سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۸۷۶۹۸

رفتار شناسی ماشین تبلیغاتی دشمن درانتخابات

نکته بعدی که دشمن در تاکتیک‌های تبلیغاتی خود علیه نظام از آن استفاده می‌کند، این است که در درصدها، آمار و ارقامی که معمولاً در انتخابات مطرح می‌شود، تردید می‌کنند و از این طریق می‌کوشند ذهن رأی‌دهندگان را مشوش کنند.
پایگاه بصیرت / دکتر حسن لاسجردی
مجموعه فعالیت‌های رسانه‌های غربی در زمینه جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام و حکومت الهی است، در راستای تردید و شک در باورها و اعتقادات بوده است. تلاش دشمن شامل عرصه‌های گوناگون، از جمله تبلیغات انتخاباتی، فضای معرفی نامزدها و جریانات سیاسی، باورهای دینی، مردم‌سالاری و نکاتی می‌شود که جوهره حکومت سیاسی را تشکیل می‌دهند. به عبارتی دشمن سعی می‌کند در زمینه‌های اصلی حکومت اسلامی مانور دهد.
فعالیت دیگر سست کردن باورها و اعتقادات و تخریب وجهه دستگاه‌هایی است که مختص نظام جمهوری اسلامی است، از جمله رهبری، شورای نگهبان، حق رأی و تعیین سرنوشت به دست مردم.
با توجه به اقدامات و فعالیت‌های دشمن به خوبی می‌توان ضرورت فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره حق‌الناس بودن رأی ملت را درک کرد؛ از سوی دیگر نکاتی که از نظر مسئولان نظام نکات اعتقادباور و شورآفرین برای خلق حماسه حداکثری است، از نظر دشمنان نظام تاکتیک‌هایی است که برای کاهش مشارکت از آن استفاده می‌کنند.
نکته بعدی که دشمن در تاکتیک‌های تبلیغاتی خود علیه نظام از آن استفاده می‌کند، این است که در درصدها، آمار و ارقامی که معمولاً در انتخابات مطرح می‌شود، تردید می‌کنند و از این طریق می‌کوشند ذهن رأی‌دهندگان را مشوش کنند.
از دیگر تاکتیک‌های رسانه‌های غربی برای تأثیرگذاری در موضوع انتخابات، بهره‌گیری از عناوین مختلف، مانند طیف خاکستری، طیف فعال یا غیرفعال است. در این زمینه بر مفهوم طیف خاکستری که یک مفهوم شناخته‌شده‌ای است، به صورت ویژه و به شدت مانور می‌دهند و این‌گونه وانمود می‌کنند که طیف خاکستری قشری است که می‌تواند در انتخابات تأثیرگذار باشد، اما این قشر به دلایل مختلف نتوانسته است در نظام جمهوری اسلامی نقش مفید و مؤثری در عرصه انتخابات ایفا کند.
پرسش بسیار مهمی که در این زمینه مطرح می‌شود، این است که آیا غرب با توجه به حجم نفرت، بغض و کینه‌ای که نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد، توانسته است در عزم و اراده ملت ایران خللی وارد کند؟ کاملاً واضح و آشکار است که غرب از همه نظر در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران مغبون و ناخرسند است؛ زیرا نتوانسته است موفقیت چشمگیری به دست آورد.
به نظر می‌رسد، در مقابله با ماشین تبلیغاتی غرب چند جبهه باید فعال شود. در حال حاضر، چند موقعیت و جبهه فعال و مؤثر در کشور وجود دارد. جبهه مؤثر جامعه ایرانی، اعتقاد و باور آنهاست که به خوبی می‌توان در فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه به این جبهه را استنباط کرد. اصولاً باورها و ارزش‌ها مسئله‌ای است که بسیاری از افراد را به پای صندوق‌های رأی می‌آورد.
تکلیف شرعی دانستن شرکت در انتخابات، احساس مسئولیت در قبال سرنوشت خود و جامعه، توجه به این مسئله که خالی گذاشتن میدان از دست دادن آن است و توجه به اندیشه حضرت امام(ره) درباره مسئولیت‌پذیری افراد در جامعه دینی و الهی، از جمله باورها و اعتقاداتی هستند که افراد جامعه را به شرکت در انتخابات ملزم می‌کنند؛ از این رو باورها و اعتقادات یکی از جبهه‌های فعال مقابله با دشمن در جامعه دینی است.
یکی دیگر از راهکارهای مقابله با تبلیغات غربی رویش گفتمان‌های مختلف در انقلاب اسلامی و بروز جلوه‌های جدید است. فعالیت‌های سیاسی احزاب، گروه‌ها و تشکل‌ها در انتخابات‌های مختلف با ادبیات مختلف خودنمایی می‌کنند؛ بعضاً تشکل‌های جدیدی وارد میدان می‌شوند که این امر نشاط و بالندگی جامعه را نشان می‌دهد.
نکته دیگر این است که نامزدهای انتخابات که در معرض افکار عمومی قرار می‌گیرند، باید بر اساس قوانین و مقرراتی که برگرفته از اندیشه‌های دینی است، عمل کنند و نسبت به قانون صددرصد تمکین نمایند و به قوانین جمهوری اسلامی پایبند باشند و شعارهایی را که می‌دهند، با ملاک قانون ارزیابی کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات