صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۸۸۲۷۲

تنهایی شاهزادگان سعودی

شورای همکاری کشورهای خلیج‌فارس در نشست اخیر خود در تونس، با تدبیر عربستان سعودی، حزب‌الله را تروریست نامیده است؛ اقدام عجیبی که حتی اعتراض کشورهای نزدیک به ریاض را نیز به دنبال داشت؛ الجزایر رسماً از این اقدام بیزاری جست.
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: حزب‌الله در فهرست تروریست‌ها قرار گرفت! عجیب‌تر از کنار هم نشستن نام حزب‌الله لبنان و گروه‌های تروریست، آن است که رژیم آل‌سعود که بزرگ‌ترین پشتیبان تروریسم در منطقه است و در تمام سرهای بریده‌شده، خون‌های بر زمین ریخته‌شده از یمن تا عراق و از سوریه تا لیبی و... سهیم است، این گروه مجاهد را که در برابر رژیم قصاب صهیونیستی و تروریست‌های وهابی قد علم کرده است، تروریست خوانده است.
شورای همکاری کشورهای خلیج‌فارس در نشست اخیر خود در تونس، با تدبیر عربستان سعودی، حزب‌الله را تروریست نامیده است؛ اقدام عجیبی که حتی اعتراض کشورهای نزدیک به ریاض را نیز به دنبال داشت؛ الجزایر رسماً از این اقدام بیزاری جست. سازمان مردم‌نهاد «شورای امور خارجه اردن»، تروریست خواندن جنبش حزب‌الله لبنان را مضحک و مایه تمسخر دانست و تأکید کرد: عربستان که مرکز تروریسم و حامی مالی آن به شمار می‌آید، حزب‌الله را تروریست معرفی کند. علامه شیخ‌عفیف نابلسی، عالم برجسته لبنانی در این‌باره با نکوهش ریاض، تأکید کرد: اقدامات تخریبی عربستان هیچ خللی در اراده نیروهای مقاومت وارد نمی‌کند. وزارت خارجه تونس نیز که کشورش میزبان این نشست بوده است، در بیانیه‌ای اعلام کرد، موضع شورای همکاری نظر دولت تونس نیست و الباجی قائد السبسی، رئیس‌جمهور تونس اقدام شورای همکاری خلیج‌فارس را در تروریست خواندن حزب‌الله لبنان محکوم کرد. مجلس اعلای اسلامیِ عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای تصمیم شورای همکاری خلیج‌فارس را اقدامی «خصمانه» خواند و آن را به شدت محکوم کرد. همچنین فراکسیون مقاومت در مجلس لبنان با محکومیت شدید این بیانیه، تأکید کرد، اصرار عربستان بر تروریستی دانستن حزب‌الله لبنان، مطابق خواست صهیونیست‌هاست و... .
مواضعی که اگر بخواهیم تمام آنها را بنویسیم، جایی برای دیگر مطالب این نشریه باقی نمی‌ماند. این موج بی‌نظیر از محکومیت‌ها نشان می‌دهد شاهزادگان رژیم سعودی به سرعت در حال تنها شدن در منطقه هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات