صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۸۷۸۵۶
اپوزیسیون:

انتخابات را تحریم می‌کنیم اما مردم به ما محل نمی‌گذارند

پس از سازمان تروریستی منافقین، ابوالحسن بنی‌صدر و شیرین عبادی، رضا ربع پهلوی نیز خواستار تحریم انتخابات شد.

فرزند ناکام محمدرضا پهلوی در بیانیه‌ای مدعی شد رأی ندادن خود یک رأی است و با رأی ندادن می‌توانیم به جهان نشان دهیم که رأی ما «نه» به جمهوری اسلامی است.

وی مدعی شده «پرهیز از شرکت در انتخابات می‌تواند شروع حرکتی برای نه گفتن به جمهوری اسلامی باشد».

همچنین بنی‌صدر رئیس جمهور مخلوع که پیش از این خواستار تحریم انتخابات شده بود ادعا کرده انتخابات مهندسی شده است. وی به رادیو عصر جدید گفته «مردم پای صندوق‌ها می‌روند تا بگویند ما فاقد هرگونه حقی هستیم»(!)

از سوی دیگر فرج سرکوهی از عناصر فراری در سایت اخبار روز نوشت: انتخابات مسئله ما نیست و مسئله حکومت و جناح است. وی در عین حال درباره تحریم انتخابات اذعان کرد: تحریم انتخابات هنگامی مؤثر است که اکثریت رأی‌دهندگان به آن بپیوندند اما در موقعیت کنونی، تحریم جز واکنشی منفعل نیست و بی‌مخاطب است. چرا که نیروهای فراخوان دهنده، با لایه‌های مهم جامعه پیوند بالفعل و مؤثر و واقعی ندارند و اکثریت مردم بی‌اعتنا به فراخوان تحریم، در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی درباره فراخوان شرکت نیز می‌نویسد: این نیروها مردم را به رأی دادن به این و آن جناح حکومتی فرا می‌خوانند. چنین فراخوانی به معنای آن است که فراخوان دهنده؛ هویت مستقل سیاسی و برنامه مستقل نداشته، مخاطبان فرضی خود را به گرایش‌های حکومتی حواله داده، خود را به عنوان نیروی سیاسی نفی و به دنباله‌رو جناح‌های حکومتی تقلیل می‌دهد. فراخوان شرکت نیروهای غیرحکومتی نیز چون فراخوان تحریم بی‌مخاطب است چرا که این نیروها نیز، چون نیروهای فراخوان تحریم، با هیچ لایه‌ای از جامعه پیوند بالفعل، مؤثر و واقعی ندارند.

سرکوهی می‌افزاید: فراخوان شرکت در انتخابات کنونی به «حاشیه کمیک یک تراژدی بی‌رمق» بدل شده است. اینان مردم را فرا می‌خوانند که به پنج یا شش نفر در انتخابات خبرگان رأی ندهند و گمان می‌کند که چنین اقدامی، «پیامی قوی» است به حکومت و حکومتی که جنبش سبز بدان گستردگی را سرکوب کرد، این پیام را جدی می‌گیرد.

سرکوهی می‌نویسد: به نظر من انتخابات مسئله نیروهای دموکراسی‌خواه، آزادی‌خواهان طرفدار عدالت اجتماعی، چپ‌ها، روشنفکران مستقل و... نیست. گرایش‌هایی که به عنوان غیر خودی و غیر حکومتی از فعالیت سیاسی مستقل، از حق نامزد شدن، از آزادی بیان و... محروم‌اند، در انتخابات جا و نقشی ندارند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات