تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۸۷۵۸۸

چرائی لزوم شرکت در انتخابات در نگاه امام خمینی (ره)

ملت اگر چنانچه کنار بنشیند، اشخاص مؤمن و اشخاص متعهد کنار بنشینند و اشخاصی که نقشه کشیده اند برای این مملکت از چپ و راست(شرق و غرب)،آنها وارد بشوند در مجلس،تمام مسئولیت به عهده ملت است. هر قدمی که برضد اسلام بردارند در نامه اعمال ملت نوشته می شود. هرکاری که انجام بدهند مسئولیتش متوجه ملت است.
پایگاه بصیرت / محمدحسن ربانی
امام خمینی(ره)رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلفی به بیان ضرورت شرکت در انتخابات پرداخته و ابعاد مختلف آن رابیان کرده اند. در نگاه امام(ره) بایستی درانتخابات حضوری فعال و متعهدانه داشت چراکه:

لزوم شرکت حداکثری در تعیین سرنوشت:
"انتخابات مال همه مردم است. مردم سرنوشت خودشان دست خودشان است و انتخابات برای تحصیل سرنوشت شما ملت است.
"در روز تعیین سرنوشت کشور(روز انتخابات) بپاخیزید و به صندوق ها هجوم آورید و آرای خود را در آن‌ها
بریزید و با کمال آرامش و مراعات کامل اخلاق انسانی اسلامی، این امر مشروع را انجام دهید."
" همه ما؛ زن و مرد ؛ هر مکلف؛ همان طور که باید نماز بخواند؛ همان طور باید سرنوشت خودش راتعیین کند."
"اگر خدای نخواسته از عدم مشارکت شما یک لطمه‌ای برجمهوری اسلامی وارد بشود، بدانید که آحاد ما که این خلاف را کرده باشیم خدای نخواسته مسئول هستیم، مسئول پیش خداهستیم... بیشتر از هر وقت و بیشتر از هر سال و هر دوره باید ان شاء الله شرکت بکنیم و امیدوارم که همه شرکت بکنند."
" (روز انتخابات) روز سرنوشت سازی است. می‌خواهید زمام کشور را به یک کسی بدهید که مؤثر در مقدرات کشور شما باشد، سهل انگاری نکنید و به پای صندوق‌ها بروید با هم اجتماع کنید.، فرداهمه ملت بی استثناء به پای صندوق‌ها بروند، بی عنایتی نکنند به یک مطلبی که کشور آنها به آن احتیاج دارد، سرنوشت ملت و اسلام به آن بسته است،همه با هم به پای صندوق بروید."
"امروز سرنوشت اسلام و سرنوشت مسلمین در ایران و سرنوشت کشور ما به دست ملت است و اگر مسامحه کنند در این امر،اهمال کنند، نروند و رای ندهند، مسئولیت متوجه خود آنهاست عینا."
 "(انتخابات) وظیفه ای است الهی، وظیفه ای است ملی، وظیفه ای است انسانی،وظیفه ای است که ما باید عمل به آن بکنیم.".
"نگویید که دیگران رای می دهند،من هم باید رای بدهم،توهم باید رای بدهی،آن روستایی هم که در کنارمزرعه خودش کار می کند باید رای بدهد.تکلیف است" .
"خانم ها همان طوری که مردها فعالیت می کنند برای انتخابات،خانم ها هم باید فعالیت بکنند.سرنوشت ایران سرنوشت همه است...باید شماخانم ها یک نقش بسیار فعال داشته باشید".
عبرت گرفتن از مشروطه
"اگر مومنین کنار بروند ، آنهایی که متعهد به اسلام  هستند، کنار بروند و این‌ها بیایند و قبضه کنند مثل صدر مشروطه که رفتند کنار اشخاصی که متعهد بودند و قبضه کردند مشروطه را آنهایی که متعهد به اسلام نبودند  و اسلام را به آنجا کشاندند که دیدید."
*" اگر در صدر مشروطه علما آمده بودند در میدان ، مومنین آمده بودند؛ روشنفکر های متعهد آمده بودند
و مسلمان های متعهد آمده بودند و قبضه کرده بودند مجلس را و نگذاشته بودند که دیگران بیانند مجلس را بگیرند ما به این روزگار نمی رسیدیم، مملکتمان خراب نمی شد، عزتمان از بین نمی‌رفت."
" ما باید از آن  توطئه ها و مفاسدی که از انزوای متدینین پیش آمد عبرت بگیریم و بدانیم و بفهمیم که نظام اسلامی و اجرای احکام آسمانی آن و مصالح ملت و کشور اسلامی و حفظ آن از دستبرد اجانب بستگی به دخالت اقشار ملت و بویژه روحانیون محترم  و مراجع معظم دارد و اگر خدای نخواسته بر اسلام یا کشور اسلامی از ناحیه عدم دخالت در سرنوشت جامعه صدمه ای وارد شود، تمام ملت در پیشگاه خدای قهار توانا، مسئول خواهیم بود."
در اول مشروطه (هم)... انتخابات تا اندازه ای دست مردم بود. بعد کم کم آنهایی که فاسد بودند کار را طوری  کردند تا متدینین را از مجلس کنار گذاردند آنها هم مقاومت نکردند و کنار رفتند. بعد دیدید که
مجلس را چه کردند، هر کاری خواستند انجام دادند. اگر در مجلس آینده یک قدم عقب نشینی کنیم، در آینده
نزدیک ما را کنار خواهند گذاشت."

لزوم پرهیز از کناره‌گیری
*آن مقدسی که خیال می کندکه کنار نشسته و دخالت در امور اسلامی نمی کند، او برخلاف اسلام دارد رفتار می کند.
*ملت اگر چنانچه کنار بنشیند، اشخاص مؤمن و اشخاص متعهد کنار بنشینند و اشخاصی که نقشه کشیده اند برای این مملکت از چپ  و راست(شرق و غرب)،آنها وارد بشوند در مجلس،تمام مسئولیت به عهده ملت است. هر قدمی که برضد اسلام بردارند در نامه اعمال ملت نوشته می شود. هرکاری که انجام بدهند مسئولیتش متوجه ملت است."
* مقابله با تبلیغات ضد انقلاب و خنثی سازی تلاش دشمن
شما اگر چنانچه سطح رأیتان از زمان سابق خدای نخواسته کمتر بشود، بوق های تبلیغاتی خارج و شکست خورده های فراری به خارج خواهند گفت که ایران از اسلام رو برگردانده و از جمهوری اسلامی رو برگردانده است و این تبلیغ در همه جا خواهد شد و این ممکن است در دنیا پایه های این جمهوری را سست کند."
"با شرکت عمومی خود در انتخابات، قطع امید دشمنان جمهوری اسلامی ... خصوصاً دولت امریکای ستمکار را بنمایید."
"شما باید... فعالیت های(دشمن) را با رفتن خودتان بر سر صندوق های انتخابات، آن ها را، همه را خنثی کنید."
عدم شرکت خیانت است
*باید ملت شریف بدانند که انحراف از این امر مهم اسلامی(شرکت نکردن  در انتخابات) خیانت به اسلام و کشور است و موجب مسئولیت  عظیم امت."
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات