرکوب عزت و غرور ملی ایران انجام دادند و نسبت به اسلام و ارزش‌های اسلامی سیاه‌نمایی می‌کردند، چراکه این راه ملت ایران را به سربلندی و عزت می‌رساند.

وی ادامه داد: به محض اینکه مردم ایران راه خود را پیدا کرد، دشمنان تمام توان و تبلیغات خود را برای نابودی این راه و انحراف در مسیر درستی که ملت ایران در پیش گرفته‌اند، انجام داده‌اند و بعد از اینکه در جنگ نظامی و اقتصادی موفق نشده‌اند، حال به دنبال تغییر فکر انقلابی و ایمان مردم هستند و به همین دلیل رهبر انقلاب بر جهاد تبیین تأکید می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حوادث اخیر منطقه و جنگ غزه افزود: پس از جنگ‌های اول و دوم جهانی تمام کشورهای اشغال شده در خلال این جنگ‌ها از اشغالگران خالی شده‌اند و تنها نقطه اشغالی باقیمانده، فلسطین است که ۱۰۰ سال اشغالگری و جنایت در آن ادامه یافته است و مهمترین سؤال این است که چرا این نقطه کماکان تحت اشغال غده سرطانی ساخته شده توسط انگلیس و آمریکا است؟

رضایی با تشریح تاریخ جنگ‌های جهانی، توضیح داد: پس از جنگ جهانی دوم به پشتیبانی انگلیس، یهودی‌ها به فلسطین انتقال داده شدند و از آن زمان تاکنون دولت‌های آمریکا و انگلیس میلیاردها دلار به بهانه دفاع از مردم یهود هزینه کردند، حال آنکه حمایت از یهودیان دروغی بیش نیست و حمایت از این غده سرطانی با هدف غارت نفت غرب آسیا و مقابله با اسلام و اتحاد مسلمین و تبدیل این منطقه به پل پیروزی مقابله با قدرت‌های شرق است.

وی با برشمردن سنگ‌اندازی‌ها و فتنه‌انگیزی‌های اسرائیل بر ضد ایران، تصریح کرد: در طول ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی، در تمام تحریم‌ها، ترورها و اخلال در روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، پای رژیم صهیونیستی در میان بوده و به علاوه این رژیم خونخوار در تمام ظلم‌ها و عقب‌ماندگی‌هایی که بر مسلمانان و دنیای اسلام می‌رود، دخیل است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان، خاطرنشان کرد: متأسفانه مسأله فلسطین عمیق مورد بررسی قرار نمی‌گیرد؛ حال آنکه این موضوع بسیار مهم و پیچیده است و باید اهداف پشت صحنه آمریکا و انگلیس و صهیونیزم جهانی را خصوصا برای نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب روشن کرد، فلذا نیاز به بسیج فکری و جهاد تبیین فعال و البته به دور از تندروی به منظور گم نکردن راه و اندیشه‌ای که در پی انقلاب اسلامی به ارمغان آمد، است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات